Komunikaty PR

Pandemia i wojna. Zagraniczne spółki Promotechu wobec nowych wyzwań

2022-11-30  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania wyzwa ( 0.02 MB )

Najpierw pandemia, a teraz wojna  na Ukrainie, kryzys energetyczny i spowolnienie gospodarcze - z tymi problemami boryka się także białostocki eksporter Promotech i jego zagraniczne spółki.

Producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych ponad 90 proc. swojej produkcji sprzedaje za granicą, m.in. za pośrednictwem swoich pięciu spółek-córek na całym świecie.

- Wszyscy nasi klienci i partnerzy borykają się z dynamicznie rosnącymi cenami, problemami z dostępnością części i całych urządzeń, inflacją, znaczącymi wahaniami kursów walut, wysokimi kosztami energii, drogim transportem czy brakiem specjalistycznej kadry pracowniczej – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. – W efekcie wojny na Ukrainie prawie cały świat jest dodatkowo zdestabilizowany przerwanymi łańcuchami dostaw – głównie surowców kopalnych – oraz eksplodującymi cenami energii elektrycznej i gazu. Wszystko wskazuje na to, że w Europie nadchodząca zima będzie bardzo trudna, co na pewno przełoży się bezpośrednio na inne kontynenty i na globalną gospodarkę.

Jak z tymi problemami radzą sobie zagraniczne spółki Promotechu?

Amerykanie już na prostej

Amerykański Steelmax Tools LLC najpoważniejsze skutki pandemii ma za sobą; większość rynków, na których działa jest już otwarta, a sytuacja szybko wraca do normy.

- Problemy z dostawami były największymi, z jakimi musieliśmy się borykać, ale były one dość dobrze zarządzane – mówi Kevin Allen, prezes Steelmax Tools. - Przełożyło się to na dobre wyniki w latach 2021 i 2022. Nasze rynki były odizolowane od wielu negatywnych wydarzeń na świecie, m.in. wojna na Ukrainie wywarła na naszą działalność jedynie marginalny wpływ. Dotyka ona głównie naszych dostawców, w tym Promotechu, co jednak nie oznacza, że - w miarę rozwoju sytuacji – nie odczujemy jej skutków także bezpośrednio.

Spółka bardziej obawia się bezpośrednich konsekwencji napięć pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a Chinami, jeśli te nadal będą eskalować. Mimo to, spodziewa się rekordowej sprzedaży w 2022 roku i jego dalszego wzrostu w 2023.

Europa łapie oddech

Najmłodsza córka białostockiego producenta - Promotech Deutschland skutki pandemii odczuła już na starcie – z powodu covid jej rejestracja spóźniła się o kilka miesięcy. Do tego dochodziła niepewna sytuacja gospodarcza, spadek zamówień, co już na początku skutkowało ograniczeniem inwestycji i wstrzymaniem wielu projektów. Jednak, dłuższe terminy dostaw i krótkotrwałe korekty cen prowadzą do zakupów strategicznych – wyraźną przewagę zyskują ci, którzy są w stanie dostarczyć towar szybciej i pewniej.

- Obecnie to już nie silni „zjadają” słabych, ale szybcy powolnych - tutaj widzimy swoją szansę - mówi prezes Promotech Deutschland. - Konsekwentna praca na rynku, dobry marketing, stale rosnącą obecność w mediach społecznościowych, ustny przekaz, firmowe prezentacje i warsztaty sprawiają, że Promotech-Deutschland i jego produkty stają się coraz bardziej znane. Dealerzy są bardziej otwarci na rozmowy, rośnie też chęć promowania naszych produktów na rynku.

Z kolei włoska spółka Promotechu – SSQ problemy związane z pandemią ma już za sobą. Wyniki finansowe firmy poprawiają się z roku na rok.

- Można powiedzieć, że po tym okropnym i mrocznym okresie nastąpił prawdziwy renesans – mówi Alberto Barbagallo, prezes i współwłaściciel SSQ. – Było to możliwe m.in. dzięki rządowej pomocy finansowej, z której skorzystała większość firm.

W nowej sytuacji pojawiły się jednak nowe, post-covidowe problemy: trudności w zachowaniu łańcuchów dostaw, brak komponentów i niesamowite wzrosty cen.

