Przyszłość intralogistyki należy do automatyzacji
Przyszłość intralogistyki należy do automatyzacji
Odense, 13 grudnia 2022: Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią w Mobile Industrial Robots (MiR), wiodącym producencie autonomicznych robotów mobilnych (AMR), podsumował kluczowe trendy wpływające na rynek AMR podczas briefingu prasowego. Zwiększona adopcja robotów do produkcji podstawowej będzie łączyć się z powstawaniem większych flot AMR, co z kolei będzie skutkować koniecznością zarządzania współdziałaniem różnych robotów w ramach floty, interoperacyjnością, bardziej zaawansowaną współpracą systemami IT, łatwiejszą konserwacją i rozwojem funkcji AI.
45% wzrostu, a to nie koniec. Robotyzacja z perspektywy rynku
Zgodnie z danymi z raportu IFR, rozwiązania robotów mobilnych są już mocno zakorzenione w transporcie i logistyce, w samym 2021 roku sprzedanych zostało ponad 49 500 jednostek. Jest to znaczący, 45-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wyniki sprzedaży odzwierciedlają również zapotrzebowanie na zautomatyzowany transport mobilny w produkcji - ponad 80% sprzedanych jednostek stanowiły roboty mobilne do transportu i logistyki wewnętrznej bez ruchu publicznego. W 2021 roku sprzedaż jednostkowa wzrosła o 47% do ponad 40 400 sztuk.
"Potrzebę automatyzacji transportu materiałów przyspiesza trudna sytuacja na rynku pracy oraz konieczność zapewnienia odpornych na zawirowania produkcji i usług. Ostatnie lata udowodniły, że robotyzacja jest odpowiedzią na te problemy. Roboty MiR działają 24/7, radząc sobie ze zmiennym środowiskiem pracy i potrzebami, umożliwiając producentom przesunięcie pracowników do prac związanych z kreowaniem łańcucha wartości, a nie tych, które są jedynie kosztem dla firmy" - mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią w Mobile Industrial Robots (MiR).
Eaton i Forvia - spojrzenie na udane wdrożenia
Rumuński Eaton jest globalną firmą zajmującą się zarządzaniem energią. W zakładzie w Arad wytwarzane są produkty dla jednostki biznesowej Life Safety. Roboty MiR zostały tam wdrożone w celu optymalizacji procesów intralogistycznych i bezpieczeństwa. Głównym powodem było odciążenie pracowników i przesunięcie ich do zadań o wyższej wartości dodanej, takich jak praca w zespołach wielozadaniowych. Roboty MiR pracują w firmie Eaton sześć dni w tygodniu, działając na dwie zmiany. Każdego dnia transportują ponad 100 palet.
Przed wdrożeniem systemu AMR materiały były transportowane przez pracowników za pomocą ręcznych wózków widłowych. Zajmowało to niepotrzebnie czas, zwłaszcza pomiędzy zmianami, kiedy linie montażowe musiały być przygotowane dla przychodzących pracowników. Cała flota składa się z 5 robotów MiR. Firma planuje wykorzystać nowe MiR250 do pobierania komponentów elektronicznych z kontrolowanego środowiska obszaru SMT.
W zakładzie Forvia w Písku (CZ) pracuje 14 robotów MiR. 7 z nich to duże roboty, głównie MiR600, które pracują w obszarze wyrobów gotowych, przynosząc puste palety na linie montażowe i odbierając pełne palety do obszaru logistyki. Drugim obszarem, w którym działają roboty MiR250, jest dostarczanie komponentów z magazynu na linie montażowe. Roboty w zakładzie pracują 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, pokrywając wszystkie trzy zmiany. Roboty MiR zostały wybrane jako najlepiej dopasowane do potrzeb producenta: są rozwiązaniem dostępnym na całym świecie, kompletnym, autonomicznym, korzystającym z łączności Wi-Fi, niezależnego mapowania i dostosowanego oprogramowania flotowego. Ostatnim czynnikiem był poziom serwisu i konserwacji świadczonych przez Mobile Industrial Robots, który został oceniony jako bardzo wysoki.
We wszystkich powyższych przypadkach, użytkownicy dokładnie kalkulowali koszt posiadania, co okazało się przydatne, zwłaszcza w obliczu rosnących kosztów energii elektrycznej. "Z dumą możemy powiedzieć, że nasze produkty, oprócz innych cech, wyróżnia niskie zużycie energii. Pełny dzień pracy MiR kosztuje zaledwie 2,58 EUR. Wdrażając nasze AMR, klienci otrzymują doskonałą wydajność i niskie rachunki za energię w pakiecie" - powiedział Jesper Sonne Thimsen.
Roboty AMR w przyszłości - czego możemy się spodziewać
Podczas spotkania Jesper Sonne Thimsen przedstawił kluczowe trendy, które będą kształtować przyszłość robotyki i automatyki. Są one związane ze zmianami demograficznymi (niedobory siły roboczej), koniecznością optymalizacji kosztów oraz rozwojem technologii.
Szybki wzrost obecności AMR-ów i innych robotów w przemyśle oraz nowe standardy komunikacji zwiększą zapotrzebowanie na narzędzia do zarządzania flotami składającymi się z jednostek pochodzących od różnych dostawców. Szersze wykorzystanie standardu komunikacji 5G przyniesie nowe możliwości szybszej wymiany danych i szybszego czasu reakcji robotów. Trend ten jest wzmacniany przez rozwój AI umożliwiający AMR-om bezpośrednią komunikację i np. odciążenie operatora od priorytetyzacji misji. Również zacieranie się granic pomiędzy różnymi "klasycznymi" zastosowaniami robotów oraz łączenie różnych urządzeń, pochodzących od różnych dostawców, w jedno rozwiązanie jest zauważalne i z czasem będzie się nasilać. "Widząc, jak nasi klienci korzystają z dostarczanych przez nas rozwiązań, wiemy, że możliwości są nieograniczone - zależą tylko od chęci rozwiązania problemu" - podsumował Jesper Sonne z MiR.
O Mobile Industrial Robots
MiR opracowuje i produkuje jedną z najbardziej zaawansowanych w branży gamę autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które wspierają szybką, łatwą i tanią automatyzację logistyki wewnętrznej i optymalizację obsługi materiałów. MiR oferuje jedną z najbardziej zaawansowanych flot robotów mobilnych, wykorzystywanych zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i małych i średnich klientów w wielu branżach, od produkcji przez logistykę po opiekę zdrowotną. Założona w Danii w 2013 roku firma MiR wyrosła na globalnego lidera z blisko 220 dystrybutorami i certyfikowanymi integratorami systemów w 60 krajach. MiR został przejęty przez Teradyne w 2018 roku, a w 2022 Teradyne połączył AutoGuide Mobile Robots w MiR, aby dostarczyć szeroką linię produktów AMR o szerokim zakresie ładowności. Siedziba główna MiR znajduje się w Odense w Danii, a biura regionalne w Holbrook, NY, San Diego, CA, North Reading, MA, Georgetown, KY, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokio, Seulu i Szanghaju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mobile-industrial-robots.com.
Press contact:
Dorota Prochowicz
Omega Communication
dprochowicz@communication.pl +48 728 433 401
Company contact:
Marina Balanovic
Mobile Industrial Robots
mab@mir-robots.com
+45 60 24 18 88
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.