Promotech otwiera spółkę w Niemczech
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Promotech Deutschland GmbH to najnowsza spółka-córka białostockiego Promotechu. Jej zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn na rynkach państw niemieckojęzycznych.
Białostocki producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych na rynku niemieckim sprzedawał swoje urządzenia już od lat.
- Jednak cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało. W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Jednak, by skutecznie sprzedawać i rozwijać się na takim rynku, jak Niemcy trzeba dysponować nie tylko właściwymi urządzeniami. Trzeba przede wszystkim stworzyć profesjonalną strukturę, której zaufają lokalni klienci i dystrybutorzy. Najważniejszym elementem takiej struktury są oczywiście właściwi ludzie. Takim człowiekiem okazał się Tobias Leicher, specjalista od rynku spawalniczego, z którym Promotech nawiązał bezpośrednią współpracę jeszcze w 2018 r., podczas jednych z branżowych targów w Niemczech. To wtedy plany utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach tj., Niemiec, Austrii i Szwajcarii (w skrócie zwanych DACH) oraz dystrybucją i serwisem maszyn w tych krajach – zyskały realne kształty.
- Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.
Ostatecznie w sierpniu 2021 nowa niemiecka spółka Promotechu została zarejestrowana, a jej oficjalne otwarcie miało miejsce 24 września w mieście Aulendorf, które ze względu na swoje położenie w południowej części Niemiec, jest świetną lokalizacją do obsługi południowych Niemiec oraz Szwajcarii i Austrii. Również w sierpniu do firmy do łączył drugi doświadczony handlowiec – Thomas Schmidt, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.
- Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. - Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.
Nad sprawnym uruchomieniem Promotech Deutschland GmbH pracował od początku roku dział sprzedaży i marketingu Promotechu, który wykonał niemieckojęzyczne katalogi i materiały reklamowe, uruchomił też stronę internetową spółki – www.promotech-deutschland.de.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.