Komunikaty PR

Pandemia zmienia sytuację Promotechu-KM: rosną obroty, koszty też

2021-10-28  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania promkm ( 0.03 MB )

W 2021 r. łapski Promotech-KM odrabia straty poniesione w roku 2020, spowodowane pandemią. A do odrobienia jest 20-proc. spadek przychodów w stosunku do, rekordowego pod tym względem, roku 2019.

 - Już w pierwszym kwartale 2021 widzieliśmy zdecydowane odbicie koniunktury i ożywienie wśród naszych klientów – mówi prezes Karol Zadykowicz. -  Niebagatelny wpływ na tę sytuację miały nowe kontakty z holenderskim Kranendonk, czy francuskim oddziałem Lincoln Electric. W przypadku tej pierwszej firmy spodziewamy się przekroczenia miliona zł obrotu i to już w drugim roku współpracy. Warto też wspomnieć o rodzimym Promotechu, z którym jeszcze w roku 2020 zaangażowaliśmy się w projekt pozycjonerów spawalniczych i ich akcesoriów; duży potencjał sprzedażowy mają też wysięgniki podajnika drutu, z którymi weszliśmy na rynek również za pośrednictwem spółki-matki. 

Rekordy sprzedaży i rekordowe koszty

Zaangażowanie w nowe projekty, a także wysoki poziom zamówień od dotychczasowych kontrahentów sprawił, że w 2021 Promotech-KM praktycznie nie odczuł zjawiska sezonowości i spadków wolumenu produkcyjnego w okresie wakacyjnym. Znalazło to odbicie w wynikach spółki: plan sprzedaży na koniec roku 2021 zakładał wstępnie poziom 15,2 mln zł przychodu, ale już po sierpniu kumulatywna sprzedaż firmy przekroczyła 12,5 mln zł. Dobre wyniki pozwoliły na realizację dużej inwestycji - zakupu nowego centrum frezerskiego HAAS VF-10 wraz z bogatym wyposażeniem. We wrześniu też firma mogła rozpocząć brukowanie kolejnych 250 m.kw. placu pod składowanie materiałów hutniczych, których ilość rosła proporcjonalnie do wolumenu sprzedaży. Kolejna inwestycja to zakup nowej sprężarki śrubowej.

Niestety rok 2021 to nie tylko rekordy sprzedaży, ale również wysokie koszty.

- Mowa tu przede wszystkim o rosnących od początku roku cenach materiałów, mediów i usług – wymienia prezes spółki. -  Ten dynamiczny wzrost kosztów to efekt rekordowych ceny stali, które w sposób znaczący wpłynęły na rentowność naszej produkcji.

Podwyżki i wzrost zatrudnienia

- Wzrost kosztów obserwujemy nie tylko, jako przedsiębiorstwo – galopującą inflację odczuwa każdy z nas podczas codziennych zakupów – zauważa Karol Zadykowicz. – Dlatego, podobnie jak spółka – matka, w roku 2021 dwukrotnie podnosiliśmy wynagrodzenia naszych pracowników: w kwietniu o 5 proc. i o kolejne 5 proc. w lipcu, starając się w ten sposób docenić zaangażowanie naszej załogi w funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa, a także mając na względzie rosnące koszty codziennego życia.

Zarząd firmy ma świadomość zarówno szans, jak i wyzwań, jakie stawia przed nią przyszłość.

- Z jednej strony ceny stali i innych materiałów prawdopodobnie utrzymają się na stosunkowo wysokim poziomie, co będzie zmuszało nas do szukania oszczędności w procesach i rekalkulacji kosztów wytworzenia wielu wyrobów – ocenia Zadykowicz. -  Z drugiej strony, wchodząc w nowe projekty, mamy perspektywę dalszego wzrostu sprzedaży, ale też sukcesywnej zmiany struktury kosztów, jakiej będzie od nas wymagało podejmowanie coraz bardziej ambitnych i pracochłonnych projektów, wymagających wiedzy i zaangażowania naszych pracowników.

Celem firmy jest też zwiększenie mocy produkcyjnych, co - oprócz inwestycji - wiąże się z koniecznością wzrostu zatrudnienia; firma poszukuje pracowników - ślusarzy, operatora pras i maszyn CNC.

- Pozyskanie wykwalifikowanego personelu w tych zawodach jest obecnie trudne, dlatego oferujemy pracę również osobom bez dużego doświadczenia, które będą chciały kształcić się, rozwijać swoje umiejętności i wiedzę. Jest to na pewno najważniejsze zadanie, przed jakim obecnie stoimy – podkreśla Karol Zadykowicz.  

 

            

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Andrzej Wiśniowski z nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP” Biuro prasowe
2024-07-15 | 14:35

Andrzej Wiśniowski z nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP”

Andrzej Wiśniowski, założyciel i właściciel firmy WIŚNIOWSKI, został uhonorowany prestiżową nagrodą „Osobowość 35-lecia Wolności RP”. Statuetka, przyznana przez
Przemysł Pierwszy seryjnie produkowany AGV STILL z IFOY 2024
2024-07-11 | 11:15

Pierwszy seryjnie produkowany AGV STILL z IFOY 2024

Pierwszy seryjnie produkowany, automatyczny podnośnikowy wózek widłowy STILL EXV iGo zyskał uznanie jurorów i otrzymał nagrodę IFOY 2024 w kategorii robotów
Przemysł Contec powiększa zarząd i wzmacnia zespół dzięki nowej Dyrektorce Finansowej
2024-07-03 | 13:55

Contec powiększa zarząd i wzmacnia zespół dzięki nowej Dyrektorce Finansowej

Contec S.A. powiększa zarząd i wzmacnia zespół dzięki nowej Dyrektorce Finansowej     Contec, Spółka specjalizująca się w przetwarzaniu opon samochodowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.