Pracownicy PPG zorganizowali akcję sprzątania Lasu Osobowickiego we Wrocławiu
PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że 30 września br. pracownicy-wolontariusze firmy PPG, wraz z rodzinami, przeprowadzili akcję sprzątania w Lesie Osobowickim we Wrocławiu.
Nadrzędnym celem inicjatywy było oczyszczenie obszaru lasu z nagromadzonych śmieci i odpadów, ich segregacja, a przy okazji podniesienie świadomości ekologicznej i wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za własne otoczenie. Wolontariusze zebrali 20 worków śmieci, wśród których można było znaleźć odpady papierowe, stare ubrania, buty, plastikowe i szklane butelki, plastikowe worki, porcelanę, stare garnki, rury PCV, a nawet pampersy. Wszystkie śmieci zostały zabrane przez Zarząd Zieleni miasta Wrocław.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb i lakierów, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. Lokalnym inicjatywom PPG przyświeca cel, by „chronić i upiększać świat”, dlatego firma podejmuje społecznie zaangażowane działania w różnych obszarach, w tym związane z ochroną środowiska, edukacją ekologiczną i STEM, a także pomocą charytatywną. Wiele z tych aktywności jest inicjowanych przez samych pracowników, którzy najlepiej znają potrzeby społeczności lokalnych, i realizowane są przez pracowników przy finansowym i organizacyjnym wsparciu firmy PPG.
„Okres wakacyjny zazwyczaj wiąże się ze wzrostem liczby odpadów w przestrzeni publicznej, dlatego wrzesień to dobry moment, by zadbać o nasze ulubione tereny zielone. Tym razem nasi pracownicy postanowili uporządkować często uczęszczany przez Wrocławian Las Osobowicki. Tego typu aktywności z udziałem pracowników są doskonałym uzupełnieniem korporacyjnych działań PPG na rzecz ochrony środowiska naturalnego oraz misji PPG, jaką jest oferowanie konsumentom zaawansowanych, ekologicznych rozwiązań i produktów. Nasi pracownicy sami wychodzą z inicjatywą, proponują działania, jakie chcą podjąć dla społeczności lokalnej i angażują się w ich realizację. Środowisko naturalne wymaga naszej troski. Wierzymy, że każdy z nas może się przyczynić do tego, by nasze bezpośrednie otoczenie było czystsze, zdrowsze i po prostu lepsze” – powiedział Marcin Dębowski, PPG GBS Poland Lead.
Więcej informacji o działaniach PPG na rzecz zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie internetowej: Sustainability | PPG.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG i We protect and beautify the world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.