Poznaj najbardziej innowacyjne polskie produkty już 16 czerwca

Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Najlepsze produkty świadczące o innowacyjności i przedsiębiorczości polskich firm w jednym miejscu. Już 16 czerwca, podczas gali online, poznamy laureatów konkursu. „Polski Produkt Przyszłości”. W tym roku do finału zgłoszono rekordową liczbę 219 projektów. Konkurs organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Inicjatywa jest współfinansowana z funduszy europejskich programu Inteligentny Rozwój.
O tym, jakie innowacyjne rozwiązania proponują polskie firmy i naukowcy oraz kto zostanie nagrodzony, dowiemy się podczas gali finałowej XXIII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, która odbędzie się 16 czerwca o godz. 16:00. Gala była pierwotnie zaplanowana na 25 marca br. Jej termin został zmieniony ze względu na sytuację pandemiczną.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.
Transmisja on-line będzie dostępna na stronie PARP.
Projektanci innowacji
W konkursie „Polski Produkt Przyszłości” mogą wziąć udział uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy konkurują o nagrody w trzech kategoriach: Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy, Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.
Oprócz nagrody pieniężnej w wysokości po 100 tys. zł, zwycięzcy otrzymają prawo posługiwania się znakiem i hasłem „Polski Produkt Przyszłości”. Mogą także liczyć na szeroką promocję produktów m.in.: w materiałach prasowych, filmowych oraz katalogu laureatów konkursu, dostępnego do pobrania w internecie oraz w formie drukowanej. Poza laurami dla zwycięzców w głównych kategoriach przewidziane są także wyróżnienia, a także nagrody specjalne: Produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę (funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata), Produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz Produkt w obszarze ekoinnowacji. Swoje nagrody mogą również przyznać instytucje uczestniczące w pracach kapituły konkursu.
– „Polski Produkt Przyszłości” to jedyny w swoim rodzaju konkurs, w ramach którego wyłaniane i nagradzane są projekty z globalnym potencjałem. To wyjątkowe pomysły, które są dowodem na innowacyjność i przedsiębiorczość polskich firm. Wiele produktów zgłoszonych w konkursie, odniosło gospodarczy sukces. Nasz konkurs jest też zachętą dla tych, którzy dopiero wchodzą na rynek. To oni tworzą przyszłość. Chcemy, żeby uwierzyli w swoje możliwości już na starcie – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.
Projekty zgłoszone do rywalizacji oceniane są przez ekspertów branżowych oraz Kapitułę Konkursu, w której zasiadają przedstawiciele Kancelarii Prezydenta RP. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Urzędu Patentowego RP, Polskiego Funduszu Rozwoju , Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Warszawskiego, dziennika „Rzeczpospolita” a także Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz PARP.
W dotychczasowej historii „Polskiego Produktu Przyszłości” zgłoszono ponad 1200 projektów, spośród których nagrodzono 60, a 129 wyróżniono. Konkurs został objęty patronatem: Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.
www.parp.gov.pl/konkursppp
Program jest współfinansowany z UE z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój w ramach projektu 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów – INNO LAB.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.