- Jako producenci silników postanowiliśmy walczyć z tymi problemami, zwiększając stan magazynowy, co dało nam gwarancję zachowania rozsądnego czasu dostaw (znacznie lepszego niż u konkurencji) i utrzymania kosztów pod kontrolą – dodaje Alberto Barbagallo.

Jednak - według Włocha - obawy mogą budzić prognozy spowolnienia produkcji przemysłowej we Włoszech w ciągu najbliższych kilku miesięcy; niepewność zwiększają też wyniki wrześniowych wyborów, w których zwyciężyli konserwatyści.

Nowe strategie spółek w Indiach i w Emiratach

Pandemia wpływa na działalności PME w Sharyah (Zjednoczone Emiraty Arabskie)  na różne sposoby: spadło tempo rozwoju spółki, wzrosła niepewność klientów wobec inwestycji, wiele nowych, dużych projektów automatyzacji spawania zostało wstrzymanych. Spółka stara się jednak przezwyciężyć te niekorzystne trendy i zwiększać sprzedaż poprzez tworzenie nowych strategii rynkowych. Priorytetem jest zmniejszenie kosztów zapasów i kosztów operacyjnych firmy, a także zwiększenie liczby nowych klientów i rozwój biznesu na rynkach krajów Zatoki Perskiej, Pakistanu oraz Afryki Wschodniej. Kolejne wyzwania to - budowa  świadomości klientów na temat automatyzacji spawania poprzez regularne spotkania online.

Z kolei Promotech FM z New Delhi (Indie), co prawda odnotowała wzrost sprzedaży - jednak nie tak wysoki, ja to zakładała przed kryzysem. O ile globalne problemy z zaopatrzeniem nie dotknęły jej zbytnio (dzięki utrzymywaniu wystarczających zapasów), o tyle wzrost cen materiałów konstrukcyjnych ma na nią ogromny wpływ – ale jest to ogólnoświatowy i nieuchronny trend. Mimo to firma na różne sposoby stara się obniżyć koszty działalności – wprowadzając wideokonferencje zamiast spotkań z

klientami końcowymi, oferując promocje w przypadku kolejnych zamówień i samodzielnych instalacji maszyn. Aby dotrzeć do nowych rynków i uniezależnić się od jednej branży, firma skutecznie rozwija marketing w mediach społecznościowych.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł 30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej Biuro prasowe
2024-05-22 | 11:00

30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej

Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej
Przemysł Rewolucja w AI i ML dla wymagających środowisk
2024-05-18 | 09:00

Rewolucja w AI i ML dla wymagających środowisk

Integracja sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego zapoczątkowała falę transformacji w wielu branżach, a ich zastosowanie gwałtownie rośnie. Przewiduje się, że globalny wzrost
Przemysł Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
2024-05-15 | 01:00

Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI

Brama ogrodzeniowa składana WIŚNIOWSKI zdobyła tytuł TOPBuilder 2024 w kategorii „Innowacja”. To pierwsza na rynku brama składana z napędem ze znakowaniem CE. Jak każdego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Prawo

Składka zdrowotna i inne podatki zbyt dużym obciążeniem dla przedsiębiorców. Część z nich będzie musiała zamknąć działalność i przejdzie do szarej strefy

Rząd chce ulżyć prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą i wprowadzić nowe regulacje poboru i naliczania składki zdrowotnej. Zamierza wprowadzić zmiany, które poprawią sytuację przedsiębiorców, zwiększą pewność rozliczeń i pozwolą na sfinansowanie wydatków systemu ochrony zdrowia. Zdaniem szefa związku zawodowego skupiającego samozatrudnionych w obliczu zmian demograficznych i istniejących obciążeń publicznoprawnych rozwiązań należy szukać w budowaniu na nowo relacji społecznych. W przeciwnym razie powiększą oni szarą strefę i grono wykluczonych.

Konsument

Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki

Nawet 50 proc. deklaracji środowiskowych, z którymi spotykają się konsumenci w Europie, jest niepełnych lub wprowadzających w błąd. Teraz Bruksela chce uszczelnić prawo, aby wyeliminować zjawisko, w którym firmy pozycjonują się jako ekologiczne, choć faktycznie nie podejmują żadnych działań poza pustymi deklaracjami. Już wiadomo, że na przedsiębiorców nałożone będą nowe obowiązki. Stanie się to prawdopodobnie już od 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.