Komunikaty PR

Rośnie zapotrzebowanie na usługi Promotechu KM. Mimo kryzysu

2022-09-14  |  10:38
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania promkm ( 0.02 MB )

Łapski Promotech KM ma za sobą rekordowe pod względem sprzedaży półrocze. Mimo spowolnienia gospodarczego, firma rozwija współpracę z nowymi kontrahentami i szuka pracowników.

Niemal 11 mln zł - wynik sprzedaży za pierwsze sześć miesięcy 2022 r. jest o ponad 13 proc. wyższy od planowanego i niemal o 1,5 mln zł wyższy za ten sam okres rok do roku. Jak to możliwe w okresie spowolnienia gospodarczego, gwałtownego i wciąż pogłębiającego się wzrostu cen surowców i komponentów oraz problemów z ich dostępnością?

- Na ten wynik przełożyła się przede wszystkim nasza bardzo szybka reakcja wobec klientów, których już w lutym i marcu uprzedziliśmy o konieczności podwyższenia cen naszych produktów i usług, proporcjonalnie do rosnących cen materiałów – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Większość klientów, widząc sytuację na rynku, zaakceptowała nasze warunki.

Promotech KM zajmuje się produkcją maszyn, urządzeń oraz ich części na dokumentacji powierzonej przez klientów, którzy – by utrzymać ciągłość produkcji – zdecydowali się na kontynuowanie zamówień z łapskiej firmy.

- Procentowała na pewno nasza długoletnia współpraca z klientami i ich zaufanie do nas oraz jasna komunikacja - właśnie tym wygraliśmy to pierwsze półrocze – mówi Krzysztof Sokołowski. – Na tak dobry wynik wpływ miało też odnowienie współpracy z ważnym klientem, dla którego kiedyś robiliśmy części do maszyn, a obecnie produkujemy gotowe wyroby. Poza tym obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na nasze usługi i wzrost liczby zamówień od pozostałych klientów.

Rosnące obroty, a co za tym idzie – także obłożenie produkcji, powoduje konieczność wzrostu zatrudnienia. Od grudnia firma zatrudniła już 10 osób i nadal poszukuje pracowników głównie na stanowiska spawacza. Jednocześnie zarząd, świadomy pogarszającej się sytuacji finansowej pracowników, spowodowanej rosnącą inflacją i gwałtownym wzrostem cen, sukcesywnie realizuje podwyżki płac.

- W tym roku podnieśliśmy je dwukrotnie o 5 proc. – w styczniu i w lipcu. Kolejne będą uzależnione od kondycji firmy i sytuacji ekonomicznej – zapowiada prezes Sokołowski.

Firma realizuje też niezbędne inwestycje - wobec problemu braku spawaczy na rynku pracy finalizuje wdrożenie robota spawalniczego do produkcji.

- Jeśli to rozwiązanie sprawdzi się, będziemy zmierzać w kierunku automatyzacji tych procesów – zapowiada Krzysztof Sokołowski.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.