Poznaj najbardziej innowacyjne polskie produkty już 16 czerwca

Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Najlepsze produkty świadczące o innowacyjności i przedsiębiorczości polskich firm w jednym miejscu. Już 16 czerwca, podczas gali online, poznamy laureatów konkursu. „Polski Produkt Przyszłości”. W tym roku do finału zgłoszono rekordową liczbę 219 projektów. Konkurs organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Inicjatywa jest współfinansowana z funduszy europejskich programu Inteligentny Rozwój.
O tym, jakie innowacyjne rozwiązania proponują polskie firmy i naukowcy oraz kto zostanie nagrodzony, dowiemy się podczas gali finałowej XXIII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, która odbędzie się 16 czerwca o godz. 16:00. Gala była pierwotnie zaplanowana na 25 marca br. Jej termin został zmieniony ze względu na sytuację pandemiczną.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga wcześniejszej rejestracji.
Transmisja on-line będzie dostępna na stronie PARP.
Projektanci innowacji
W konkursie „Polski Produkt Przyszłości” mogą wziąć udział uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy konkurują o nagrody w trzech kategoriach: Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy, Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.
Oprócz nagrody pieniężnej w wysokości po 100 tys. zł, zwycięzcy otrzymają prawo posługiwania się znakiem i hasłem „Polski Produkt Przyszłości”. Mogą także liczyć na szeroką promocję produktów m.in.: w materiałach prasowych, filmowych oraz katalogu laureatów konkursu, dostępnego do pobrania w internecie oraz w formie drukowanej. Poza laurami dla zwycięzców w głównych kategoriach przewidziane są także wyróżnienia, a także nagrody specjalne: Produkt zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę (funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata), Produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz Produkt w obszarze ekoinnowacji. Swoje nagrody mogą również przyznać instytucje uczestniczące w pracach kapituły konkursu.
– „Polski Produkt Przyszłości” to jedyny w swoim rodzaju konkurs, w ramach którego wyłaniane i nagradzane są projekty z globalnym potencjałem. To wyjątkowe pomysły, które są dowodem na innowacyjność i przedsiębiorczość polskich firm. Wiele produktów zgłoszonych w konkursie, odniosło gospodarczy sukces. Nasz konkurs jest też zachętą dla tych, którzy dopiero wchodzą na rynek. To oni tworzą przyszłość. Chcemy, żeby uwierzyli w swoje możliwości już na starcie – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.
Projekty zgłoszone do rywalizacji oceniane są przez ekspertów branżowych oraz Kapitułę Konkursu, w której zasiadają przedstawiciele Kancelarii Prezydenta RP. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Urzędu Patentowego RP, Polskiego Funduszu Rozwoju , Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Warszawskiego, dziennika „Rzeczpospolita” a także Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz PARP.
W dotychczasowej historii „Polskiego Produktu Przyszłości” zgłoszono ponad 1200 projektów, spośród których nagrodzono 60, a 129 wyróżniono. Konkurs został objęty patronatem: Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki.
www.parp.gov.pl/konkursppp
Program jest współfinansowany z UE z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój w ramach projektu 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów – INNO LAB.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.