Mazop Group inwestuje w innowacje – biznes tekturowy nie zwalnia tempa
Grupa Mazop, działająca na rynku od 8 lat, zajmuje się projektowaniem i dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie zabezpieczenia przesyłek, działając głównie dla przedsiębiorstw realizujących sprzedaż w kanale e-commerce. Firma intensywnie się rozwija, notując rok do roku ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost zysków. Wiatru w żagle dodaje spółce dynamiczny wzrost sektora e-handlu, a tym samym rosnący popyt na zakupy online ze strony konsumentów.
Produkcja – dużo, różnorodnie i z poszanowaniem dla środowiska
Mazop może pochwalić się nie tylko własnym zespołem projektowym, ale również parkiem maszynowym, zlokalizowanym w podwarszawskim parku logistycznym, należącym do Polskiego Holdingu Nieruchomości. Dzięki temu spółka ma możliwość realizacji nowatorskich projektów, dopasowanych do indywidualnych potrzeb różnych partnerów – od produkcji opakowań kartonowych, przeznaczonych na książki, przez pudełka na ubrania, aż po specjalistyczne opakowania dla elektroniki i przemysłu motoryzacyjnego.
Na uwagę zasługuje jedna z ostatnich inwestycji firmy, która zrewolucjonizuje jej proces produkcyjny, a mianowicie wysokowydajna drukarka cyfrowa. Urządzenie pozwoli na wykonanie wielokolorowych nadruków na opakowaniach tekturowych, produkowanych przez Mazop. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta. Opakowania od Mazop są także przyjazne środowisku – do ich produkcji firma wykorzystuje materiały z recyklingu, a dzięki zastosowaniu pasków klejowych do zamykania pudełek, klient nie musi używać taśmy klejącej, która z reguły jest z tworzyw sztucznych takich jak polipropylen.
Wielotorowy i ekspansywny rozwój
Ponad połowa, bo aż 55 proc. przychodów firmy Mazop generowanych jest przez udział rynku zagranicznego, a przyszłościowo udział rynków zachodnich może jeszcze wzrosnąć. Firma eksportuje produkty głównie do Niemiec, a na jej mapie są także Dania, Szwecja Holandia, Francja oraz Czechy. Zwiększenie mocy produkcyjnych, jakie planuje osiągnąć Mazop dzięki zakupionemu w kwietniu tego roku automatowi sztancującemu, pozwoli również spółce na zwiększenie wolumenu zamówień. Z poziomu ok. 800 tys. mkw. tektury miesięcznie[1], jeszcze w tym roku firma planuje dojść do poziomu 2 mln mkw. w miesiącu. To olbrzymi przeskok, ale realny do osiągnięcia, jak utrzymuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
– Inwestując w logistykę i automatyzację w hali, w której zlokalizowana jest nasza produkcja, dokonana została istotna modernizacja – na wyposażeniu znalazły się chociażby wózki wysokiego składowania czy regały paletowe. W ciągu 3 miesięcy dotrze do nas również nowa składarko-sklejarka. Ponadto, wdrażanie innowacji w obszarze produkcji planujemy połączyć z rozwojem naszej platformy sprzedażowej online BoxMarket.eu. Wierzymy, że taka intensyfikacja działań pozwoli naszej spółce na dalszy, stabilny wzrost – komentuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Platforma e-commerce BoxMarket.eu funkcjonuje od 2018 r., poprzez nią firma oferuje produkty do odbiorców detalicznych. Obecnie platforma ta odpowiada za około 10 proc. przychodów spółki, jednak jej sprzedaż rośnie w trzycyfrowym tempie. Produkty Mazop Group są też dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro.
Inwestorzy kołem napędowym dla spółki
Rozwój logistyki i automatyzacji Mazop Group zawdzięcza również majowej, prywatnej emisji udziałów o wartości 2,2 mln zł przy wsparciu Domu Maklerskiego INC. Środki uzyskane z emisji przeznaczono na zakup nowych maszyn w tym opisanej powyżej drukarki, jak również maszyn do sztancowania i sklejania pudełek.
2020 r. firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 3,2 mln zł netto. W 2022 r. Mazop Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.
[1] dane za IV kwartał ubiegłego roku

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.