Promotech KM. Rekordowe obroty, wzrost zatrudnienia i podwyżki
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Łapski Promotech KM ma za sobą najlepszy w swojej historii kwartał. Firma rozwija współpracę z nowymi kontrahentami i szuka pracowników.
Niemal 5mln zł - wynik sprzedaży za pierwszy kwartał 2021 r. jest o ponad 8 proc. wyższy od obrotów osiągniętych za analogiczny okres najlepszego dotychczas I kwartału z 2019 r.
- Na ten wynik, oprócz wzrostu sprzedaży do naszych najważniejszych klientów Scantool i Agro-Partner, miał wpływ rozwój współpracy z kontrahentami, z którymi współpracę nawiązywaliśmy jeszcze przed okresem pandemii - Kranendonk, Lincoln Elecric, Signify – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. – To dowód na to, że praca, jaką włożyliśmy w budowanie relacji i pozytywnego wizerunku, jako dostawca, zaczęła przynosić wymierne korzyści.
Zarząd spółki zdaje sobie sprawę, że – ze względu na sezonowość produkcji – to właśnie pierwszy kwartał roku jest najlepszy pod względem osiąganych wartości sprzedaży, a w kolejnych miesiącach ta dynamika produkcji i obrotów spada.
-, Dlatego jeśli chodzi o prognozy na koniec roku, to na dzień dzisiejszy trzymamy się naszych założeń budżetowych, według których sprzedaż na koniec roku powinna się zamknąć kwotą 15,2mln zł – dodaje Karol Zadykowicz. - Warto tu podkreślić, że osiągane wartości sprzedaży realizujemy mniejszym zespołem – zatrudnienie na koniec marca 2021 wyniosło 83 etaty, podczas gdy w roku 2019 - 93, a w roku 2020 - 88 etatów. Widać więc, że pandemia przyczyniła się do zdecydowanego spadku zatrudnienia. Redukcja nie wynikała ze zwolnień pracowników - w przeważającej większości rozwiązywaliśmy umowy na mocy porozumienia stron, na wniosek pracownika.
Rosnące obroty, a co za tym idzie – także obłożenie produkcji, powoduje konieczność wzrostu zatrudnienia. Obecnie Promotech KM poszukuje osób na stanowiska operatora lasera, spawacza, ślusarza, operatora maszyn CNC, czy tokarza.
- Oferujemy stabilne warunki zatrudnienia, elastyczne godziny pracy, a także możliwość przyuczenia do pracy na nowych stanowiskach, z której wielu naszych obecnych pracowników korzysta, chcąc rozwijać się zawodowo – zachęca prezes Zadykowicz.
Dobre wyniki pierwszego kwartału i perspektywy na kolejne miesiące pozwoliły zarządowi na realizację podwyżek wynagrodzeń, które objęły wszystkich pracowników firmy.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.