PPG wspiera rozwój młodych talentów z Politechniki Śląskiej
CIESZYN, 26 lipca 2023 – PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że w ramach współpracy z Politechniką Śląską, wsparła rozwój młodych naukowców rozpoczynających swoją drogę zawodową. Podczas Sesji Posterowej firma wyróżniła 4 dyplomantów i zaprosiła ich na płatne staże do swojego zakładu w Cieszynie, gdzie pod okiem doświadczonych ekspertów PPG będą uczyć się, jak zdobytą podczas studiów wiedzę teoretyczną przełożyć na płaszczyznę praktyczną i wykorzystać w zakładzie przemysłowym.
Sesja Posterowa Dyplomantów to wydarzenie, które łączy działania świata naukowego z biznesem; jest organizowane corocznie przez Wydział Chemiczny Politechniki Śląskiej. Podczas sesji studenci mają możliwość zaprezentowania wyników swoich badań naukowych realizowanych w ramach prac magisterskich, przedstawienia siebie otoczeniu społeczno-gospodarczemu oraz nawiązania kontaktów.
„Wiemy, jak ważny jest praktyczny wymiar nauki oraz doświadczenie, dzięki któremu młoda osoba może mieć lepszy start zawodowy. Dlatego nasze działania łączymy z otoczeniem edukacyjno-naukowym, w tym przypadku z Politechniką Śląską, wspieramy talenty i pomagamy im wejść na rynek pracy. Cieszymy się, że oferta PPG spotkała się z dużym zainteresowaniem dyplomantów i wszystkie 4 osoby już niedługo rozpoczną swoje staże w naszym zakładzie”, powiedziała Katarzyna Bugla, PPG HR business partner IS Ops.
PPG współpracuje z Politechniką Śląską od wielu lat. Współpraca obejmuje zarówno obszar dydaktyczny, badawczy, jak i wsparcie finansowe. Firma oferuje studentom uczelni płatne staże oraz wakacyjne praktyki zawodowe. Dodatkowo, przedstawiciele PPG zasiadają w Społecznej Radzie Wydziału Chemicznego, gdzie są zaangażowani w tworzenie i rozwijanie programu studiów odpowiadającego na potrzeby rynku pracy. Dzięki dotacji PPG przyznanej w latach 2020-2022 przeprowadzono remont laboratorium chemicznego uczelni oraz doposażono je w nowoczesny sprzęt laboratoryjny.
Działania na rzecz edukacji to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego PPG. Firma angażuje się w różne projekty proedukacyjne na całym świecie, wspiera rozwój uczniów i studentów, pomaga placówkom oświatowym i wychowawczym oraz ośrodkom naukowym. Na rynku lokalnym, obok Politechniki Śląskiej, firma współpracuje m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim, na którym od 20 lat prowadzi wykłady oraz realizuje programy dla studentów, z Politechniką Wrocławską, gdzie w ramach Konferencji Projektów Naukowych wspiera innowacyjne projekty studentów odpowiadające na realne potrzeby biznesowe firm, czy z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym rozpoczęła prowadzenie zajęć i pod patronatem którego organizuje Universiadę – program naukowy dla uczniów szkół podstawowych.
Więcej informacji o tym, jak PPG inwestuje w działania edukacyjne STEM, można znaleźć na stronie internetowej Education | PPG: https://communities.ppg.com/what-we-do/education.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG i We protect and beautify the world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.