PPG wspiera rozwój młodych talentów z Politechniki Śląskiej
CIESZYN, 26 lipca 2023 – PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że w ramach współpracy z Politechniką Śląską, wsparła rozwój młodych naukowców rozpoczynających swoją drogę zawodową. Podczas Sesji Posterowej firma wyróżniła 4 dyplomantów i zaprosiła ich na płatne staże do swojego zakładu w Cieszynie, gdzie pod okiem doświadczonych ekspertów PPG będą uczyć się, jak zdobytą podczas studiów wiedzę teoretyczną przełożyć na płaszczyznę praktyczną i wykorzystać w zakładzie przemysłowym.
Sesja Posterowa Dyplomantów to wydarzenie, które łączy działania świata naukowego z biznesem; jest organizowane corocznie przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej. Podczas sesji studenci mają możliwość zaprezentowania wyników swoich badań naukowych realizowanych w ramach prac magisterskich, przedstawienia siebie otoczeniu społeczno-gospodarczemu oraz nawiązania kontaktów.
„Wiemy, jak ważny jest praktyczny wymiar nauki oraz doświadczenie, dzięki któremu młoda osoba może mieć lepszy start zawodowy. Dlatego nasze działania łączymy z otoczeniem edukacyjno-naukowym, w tym przypadku z Politechniką Śląską, wspieramy talenty i pomagamy im wejść na rynek pracy. Cieszymy się, że oferta PPG spotkała się z dużym zainteresowaniem dyplomantów i wszystkie 4 osoby już niedługo rozpoczną swoje staże w naszym zakładzie”, powiedziała Katarzyna Bugla, PPG HR business partner IS Ops.
PPG współpracuje z Politechniką Śląską od wielu lat. Współpraca obejmuje zarówno obszar dydaktyczny, badawczy, jak i wsparcie finansowe. Firma oferuje studentom uczelni płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe. Dodatkowo, przedstawiciele PPG zasiadają w Społecznej Radzie Wydziału Chemicznego, gdzie są zaangażowani w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy. Dzięki dotacji PPG przyznanej w latach 2020-2022 przeprowadzono remont laboratorium chemicznego uczelni oraz doposażono je w nowoczesny sprzęt laboratoryjny.
Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma angażuje się w różne projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. Na rynku lokalnym, obok Politechniki Śląskiej, firma współpracuje m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim, na którym od 20 lat prowadzi wykłady oraz realizuje programy dla studentów, z Politechniką Wrocławską, gdzie w ramach Konferencji Projektów Naukowych wspiera innowacyjne projekty studentów odpowiadające na realne potrzeby biznesowe firm, czy z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym rozpoczęła prowadzenie zajęć i pod patronatem którego organizuje Universiadę – program naukowy dla uczniów szkół podstawowych.
Więcej informacji o tym, jak PPG inwestuje w działania edukacyjne STEM, można znaleźć na stronie internetowej Education | PPG: https://communities.ppg.com/what-we-do/education.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG i We protect and beautify the world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.