Promotech dołącza do partnerów CAS
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Dwa bezprzewodowe wózki spawalnicze i akumulatorowa wiertarka Promotechu weszły do grona produktów CAS (Cordless Alliance System). To pierwszy krok białostockiej firmy w kierunku technologii akumulatorowej.
CAS to, zainicjowana przez niemiecką firmę Metabo, międzynarodowa koalicja producentów, stosujących wspólny standard zasilania akumulatorowego w swoich elektronarzędziach i innych przenośnych maszynach. W ramach CAS wszystkie akumulatory i ładowarki są w 100 proc. kompatybilne, a wszystkie maszyny i urządzenia mogą być zasilane tą samą baterią. Łącznie w systemie CAS jest już ponad 300 maszyn od 32 znanych producentów
- Decydując się na przystąpienie do sojuszu CAS wyposażamy nasze maszyny w najmocniejsze na rynku zestawy akumulatorowe, oferując naszym klientom jeszcze większą wartość dodaną. W przyszłości będą oni mogli dowolnie łączyć zestawy akumulatorowe z wieloma różnymi maszynami znanych marek. To nie tylko oszczędza pieniądze, ale także sprawia, że praca staje się lżejsza. Jeden akumulator pasuje do wszystkiego. To nas przekonało - mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. sprzedaży w firmie Promotech.
Bezprzewodowe wózki
Dwa akumulatorowe wózki spawalnicze firmy Promotech - Mini Spider i Gecko Battery to automaty wykonujące wysokiej, jakości ciągłe spoiny z użyciem palników MIG/MAG. Oba traktorki wyposażone są w napęd na cztery koła z trakcją magnetyczną i układem sprzężenia zwrotnego - system magnesów utrzymuje wózek w odpowiedniej pozycji, a układ sprzężenia zwrotnego zapewnia jednostajną prędkość i kontrolowaną ilość wprowadzanego ciepła, co redukuje zniekształcenia i umożliwia wykonanie geometrii spoin ze szczególną precyzją.
- Wózki zapewniają położenie spoin o najwyższej jakości w ułamku czasu potrzebnego do spawania ręcznego, redukują kosztowne nadmierne nadlewy i nierównomierność lica spoiny oraz zmniejszają zużycie spoiwa nawet o 60 procent – informuje Bohdan Zaleski.
Mini Spider to bardzo lekki i kompaktowy wózek, co czyni go idealnym do pracy w ograniczonych przestrzeniach oraz do spawania od krawędzi do krawędzi, gdyż palnik można zamocować po obu stronach urządzenia.
Z kolei Gecko Battery jest odpowiedni do różnorodnych aplikacji spawania wzdłużnego oraz spawania powierzchni krzywoliniowych i nieregularnych o promieniu nie mniejszym niż 1000 milimetrów (40"). Znajduje zatem szerokie zastosowanie przy produkcji przyczep, zbiorników do przechowywania oleju i wody, przy budowie statków oraz w wielu innych tego typu aplikacjach. Gecko Battery może być wyposażony w różne ramiona prowadzące oraz prowadnice elastyczne do pracy ze stalą węglową, nierdzewną oraz aluminium. Umożliwia także kontrolę i pracę w konfiguracji z dwoma palnikami. Oba wózki spawalnicze mają niewielkie gabaryty, są przenośne i mogą być przenoszone w dowolne miejsce.
- Technologia akumulatorowa również w spawalnictwie jest ewidentnie na fali wznoszącej – dodaje Bohdan Zaleski. - Jeśli spoina do położenia ma długość dwunastu metrów, to wózki spawalnicze z napędem akumulatorowym zapewniają większą elastyczność i zmniejszają liczbę stosowanych w procesie przewodów. Z oczywistych zatem powodów użytkownicy preferują maszyny akumulatorowe.
Akumulatorowa wiertarka
Gamę produktów CAS uzupełnia również najnowsza wiertarka bezprzewodowa PRO-30 Battery. Maszyna zasilana jest akumulatorami LiHD o pojemności 4.0 Ah lub 10.0 Ah i umożliwia wykonanie otworów o średnicy do 30 milimetrów i głębokości do 50 milimetrów. Nowa wiertarka będzie wkrótce dostępna na rynku, a kolejne urządzenia będą wprowadzane sukcesywnie.
- Promotech wnosi do naszej koalicji zupełnie nowe maszyny, dzięki czemu możemy jeszcze bardziej rozszerzyć naszą ofertę dla specjalistów z branży metalowej – podkreśla Henning Jansen, dyrektor generalny producenta elektronarzędzi Metabo z Nürtingen.
W przyszłości Promotech planuje wprowadzić do systemu CAS kolejne swoje narzędzia.
Białostocki Promotech jest producentem profesjonalnych elektronarzędzi, urządzeń automatyki spawalniczej i systemów przemysłowych dostosowanych do potrzeb wykonawców konstrukcji stalowych, producentów ciężkich maszyn, stoczni i innych firm zajmujących się obróbką metali. Firma powstała w 1987 roku, a pierwszymi produktami, które wprowadziła na rynek były stoły oraz uchwyty magnetyczne i elektromagnetyczne. Obecnie w portfolio firmy znajduje się ponad 300 urządzeń, w tym szeroka gama wiertarek elekromagnetycznych, ukosowarki do blach i rur, przenośne wózki spawalnicze oraz konfigurowane zgodnie z wymaganiami klienta zaawansowane systemy do cięcia kształtowego rur, spawania MIG/MAG i SAW oraz cięcia tlenem lub plazmą.
Endress+Hauser z bogatą ofertą Akademii Doskonalenia Umiejętności
Wyzwania w logistyce paliw płynnych
Filtry wodne – ekologiczne rozwiązanie dla wyzwań nowych norm emisji pyłów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Europejscy rolnicy przeciw umowie UE i Mercosur. Obawiają się zalewu taniej żywności z Ameryki Południowej
Europejscy rolnicy sprzeciwiają się umowie między UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym kształcie. Obawiają się, że unijny rynek zostanie zalany przez tanią żywność z Ameryki Południowej, ponieważ tamtejsi rolnicy w przypadku większości produktów nie muszą przestrzegać zasad zrównoważonego rozwoju, które z kolei podnoszą koszty produkcji we wspólnocie. Zdaniem prof. Łukasza Ambroziaka z IERiGŻ – PIB, choć umowa handlowa jako całość w wielu aspektach jest korzystna dla UE, to akurat produkcja rolno-spożywcza może na niej ucierpieć.
Infrastruktura
Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
Bardzo powolny, ale stabilny wzrost na rynku samochodów elektrycznych – tak sytuację swojej branży oceniają firmy, które w niej działają. Zauważają także delikatną zadyszkę spowodowaną dość niską dynamiką rozwoju infrastruktury ładowania względem oczekiwań, co przekłada się na popyt aut. Elektromobilny biznes liczy na działania, które mogłyby pobudzić rynek.
Transport
Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
Sektor przemysłowy jest jednym z głównych emitentów CO2, a jego dekarbonizacja ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia unijnych celów neutralności klimatycznej. Dla przedsiębiorstw, zwłaszcza z branż energochłonnych, oznacza to jednak konieczność modernizacji zakładów i przeprojektowania procesów produkcyjnych. Kluczowe są m.in. ich automatyzacja, cyfryzacja i maksymalne skracanie łańcuchów dostaw, również wewnątrzzakładowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.