Komunikaty PR

Rośnie zapotrzebowanie na usługi Promotechu KM. Mimo kryzysu

2022-09-14  |  10:38
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania promkm ( 0.02 MB )

Łapski Promotech KM ma za sobą rekordowe pod względem sprzedaży półrocze. Mimo spowolnienia gospodarczego, firma rozwija współpracę z nowymi kontrahentami i szuka pracowników.

Niemal 11 mln zł - wynik sprzedaży za pierwsze sześć miesięcy 2022 r. jest o ponad 13 proc. wyższy od planowanego i niemal o 1,5 mln zł wyższy za ten sam okres rok do roku. Jak to możliwe w okresie spowolnienia gospodarczego, gwałtownego i wciąż pogłębiającego się wzrostu cen surowców i komponentów oraz problemów z ich dostępnością?

- Na ten wynik przełożyła się przede wszystkim nasza bardzo szybka reakcja wobec klientów, których już w lutym i marcu uprzedziliśmy o konieczności podwyższenia cen naszych produktów i usług, proporcjonalnie do rosnących cen materiałów – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Większość klientów, widząc sytuację na rynku, zaakceptowała nasze warunki.

Promotech KM zajmuje się produkcją maszyn, urządzeń oraz ich części na dokumentacji powierzonej przez klientów, którzy – by utrzymać ciągłość produkcji – zdecydowali się na kontynuowanie zamówień z łapskiej firmy.

- Procentowała na pewno nasza długoletnia współpraca z klientami i ich zaufanie do nas oraz jasna komunikacja - właśnie tym wygraliśmy to pierwsze półrocze – mówi Krzysztof Sokołowski. – Na tak dobry wynik wpływ miało też odnowienie współpracy z ważnym klientem, dla którego kiedyś robiliśmy części do maszyn, a obecnie produkujemy gotowe wyroby. Poza tym obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na nasze usługi i wzrost liczby zamówień od pozostałych klientów.

Rosnące obroty, a co za tym idzie – także obłożenie produkcji, powoduje konieczność wzrostu zatrudnienia. Od grudnia firma zatrudniła już 10 osób i nadal poszukuje pracowników głównie na stanowiska spawacza. Jednocześnie zarząd, świadomy pogarszającej się sytuacji finansowej pracowników, spowodowanej rosnącą inflacją i gwałtownym wzrostem cen, sukcesywnie realizuje podwyżki płac.

- W tym roku podnieśliśmy je dwukrotnie o 5 proc. – w styczniu i w lipcu. Kolejne będą uzależnione od kondycji firmy i sytuacji ekonomicznej – zapowiada prezes Sokołowski.

Firma realizuje też niezbędne inwestycje - wobec problemu braku spawaczy na rynku pracy finalizuje wdrożenie robota spawalniczego do produkcji.

- Jeśli to rozwiązanie sprawdzi się, będziemy zmierzać w kierunku automatyzacji tych procesów – zapowiada Krzysztof Sokołowski.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł tesa przedstawia tesa® 60418 Biuro prasowe
2024-11-28 | 12:00

tesa przedstawia tesa® 60418

Taśma tesa® 60418 posiada bardzo cienki materiał nośnika z poliestru, który w 85% składa się z materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego, co stanowi 60% całego
Przemysł Nowe kompaktowe wózki czołowe
2024-11-28 | 11:15

Nowe kompaktowe wózki czołowe

Firma STILL Polska wprowadza na rynek nową serię wózków elektrycznych. Należące do portfolio Classic Line pojazdy RCE 15-20 są zoptymalizowane pod kątem dostępności,
Przemysł Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
2024-11-21 | 13:00

Zakup stali przez internet – jakie są zalety?

W dobie dynamicznego rozwoju cyfryzacji zakupy online stają się standardem również w branżach przemysłowych. Coraz więcej firm decyduje się na zakup stali przez internet,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.