Komunikaty PR

Rosnące ceny materiałów i kłopoty z dostawami. Problemy firm w pandemii

2021-06-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl

Po okresie covidowego marazmu białostocki Promotech zakończył rok 2020 z dobrym wynikiem finansowym, a pierwsze półrocze 2021 stało pod znakiem wysokiego popytu na jego wyroby. Pojawiły się jednak nowe problemy – przerywane łańcuchy dostaw i bardzo duży wzrost cen materiałów.

 

Promotech to producent i eksporter zaawansowanych technologicznie, profesjonalnych elektronarzędzi i sprzętu dla przemysłu.  

- Nie lada wyzwanie, aby utrzymać rentowność wyrobów, stanowi wzrost ceny blach ze stali czarnej o 300 proc. Ale to nie wszystko, np. coraz wyższe ceny aluminium, przekładają się na rosnące koszty zakupu odlewów, które są powszechnie wykorzystywane w naszych wyrobach – mówi Artur Zawadzki, dyrektor produkcji Promotechu. - Przekłada się to na problemy z ciągłością dostaw oraz utrzymaniem cen - każdy dzień to nowe wyzwania w tym zakresie.

Z kolei problemy, związane ze spedycją i jej dostępnością przekładają się na terminowość dostaw komponentów i materiałów do Promotechu.

- Mieliśmy sytuację, w której transport komponentów elektrycznych z Chin stał ze względu na korek na granicy z Mongolią, na węźle kolejowym, przez ponad miesiąc – opowiada dyrektor Zawadzki. - Konieczne było organizowanie znacznie droższych dostaw lotniczych, aby utrzymać ciągłość produkcji.

Skutki covidowej absencji 

Jednak problemy z ciągłością dostaw od dostawców i kooperantów to jedno; drugie to absencja pracownicza, związana z trzecią falą pandemii.

- W pierwszym półroczu mieliśmy sytuację, w której lokalnie borykaliśmy się z nieobecnościami rzędu 25 proc. w Białymstoku oraz nawet 60 proc. w Puńcowie. Niestety z powodu koronawirusa pożegnaliśmy na zawsze dwóch naszych pracowników ze Śląska.

Tak duże poziomy absencji przełożyły się między innymi na zbyt małą produkcję silników i elementów uzębionych, co powoduje opóźnienia w realizacji części zleceń.

- Dzięki elastycznym zmianom w procesach produkcyjnych oraz organizacji prac dodatkowych udało nam się realizować zamówienia naszych klientów. Bardzo liczymy na efekty programów szczepień na świecie - pozwoli to na ustabilizowanie sytuacji pandemicznej i ograniczenie absencji zarówno w Promotechu, jak i u naszych dostawców – dodaje Artur Zawadzki. -  Powyższe problemy wymagają od nas wszystkich większej elastyczności i zaangażowania w proces dostaw, produkcji i montażu wyrobów po to, by wykonać i dostarczyć towary w terminie do naszych dostawców. Planujemy zwiększenie zatrudnienia oraz zmiany w procesach, które pozwolą na jeszcze lepsze zabezpieczenie realizacji zamówień.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.