Komunikaty PR

Przyszłość intralogistyki należy do automatyzacji

2022-12-20  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 0.04 MB )

Przyszłość intralogistyki należy do automatyzacji

Odense, 13 grudnia 2022: Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią w Mobile Industrial Robots (MiR), wiodącym producencie autonomicznych robotów mobilnych (AMR), podsumował kluczowe trendy wpływające na rynek AMR podczas briefingu prasowego. Zwiększona adopcja robotów do produkcji podstawowej będzie łączyć się z powstawaniem większych flot AMR, co z kolei będzie skutkować koniecznością zarządzania współdziałaniem różnych robotów w ramach floty, interoperacyjnością, bardziej zaawansowaną współpracą systemami IT, łatwiejszą konserwacją i rozwojem funkcji AI.

45% wzrostu, a to nie koniec. Robotyzacja z perspektywy rynku

Zgodnie z danymi z raportu IFR, rozwiązania robotów mobilnych są już mocno zakorzenione w transporcie i logistyce, w samym 2021 roku sprzedanych zostało ponad 49 500 jednostek. Jest to znaczący, 45-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wyniki sprzedaży odzwierciedlają również zapotrzebowanie na zautomatyzowany transport mobilny w produkcji - ponad 80% sprzedanych jednostek stanowiły roboty mobilne do transportu i logistyki wewnętrznej bez ruchu publicznego. W 2021 roku sprzedaż jednostkowa wzrosła o 47% do ponad 40 400 sztuk.

"Potrzebę automatyzacji transportu materiałów przyspiesza trudna sytuacja na rynku pracy oraz konieczność zapewnienia odpornych na zawirowania produkcji i usług. Ostatnie lata udowodniły, że robotyzacja jest odpowiedzią na te problemy. Roboty MiR działają 24/7, radząc sobie ze zmiennym środowiskiem pracy i potrzebami, umożliwiając producentom przesunięcie pracowników do prac związanych z kreowaniem łańcucha wartości, a nie tych, które są jedynie kosztem dla firmy" - mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią w Mobile Industrial Robots (MiR).

Eaton i Forvia - spojrzenie na udane wdrożenia

Rumuński Eaton jest globalną firmą zajmującą się zarządzaniem energią. W zakładzie w Arad wytwarzane są produkty dla jednostki biznesowej Life Safety. Roboty MiR zostały tam wdrożone w celu optymalizacji procesów intralogistycznych i bezpieczeństwa. Głównym powodem było odciążenie pracowników i przesunięcie ich do zadań o wyższej wartości dodanej, takich jak praca w  zespołach wielozadaniowych. Roboty MiR pracują w firmie Eaton sześć dni w tygodniu, działając na dwie zmiany. Każdego dnia transportują ponad 100 palet.

Przed wdrożeniem systemu AMR materiały były transportowane przez pracowników za pomocą ręcznych wózków widłowych. Zajmowało to niepotrzebnie czas, zwłaszcza pomiędzy zmianami, kiedy linie montażowe musiały być przygotowane dla przychodzących pracowników. Cała flota składa się z 5 robotów MiR. Firma planuje wykorzystać nowe MiR250 do pobierania komponentów elektronicznych z kontrolowanego środowiska obszaru SMT.

W zakładzie Forvia w Písku (CZ) pracuje 14 robotów MiR. 7 z nich to duże roboty, głównie MiR600, które pracują w obszarze wyrobów gotowych, przynosząc puste palety na linie montażowe i odbierając pełne palety do obszaru logistyki. Drugim obszarem, w którym działają roboty MiR250, jest dostarczanie komponentów z magazynu na linie montażowe. Roboty w zakładzie pracują 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, pokrywając wszystkie trzy zmiany. Roboty MiR zostały wybrane jako najlepiej dopasowane do potrzeb producenta: są rozwiązaniem dostępnym na całym świecie, kompletnym, autonomicznym, korzystającym z łączności Wi-Fi, niezależnego mapowania i dostosowanego oprogramowania flotowego. Ostatnim czynnikiem był poziom serwisu i konserwacji świadczonych przez Mobile Industrial Robots, który został oceniony jako bardzo wysoki.

