PPG wspiera rozwój młodych talentów z Politechniki Śląskiej
CIESZYN, 26 lipca 2023 – PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że w ramach współpracy z Politechniką Śląską, wsparła rozwój młodych naukowców rozpoczynających swoją drogę zawodową. Podczas Sesji Posterowej firma wyróżniła 4 dyplomantów i zaprosiła ich na płatne staże do swojego zakładu w Cieszynie, gdzie pod okiem doświadczonych ekspertów PPG będą uczyć się, jak zdobytą podczas studiów wiedzę teoretyczną przełożyć na płaszczyznę praktyczną i wykorzystać w zakładzie przemysłowym.
Sesja Posterowa Dyplomantów to wydarzenie, które łączy działania świata naukowego z biznesem; jest organizowane corocznie przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej. Podczas sesji studenci mają możliwość zaprezentowania wyników swoich badań naukowych realizowanych w ramach prac magisterskich, przedstawienia siebie otoczeniu społeczno-gospodarczemu oraz nawiązania kontaktów.
„Wiemy, jak ważny jest praktyczny wymiar nauki oraz doświadczenie, dzięki któremu młoda osoba może mieć lepszy start zawodowy. Dlatego nasze działania łączymy z otoczeniem edukacyjno-naukowym, w tym przypadku z Politechniką Śląską, wspieramy talenty i pomagamy im wejść na rynek pracy. Cieszymy się, że oferta PPG spotkała się z dużym zainteresowaniem dyplomantów i wszystkie 4 osoby już niedługo rozpoczną swoje staże w naszym zakładzie”, powiedziała Katarzyna Bugla, PPG HR business partner IS Ops.
PPG współpracuje z Politechniką Śląską od wielu lat. Współpraca obejmuje zarówno obszar dydaktyczny, badawczy, jak i wsparcie finansowe. Firma oferuje studentom uczelni płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe. Dodatkowo, przedstawiciele PPG zasiadają w Społecznej Radzie Wydziału Chemicznego, gdzie są zaangażowani w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy. Dzięki dotacji PPG przyznanej w latach 2020-2022 przeprowadzono remont laboratorium chemicznego uczelni oraz doposażono je w nowoczesny sprzęt laboratoryjny.
Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma angażuje się w różne projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. Na rynku lokalnym, obok Politechniki Śląskiej, firma współpracuje m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim, na którym od 20 lat prowadzi wykłady oraz realizuje programy dla studentów, z Politechniką Wrocławską, gdzie w ramach Konferencji Projektów Naukowych wspiera innowacyjne projekty studentów odpowiadające na realne potrzeby biznesowe firm, czy z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym rozpoczęła prowadzenie zajęć i pod patronatem którego organizuje Universiadę – program naukowy dla uczniów szkół podstawowych.
Więcej informacji o tym, jak PPG inwestuje w działania edukacyjne STEM, można znaleźć na stronie internetowej Education | PPG: https://communities.ppg.com/what-we-do/education.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG i We protect and beautify the world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.