POLACY UCZESTNICZĄ W BUDOWACH NAJWIĘKSZYCH MOSTÓW NA ŚWIECIE
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Taką wiedzę posiadają przedstawiciele firmy DYWIDAG, którzy regularnie uczestniczą w realizacji obiektów infrastrukturalnych na całym świecie. Na swoim koncie mają pokaźne portfolio budów, do którego już niebawem dołączą kolejne giganty – most podwieszany w Teksasie oraz most graniczny między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.
DYWIDAG to firma międzynarodowa. Posiada bogatą, ponad 150-letnią historię, w którą wpisują się także polscy inżynierowie i budowlańcy. Przedsiębiorstwo, którego jedna z ważniejszych fabryk od niedawna zlokalizowana jest w Rudzie Śląskiej, JUŻ od lat realizuje największe inwestycje infrastrukturalne na całym świecie, niejednokrotnie mierząc się z wszelkiego rodzaju wyzwaniami.
Mosty – giganty
Wymagającym projektem była budowa Samuel De Champlain Bridge w Montrealu, czyli mostu wiszącego zaprojektowanego przez architekta Poula Ove Jensena i zbudowanego w celu zastąpienia oryginalnego mostu Champlain nad rzeką Świętego Wawrzyńca w Quebecu, pomiędzy Wyspą Zakonnic w dzielnicy Verdun w Montrealu, a podmiejskim miastem Brossard na południowym wybrzeżu. Samuel De Champlain Bridge jest drugim najszerszym podwieszanym tego typu obiektem na świecie. W jego powstawaniu uczestniczył Polak, Karol Paprocki z firmy DYWIDAG.- Sama budowa mostu trwała około 4 lat. Ja spędziłem na niej, a dokładniej przy pracach nad podwieszeniem mostu, ponad 2 lata. Do moich zadań należała instalacja want. Są to kable, które widzimy na zewnątrz mostów podwieszanych. Cała realizacja wymagała sporej precyzji i odpowiedniego sprzętu. – opowiada Karol Paprocki, specjalista ds. podwieszeń w DYWIDAG z Rudy Śląskiej. Warto wspomnieć, że do montażu użyte zostały specjalistyczne maszyny DYWIDAG.
Już niebawem pan Karol wyruszy w kolejną daleką podróż, tym razem do Teksasu, gdzie realizowana jest budowa największego podwieszanego mostu w Ameryce Północnej. - Most w Teksasie będzie największą tego typu konstrukcją w Ameryce Północnej... do czasu aż wybudujemy kolejny. Na granicy kanadyjsko – amerykańskiej, w Detroit, powstanie The Gordie Howe International Bridge, przy którym również będziemy pracować. W obu tych projektach także będziemy zajmować się instalacją want przy użyciu maszyn, specjalnie ściąganych do tego celu z naszego zakładu w Rudzie Śląskiej – mówi Karol Paprocki.
Maszyny szyte na miarę
Maszyny i urządzenia DYWIDAG, którym posługują się pracownicy firmy, to sprzęt specjalistyczny, budowany na indywidualne zamówienie, wykorzystujący opatentowane rozwiązania, niedostępny w masowej produkcji. Co warte uwagi, sprzęt wysyłany jest z zakładu DYWIDAG w Rudzie Śląskiej, z której firma chce stworzyć globalne centrum produkcyjne dla całej Grupy.
- Nasz dział odpowiada za utrzymanie i sprawność maszyn pracujących na miejscu, w fabryce oraz za przygotowanie, skompletowanie i bezpieczną wysyłkę sprzętu wykorzystywanego w budowach na całym świecie, od krajów europejskich, obie Ameryki po Azję. Obecnie najwięcej działamy w Europie oraz w USA i Kanadzie. – mówi Wojciech Kowalski, supervisor działu equipmentu i utrzymania ruchu w firmie DYWIDAG.
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane, współpracujące przy realizacji wymagających obiektów infrastrukturalnych w wielu sektorach gospodarki, m.in. energetyka, budownictwo lądowe, morskie. Systemy DYWIADG można znaleźć w międzynarodowych projektach, np. The Golden Gate Bridge, Kanale Panamskim, moście Kap Shui Mun w Hongkongu czy Freedom Tower w Nowym Jorku. Obecnie przedsiębiorstwo wdraża nowe projekty w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania, a także inwestuje w zakup innowacyjnych technologii oraz rozwój pracowników.
Firma na polskim rynku istnieje od 12 lat. Koncentracja działalności w Rudzie Śląskiej jest efektem globalnej polityki Grupy DYWIDAG, związanej z przeniesieniem działalności operacyjnej z Niemiec do Polski i stworzeniem tu najnowocześniejszego centrum produkcyjnego firmy na świecie.
***
Tekst: Magdalena Matusik, Adventure Media
Zdjęcia: Karol Paprocki, DYWIDAG
***
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez DYWIDAG obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy DYWIDAG na świecie.
***
KONTAKT:
Aleksandra Dik
Adventure Media
aleksandradik@adventure.media.pl
tel: + 48 604 231 738
Magdalena Matusik
Adventure Media
magdalena.matusik@adventure.media.pl
tel: + 48 690 449 064

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.