We wszystkich powyższych przypadkach, użytkownicy dokładnie kalkulowali koszt posiadania, co okazało się przydatne, zwłaszcza w obliczu rosnących kosztów energii elektrycznej. "Z dumą możemy powiedzieć, że nasze produkty, oprócz innych cech, wyróżnia niskie zużycie energii. Pełny dzień pracy MiR kosztuje zaledwie 2,58 EUR. Wdrażając nasze AMR, klienci otrzymują doskonałą wydajność i niskie rachunki za energię w pakiecie" - powiedział Jesper Sonne Thimsen.

Roboty AMR w przyszłości - czego możemy się spodziewać

Podczas spotkania Jesper Sonne Thimsen przedstawił kluczowe trendy, które będą kształtować przyszłość robotyki i automatyki. Są one związane ze zmianami demograficznymi (niedobory siły roboczej), koniecznością optymalizacji kosztów oraz rozwojem technologii.

Szybki wzrost obecności AMR-ów i innych robotów w przemyśle oraz nowe standardy komunikacji zwiększą zapotrzebowanie na narzędzia do zarządzania flotami składającymi się z jednostek pochodzących od różnych dostawców. Szersze wykorzystanie standardu komunikacji 5G przyniesie nowe możliwości szybszej wymiany danych i szybszego czasu reakcji robotów. Trend ten jest wzmacniany przez rozwój AI umożliwiający AMR-om bezpośrednią komunikację i np. odciążenie operatora od priorytetyzacji misji. Również zacieranie się granic pomiędzy różnymi "klasycznymi" zastosowaniami robotów oraz łączenie różnych urządzeń, pochodzących od różnych dostawców, w jedno rozwiązanie jest zauważalne i z czasem będzie się nasilać. "Widząc, jak nasi klienci korzystają z dostarczanych przez nas rozwiązań, wiemy, że możliwości są nieograniczone - zależą tylko od chęci rozwiązania problemu" - podsumował Jesper Sonne z MiR.

 

O Mobile Industrial Robots

MiR opracowuje i produkuje jedną z najbardziej zaawansowanych w branży gamę autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które wspierają szybką, łatwą i tanią automatyzację logistyki wewnętrznej i optymalizację obsługi materiałów. MiR oferuje jedną z najbardziej zaawansowanych flot robotów mobilnych, wykorzystywanych zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i małych i średnich klientów w wielu branżach, od produkcji przez logistykę po opiekę zdrowotną. Założona w Danii w 2013 roku firma MiR wyrosła na globalnego lidera z blisko 220 dystrybutorami i certyfikowanymi integratorami systemów w 60 krajach. MiR został przejęty przez Teradyne w 2018 roku, a w 2022 Teradyne połączył AutoGuide Mobile Robots w MiR, aby dostarczyć szeroką linię produktów AMR o szerokim zakresie ładowności. Siedziba główna MiR znajduje się w Odense w Danii, a biura regionalne w Holbrook, NY, San Diego, CA, North Reading, MA, Georgetown, KY, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokio, Seulu i Szanghaju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mobile-industrial-robots.com.

 

 

Press contact:

Dorota Prochowicz

Omega Communication

dprochowicz@communication.pl +48 728 433 401

Company contact:

Marina Balanovic

Mobile Industrial Robots

mab@mir-robots.com
+45 60 24 18 88

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI Biuro prasowe
2024-05-15 | 01:00

Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI

Brama ogrodzeniowa składana WIŚNIOWSKI zdobyła tytuł TOPBuilder 2024 w kategorii „Innowacja”. To pierwsza na rynku brama składana z napędem ze znakowaniem CE. Jak każdego
Przemysł APA Group publikuje Raport CSR za 2023
2024-05-15 | 01:00

APA Group publikuje Raport CSR za 2023

APA Group publikuje Raport CSR za 2023 APA Group, wiodąca firma w dziedzinie inteligentnej automatyki i rozwiązań transformacji cyfrowej, prezentuje publikację interaktywnego Raportu
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 10:00

Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%

WARSZAWA, Polska, 29 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.