Promotech otwiera spółkę w Niemczech
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Promotech Deutschland GmbH to najnowsza spółka-córka białostockiego Promotechu. Jej zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn na rynkach państw niemieckojęzycznych.
Białostocki producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych na rynku niemieckim sprzedawał swoje urządzenia już od lat.
- Jednak cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało. W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Jednak, by skutecznie sprzedawać i rozwijać się na takim rynku, jak Niemcy trzeba dysponować nie tylko właściwymi urządzeniami. Trzeba przede wszystkim stworzyć profesjonalną strukturę, której zaufają lokalni klienci i dystrybutorzy. Najważniejszym elementem takiej struktury są oczywiście właściwi ludzie. Takim człowiekiem okazał się Tobias Leicher, specjalista od rynku spawalniczego, z którym Promotech nawiązał bezpośrednią współpracę jeszcze w 2018 r., podczas jednych z branżowych targów w Niemczech. To wtedy plany utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach tj., Niemiec, Austrii i Szwajcarii (w skrócie zwanych DACH) oraz dystrybucją i serwisem maszyn w tych krajach – zyskały realne kształty.
- Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.
Ostatecznie w sierpniu 2021 nowa niemiecka spółka Promotechu została zarejestrowana, a jej oficjalne otwarcie miało miejsce 24 września w mieście Aulendorf, które ze względu na swoje położenie w południowej części Niemiec, jest świetną lokalizacją do obsługi południowych Niemiec oraz Szwajcarii i Austrii. Również w sierpniu do firmy do łączył drugi doświadczony handlowiec – Thomas Schmidt, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.
- Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. - Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.
Nad sprawnym uruchomieniem Promotech Deutschland GmbH pracował od początku roku dział sprzedaży i marketingu Promotechu, który wykonał niemieckojęzyczne katalogi i materiały reklamowe, uruchomił też stronę internetową spółki – www.promotech-deutschland.de.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.