POLACY UCZESTNICZĄ W BUDOWACH NAJWIĘKSZYCH MOSTÓW NA ŚWIECIE
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Taką wiedzę posiadają przedstawiciele firmy DYWIDAG, którzy regularnie uczestniczą w realizacji obiektów infrastrukturalnych na całym świecie. Na swoim koncie mają pokaźne portfolio budów, do którego już niebawem dołączą kolejne giganty – most podwieszany w Teksasie oraz most graniczny między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.
DYWIDAG to firma międzynarodowa. Posiada bogatą, ponad 150-letnią historię, w którą wpisują się także polscy inżynierowie i budowlańcy. Przedsiębiorstwo, którego jedna z ważniejszych fabryk od niedawna zlokalizowana jest w Rudzie Śląskiej, JUŻ od lat realizuje największe inwestycje infrastrukturalne na całym świecie, niejednokrotnie mierząc się z wszelkiego rodzaju wyzwaniami.
Mosty – giganty
Wymagającym projektem była budowa Samuel De Champlain Bridge w Montrealu, czyli mostu wiszącego zaprojektowanego przez architekta Poula Ove Jensena i zbudowanego w celu zastąpienia oryginalnego mostu Champlain nad rzeką Świętego Wawrzyńca w Quebecu, pomiędzy Wyspą Zakonnic w dzielnicy Verdun w Montrealu, a podmiejskim miastem Brossard na południowym wybrzeżu. Samuel De Champlain Bridge jest drugim najszerszym podwieszanym tego typu obiektem na świecie. W jego powstawaniu uczestniczył Polak, Karol Paprocki z firmy DYWIDAG.- Sama budowa mostu trwała około 4 lat. Ja spędziłem na niej, a dokładniej przy pracach nad podwieszeniem mostu, ponad 2 lata. Do moich zadań należała instalacja want. Są to kable, które widzimy na zewnątrz mostów podwieszanych. Cała realizacja wymagała sporej precyzji i odpowiedniego sprzętu. – opowiada Karol Paprocki, specjalista ds. podwieszeń w DYWIDAG z Rudy Śląskiej. Warto wspomnieć, że do montażu użyte zostały specjalistyczne maszyny DYWIDAG.
Już niebawem pan Karol wyruszy w kolejną daleką podróż, tym razem do Teksasu, gdzie realizowana jest budowa największego podwieszanego mostu w Ameryce Północnej. - Most w Teksasie będzie największą tego typu konstrukcją w Ameryce Północnej... do czasu aż wybudujemy kolejny. Na granicy kanadyjsko – amerykańskiej, w Detroit, powstanie The Gordie Howe International Bridge, przy którym również będziemy pracować. W obu tych projektach także będziemy zajmować się instalacją want przy użyciu maszyn, specjalnie ściąganych do tego celu z naszego zakładu w Rudzie Śląskiej – mówi Karol Paprocki.
Maszyny szyte na miarę
Maszyny i urządzenia DYWIDAG, którym posługują się pracownicy firmy, to sprzęt specjalistyczny, budowany na indywidualne zamówienie, wykorzystujący opatentowane rozwiązania, niedostępny w masowej produkcji. Co warte uwagi, sprzęt wysyłany jest z zakładu DYWIDAG w Rudzie Śląskiej, z której firma chce stworzyć globalne centrum produkcyjne dla całej Grupy.
- Nasz dział odpowiada za utrzymanie i sprawność maszyn pracujących na miejscu, w fabryce oraz za przygotowanie, skompletowanie i bezpieczną wysyłkę sprzętu wykorzystywanego w budowach na całym świecie, od krajów europejskich, obie Ameryki po Azję. Obecnie najwięcej działamy w Europie oraz w USA i Kanadzie. – mówi Wojciech Kowalski, supervisor działu equipmentu i utrzymania ruchu w firmie DYWIDAG.
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane, współpracujące przy realizacji wymagających obiektów infrastrukturalnych w wielu sektorach gospodarki, m.in. energetyka, budownictwo lądowe, morskie. Systemy DYWIADG można znaleźć w międzynarodowych projektach, np. The Golden Gate Bridge, Kanale Panamskim, moście Kap Shui Mun w Hongkongu czy Freedom Tower w Nowym Jorku. Obecnie przedsiębiorstwo wdraża nowe projekty w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania, a także inwestuje w zakup innowacyjnych technologii oraz rozwój pracowników.
Firma na polskim rynku istnieje od 12 lat. Koncentracja działalności w Rudzie Śląskiej jest efektem globalnej polityki Grupy DYWIDAG, związanej z przeniesieniem działalności operacyjnej z Niemiec do Polski i stworzeniem tu najnowocześniejszego centrum produkcyjnego firmy na świecie.
***
Tekst: Magdalena Matusik, Adventure Media
Zdjęcia: Karol Paprocki, DYWIDAG
***
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez DYWIDAG obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy DYWIDAG na świecie.
***
KONTAKT:
Aleksandra Dik
Adventure Media
aleksandradik@adventure.media.pl
tel: + 48 604 231 738
Magdalena Matusik
Adventure Media
magdalena.matusik@adventure.media.pl
tel: + 48 690 449 064

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.