POLACY UCZESTNICZĄ W BUDOWACH NAJWIĘKSZYCH MOSTÓW NA ŚWIECIE
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Taką wiedzę posiadają przedstawiciele firmy DYWIDAG, którzy regularnie uczestniczą w realizacji obiektów infrastrukturalnych na całym świecie. Na swoim koncie mają pokaźne portfolio budów, do którego już niebawem dołączą kolejne giganty – most podwieszany w Teksasie oraz most graniczny między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.
DYWIDAG to firma międzynarodowa. Posiada bogatą, ponad 150-letnią historię, w którą wpisują się także polscy inżynierowie i budowlańcy. Przedsiębiorstwo, którego jedna z ważniejszych fabryk od niedawna zlokalizowana jest w Rudzie Śląskiej, JUŻ od lat realizuje największe inwestycje infrastrukturalne na całym świecie, niejednokrotnie mierząc się z wszelkiego rodzaju wyzwaniami.
Mosty – giganty
Wymagającym projektem była budowa Samuel De Champlain Bridge w Montrealu, czyli mostu wiszącego zaprojektowanego przez architekta Poula Ove Jensena i zbudowanego w celu zastąpienia oryginalnego mostu Champlain nad rzeką Świętego Wawrzyńca w Quebecu, pomiędzy Wyspą Zakonnic w dzielnicy Verdun w Montrealu, a podmiejskim miastem Brossard na południowym wybrzeżu. Samuel De Champlain Bridge jest drugim najszerszym podwieszanym tego typu obiektem na świecie. W jego powstawaniu uczestniczył Polak, Karol Paprocki z firmy DYWIDAG.- Sama budowa mostu trwała około 4 lat. Ja spędziłem na niej, a dokładniej przy pracach nad podwieszeniem mostu, ponad 2 lata. Do moich zadań należała instalacja want. Są to kable, które widzimy na zewnątrz mostów podwieszanych. Cała realizacja wymagała sporej precyzji i odpowiedniego sprzętu. – opowiada Karol Paprocki, specjalista ds. podwieszeń w DYWIDAG z Rudy Śląskiej. Warto wspomnieć, że do montażu użyte zostały specjalistyczne maszyny DYWIDAG.
Już niebawem pan Karol wyruszy w kolejną daleką podróż, tym razem do Teksasu, gdzie realizowana jest budowa największego podwieszanego mostu w Ameryce Północnej. - Most w Teksasie będzie największą tego typu konstrukcją w Ameryce Północnej... do czasu aż wybudujemy kolejny. Na granicy kanadyjsko – amerykańskiej, w Detroit, powstanie The Gordie Howe International Bridge, przy którym również będziemy pracować. W obu tych projektach także będziemy zajmować się instalacją want przy użyciu maszyn, specjalnie ściąganych do tego celu z naszego zakładu w Rudzie Śląskiej – mówi Karol Paprocki.
Maszyny szyte na miarę
Maszyny i urządzenia DYWIDAG, którym posługują się pracownicy firmy, to sprzęt specjalistyczny, budowany na indywidualne zamówienie, wykorzystujący opatentowane rozwiązania, niedostępny w masowej produkcji. Co warte uwagi, sprzęt wysyłany jest z zakładu DYWIDAG w Rudzie Śląskiej, z której firma chce stworzyć globalne centrum produkcyjne dla całej Grupy.
- Nasz dział odpowiada za utrzymanie i sprawność maszyn pracujących na miejscu, w fabryce oraz za przygotowanie, skompletowanie i bezpieczną wysyłkę sprzętu wykorzystywanego w budowach na całym świecie, od krajów europejskich, obie Ameryki po Azję. Obecnie najwięcej działamy w Europie oraz w USA i Kanadzie. – mówi Wojciech Kowalski, supervisor działu equipmentu i utrzymania ruchu w firmie DYWIDAG.
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane, współpracujące przy realizacji wymagających obiektów infrastrukturalnych w wielu sektorach gospodarki, m.in. energetyka, budownictwo lądowe, morskie. Systemy DYWIADG można znaleźć w międzynarodowych projektach, np. The Golden Gate Bridge, Kanale Panamskim, moście Kap Shui Mun w Hongkongu czy Freedom Tower w Nowym Jorku. Obecnie przedsiębiorstwo wdraża nowe projekty w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania, a także inwestuje w zakup innowacyjnych technologii oraz rozwój pracowników.
Firma na polskim rynku istnieje od 12 lat. Koncentracja działalności w Rudzie Śląskiej jest efektem globalnej polityki Grupy DYWIDAG, związanej z przeniesieniem działalności operacyjnej z Niemiec do Polski i stworzeniem tu najnowocześniejszego centrum produkcyjnego firmy na świecie.
***
Tekst: Magdalena Matusik, Adventure Media
Zdjęcia: Karol Paprocki, DYWIDAG
***
DYWIDAG to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez DYWIDAG obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy DYWIDAG na świecie.
***
KONTAKT:
Aleksandra Dik
Adventure Media
aleksandradik@adventure.media.pl
tel: + 48 604 231 738
Magdalena Matusik
Adventure Media
magdalena.matusik@adventure.media.pl
tel: + 48 690 449 064
Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
APA Group publikuje Raport CSR za 2023
Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.