Komunikaty PR

Mariusz Grelewicz będzie rozwijał Amiblu w Wielkiej Brytanii

2023-03-29  |  08:50
Biuro prasowe

Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, które spowodowało zakłócenia w łańcuchach dostaw oraz znaczny spadek sprzedaży rur w technologii GRP, dziś rynek budowlany na Wyspach Brytyjskich ponownie rośnie w siłę. Grupa Amiblu, świadoma tych wyzwań, dokonuje zmian w swojej strukturze. Mariusz Grelewicz, dotychczasowy Prezes Amiblu Poland, do końca marca 2023 będzie przekazywał swoje obowiązki, a następnie skupi się na rozwoju struktur i zwiększeniu sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Region ten jest ważnym  dla Amiblu rynkiem w kontekście celów, jaki obrał brytyjski sektor gospodarki wodnej, a mianowicie zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz pełną dekarbonizacja kraju do 2030 roku. Potrzeby te są zgodne z filozofią organizacji, która w ramach Green Amiblu stawia na rozwiązania realizujące zielony ład. 

Mariusz Grelewicz jest doświadczonym managerem, z ponad 25-letnim stażem. W Amiblu Poland był odpowiedzialny w szczególności za dokończenie procesu fuzji dwóch spółek, optymalizację procesów, zarządzanie podległym zespołem i szereg działań zmierzających do ustabilizowania pozycji firmy na rynku i podniesienia jej konkurencyjności.

Ekspert ds. zmian, Mariusz Grelewicz, wykonał znakomitą pracę jako Dyrektor Zarządzający w ciągu ostatnich dwóch lat, dokończając proces integracji spółek oraz porządkując szereg procesów w organizacji – powiedział na spotkaniu w fabryce w Dąbrowie Górniczej Michael Ausserwinkler, Dyrektor Zarządzający Grupy Amiblu.  Teraz Amiblu Poland jest gotowe do kolejnej fazy pod wodzą Tomasza Wojtczaka, który przejmuje stery po Mariuszu Grelewiczu w regionie Europy środkowo-wschodniej.

Według danych Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Wielka Brytania to szósta co do wielkości gospodarka świata i druga w Europie. Co więcej, dynamicznie rozwijający się rynek budowlany na Wyspach, którego wartość przekracza 175 mld funtów rocznie, i według wskaźników gospodarczych wykazuje tendencje wzrostową, ma zapotrzebowanie oraz potencjał na inwestycje, w których Amiblu pod kierownictwem Mariusza Grelewicza, zamierza brać czynny udział. Mając to na uwadze, w najbliższych tygodniach powstanie spółka handlowa Amiblu, która będzie obsługiwać rynki w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Amiblu produkuje i dostarcza światowej klasy rury i kształtki GRP o wyjątkowo długiej żywotności. Celem firmy jest rozwiązywanie światowych problemów związanych z wodą, kanalizacją i energią w sposób zorientowany na przyszłość.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.