Ogólnopolska Inicjatywa Branży Druku 3D
Marek Lorent-Kamiński
Sygnis SA
Żwirki i Wigury 101
02-089 Warszawa
kontakt|sygnis.pl| |kontakt|sygnis.pl
22 668 47 57
https://sygnis.pl/
OGÓLNOPOLSKA INICJATYWA BRANŻY DRUKU 3D
Przedsiębiorcy i specjaliści z sektora nowych technologii upamiętniają 100-lecie otwarcia Targów Wschodnich
W najbliższą sobotę, 25 września o godzinie 12:00, firmy zrzeszone wokół Dni Druku 3D, największej polskiej imprezy targowej dotyczącej druku 3D, opublikują na swoich kanałach społecznościowych film, który stanowi symboliczny hołd złożony polskim inżynierom i pracownikom przemysłowym. Zwrócą uwagę na ich dorobek, specyfikę rozwoju polskiego przemysłu przez cały XX wiek oraz ważną rolę targów, które niezmiennie ukazują pełen przekrój innowacji w dynamicznie zmieniającej się branży.
Zbliżająca się setna rocznica otwarcia Targów Wschodnich, w której wziął udział Naczelnik II Rzeczpospolitej Polskiej, Józef Piłsudski, to odpowiedni moment dla polskich firm z rozwijającego się obszaru druku 3D i nowych technologii hardware, by upamiętnić wysiłki i pracę wszystkich osób, które przez lata budowały i budują polski przemysł technologiczny.
Głównym celem inicjatywy jest zachęcenie do pogłębienia wiedzy i podtrzymania pamięci o dorobku polskiego przemysłu, określenie kluczowej roli targów w zrzeszaniu przedsiębiorstw i napędzaniu rozwoju branży, a także popularyzacja współczesnych dokonań inżynierów i specjalistów z sektorów Przemysłu 4.0, nowych technologii i druku 3D.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie kampania informacyjna obejmująca udział podmiotów, których działalność dotyczy popularyzacji nowych technologii i przemysłu.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.