Komunikaty PR

Podlascy producenci maszyn i narzędzi wobec nowych wyzwań

2022-03-27  |  16:56
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania pro ( 0.01 MB )

Dla białostockiego Promotechu rok 2021 był rokiem najwyższej sprzedaży w historii firmy – przychody firmy sięgnęły poziomu 73 mln zł. Ale było to też rok ogromnych wyzwań.

- Z jednej strony wciąż borykaliśmy się z problemami natury pandemicznej, a z drugiej – z bardzo wysoką inflacją, która powodowała presję zarówno na ceny zaopatrzeniowe, jak i na płace. W ubiegłym roku udało się nam podnieść płace w sumie o 18,6 proc. i jest to najwyższy wskaźnik wzrostu funduszu płac w ciągu jednego roku na przestrzeni ostatnich 15 lat – mówi Marek Siergiej, prezes zarządu Promotechu.

To właśnie galopująca inflacja, napędzana wzrostem cen energii – gazu i prądu - jest obecnie głównym zagrożeniem firmy, mimo posiadanych zapasów. Wzrosty są bowiem rekordowe i wyższe rok do roku nawet o 40 proc. Inflacja generuje nie tylko ogromną presję na wzrost płac, ale też na wzrost cen zaopatrzeniowych, który bywa dwucyfrowy.

- To niespotykana w historii firmy zmiana, która pociągnie za sobą wielki wzrost kosztów - zaopatrzeniowych i materiałowych. Dlatego też, budując budżet na 2022 r. głównym założeniem była kwestia oszczędności – mówi prezes Siergiej.

Rok pod znakiem oszczędności

W styczniu w firmie powołano pięć zespołów oszczędnościowych, które będą szukać możliwości zmian, zmniejszających koszty wytworzenia poszczególnych produktów.

- Ktoś może zapytać – czemu więc nie podnosimy cen? Otóż podnieśliśmy je już w ubiegłym roku i mamy jeszcze pewien margines na ponowną regulację, ale musimy być świadomi, że inflacja w innych europejskich krajach jest o połowę niższa niż w Polsce, co powoduje, że nasze wyroby po podniesieniu cen staną się mniej konkurencyjne. To z kolei może łatwo przełożyć się na ich popyt – wyjaśnia Marek Siergiej. - Dlatego uruchamiamy program szukania oszczędności wewnątrz firmy - na każdym stanowisku, na każdym poziomie - by poprawić efektywność sprzedaży, jak również móc sprostać wyzwaniom stawianym przez konkurencję.   

Cynkomet z tarczą

Dzięki staraniom zarządu i wysiłkowi pracowników, również Cynkomet - producent innowacyjnych maszyn rolniczych z Czarnej Białostockiej, zakończył bardzo trudny, miniony rok sukcesem.

- Odnotowaliśmy historyczną sprzedaż produktów i usług, kończąc rok z blisko 100 mln zł przychodów, co oznacza ok. 23 proc. wzrostu względem roku 2020, przy czym sama sprzedaż maszyn rolniczych w naszej spółce wzrosła o 38 proc. rok do roku, przekraczając połowę przychodów – mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu

Ale nie było łatwo, bo rok upłynął też pod znakiem wzrostu cen surowców i komponentów niezbędnych do wytworzenia maszyn.

- Zostaliśmy tym samym zmuszeni do podejmowania szybkich decyzji, co do cen sprzedaży, co nie było dla nas ani komfortowe, ani przyjemne, ponieważ zawsze opieraliśmy prowadzenie firmy na stabilności i przewidywalności – mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu. - Wielokrotnie jednak, szanując naszych klientów i odbiorców, przejmowaliśmy znaczny ciężar tej sytuacji na siebie. Jednak globalna sytuacja w różnych segmentach rynku, powodowała, że często natrafialiśmy na brak zrozumienia.

Firma nadal stara się inwestować w nowe maszyny i urządzenia, by zyskać rynkową konkurencyjność.

- Z myślą o przyszłości, planujemy kolejne inwestycje i rozwój nowej działalności, która związana będzie z produkcją specjalistycznych naczep i przyczep samochodowych – zapowiada Mariusz Dąbrowski.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.