Komunikaty PR

Nowy podatek od plastiku – rozwiązaniem ekologiczne folie

2020-11-24  |  09:34
Biuro prasowe

Od 1 stycznia 2021 roku w Polsce zacznie obowiązywać podatek od plastiku. Przepis wprowadza Unia Europejska – jej członkowie zapłacą 0,80 EUR za każdy kilogram tworzyw sztucznych, który nie został poddany recyklingowi. Co to oznacza dla polskiego przemysłu? To wyzwanie przede wszystkim dla producentów, którzy będą musieli ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach. Na szczęście na rynku są już dostępne produkty, które w tym pomogą.

Nowy podatek to szansa na zmianę myślenia i podejmowanie wyborów przyjaznych środowisku. Najnowsze dane z Polski są bowiem bardzo niepokojące – recyklingujemy zaledwie 23% odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych.1 Można jednak zaobserwować, że na rynku od wielu lat pojawia się coraz więcej alternatyw dla plastiku, a producenci coraz chętniej sięgają po takie rozwiązania. Wprowadzenie podatku może znacznie wpłynąć na ich decyzje, czego skutkiem będzie zwiększone zapotrzebowanie na ekologiczne sposoby pakowania.

Rozwiązania proekologiczne

Jednym z wyzwań, które czekają producentów, jest między innymi zminimalizowanie ilości folii, którą trudno jest zastąpić innym produktem. Maszynowa folia stretch znajduje swoje zastosowanie szczególnie tam, gdzie konieczne jest przygotowanie do transportu dużych ilości ładunków na paletach. Sprawdza się ona zwłaszcza w branżach przemysłowych, gdzie jest niezastąpiona przede wszystkim na końcowym etapie produkcyjnym. – Wykorzystywana przez GLOPACK technologia, pozwala na wyprodukowanie folii 3-krotnie cieńszej niż obecnie używane folie na rynku, przy zachowaniu wytrzymałości charakterystycznej dla najmocniejszych folii. Podczas produkcji nie używamy gilz, dzięki czemu ograniczamy zawartość węgla w opakowaniach i minimalizujemy problemy związane z usuwaniem zużytych gilz, co skutkuje bardziej ekologiczną folią oraz cięciami kosztów dla całego łańcucha dostaw. Dzięki stosowanym rozwiązaniom, produkujemy także folie perforowane bez produkowania dodatkowych odpadów. – mówi Tomasz Szalas, Prezes Zarządu firmy GLOPACK.

Rozwiązania przyjazne kieszeni klienta

Drugim wyzwaniem, z jakim mierzy się polska gospodarka jest kryzys ekonomiczny. Optymalizacja kosztów to teraz wręcz konieczność. Szukanie rozwiązań skutecznych i jednocześnie oszczędnych, niesie ze sobą szansę na przetrwanie dla wielu firm. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy zwracają uwagę na rozwiązania, które pomogą im ograniczyć koszty związane m.in. z transportem oraz zabezpieczeniem produktów. Większą uwagę kładą na wydajność, a także wagę i objętość przewożonych przedmiotów. Doskonałym przykładem mogą być tu folie, charakteryzujące się 3-krotnie mniejszą wagą, a przy tym 3-krotnie większą wytrzymałością, co zwielokrotnia wydajność. Produkty o podobnych cechach, będą więc szczególnie cenione na rynku, niezależnie od branży. To sygnał również dla innych producentów, w jakim kierunku rozwijać swoje firmy.

Wprowadzając nowe produkty kierujemy się tym, by były one proekologiczne, ale także dawały możliwość widocznych oszczędności dla klientów. Klienci, którzy decydują się na używanie folii Glopack w transporcie swoich towarów, są w stanie uzyskać oszczędności na poziomie 60% opłaty produktowej oraz mogą zredukować koszt zagospodarowania odpadu o kolejne 40%. Mówiąc obrazowo – zamiast 10 ton zwykłej folii, wystarczą zaledwie 3 tony folii GLOPACK. 1 tona folii GLOPACK to ponad 270 tys. metrów, natomiast w przypadku standardowej folii byłyby to zaledwie 94 tys. metrów. W świetle wchodzącego od przyszłego roku podatku od plastiku to znacząca różnica. – podsumowuje Tomasz Szalas.

Ekologia – trend czy konieczność?

Opakowania to zaledwie jedno z wielu wyzwań, jakie czekają producentów. Świat zmierza obecnie w stronę ekologicznych rozwiązań, a nawet przeciętni konsumenci zaczynają zwracać uwagę na elementy takie jak ślad węglowy produktów czy ich skład. Nakładanie podatków, związanych z przestrzeganiem wytycznych, zmierzających do ograniczenia naszego negatywnego skutku na planetę, może więc okazać się szansą na realne zmiany. Wiele osób twierdzi, że jest to chwilowy trend, rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Ze względu na rosnący poziom zanieczyszczenia planety i zmiany klimatu, które możemy obserwować już teraz, ograniczanie negatywnego wpływu ludzkości na planetę jest konieczne, by przyszłe pokolenia mogły w pełni cieszyć się życiem.

 

Glopack to Polska firma, która istnieje na rynku od 2008 roku. W czasie swojej działalności dała się poznać jako solidny i rzetelny partner, dzięki czemu zyskała uznanie na rynku - zarówno pośród swoich kontrahentów, jak również zdobyła wiele ważnych nagród, które podkreślają wartość działalności spółki Glopack.

 

Obecnie Glopack wdraża na rynek kolejną swoją innowację, pozwalającą na optymalizację kosztów, ale
w głównej mierze wpływającą bardzo pozytywnie na ochronę środowiska poprzez redukcję wprowadzanych opakowań plastikowych na rynek.

 

Dzięki wieloletniej kooperacji z polskimi uczelniami firmie udało się stworzyć i opatentować produkt, dzięki któremu klienci mogą znacząco zredukować ilość plastiku.

1https://portalkomunalny.pl/polska-moze-zaplacic-miliardy-zlotych-kary-za-plastik-to-szansa-dla-recyklerow-408276/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.