Rośnie zapotrzebowanie na usługi Promotechu KM. Mimo kryzysu
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Łapski Promotech KM ma za sobą rekordowe pod względem sprzedaży półrocze. Mimo spowolnienia gospodarczego, firma rozwija współpracę z nowymi kontrahentami i szuka pracowników.
Niemal 11 mln zł - wynik sprzedaży za pierwsze sześć miesięcy 2022 r. jest o ponad 13 proc. wyższy od planowanego i niemal o 1,5 mln zł wyższy za ten sam okres rok do roku. Jak to możliwe w okresie spowolnienia gospodarczego, gwałtownego i wciąż pogłębiającego się wzrostu cen surowców i komponentów oraz problemów z ich dostępnością?
- Na ten wynik przełożyła się przede wszystkim nasza bardzo szybka reakcja wobec klientów, których już w lutym i marcu uprzedziliśmy o konieczności podwyższenia cen naszych produktów i usług, proporcjonalnie do rosnących cen materiałów – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Większość klientów, widząc sytuację na rynku, zaakceptowała nasze warunki.
Promotech KM zajmuje się produkcją maszyn, urządzeń oraz ich części na dokumentacji powierzonej przez klientów, którzy – by utrzymać ciągłość produkcji – zdecydowali się na kontynuowanie zamówień z łapskiej firmy.
- Procentowała na pewno nasza długoletnia współpraca z klientami i ich zaufanie do nas oraz jasna komunikacja - właśnie tym wygraliśmy to pierwsze półrocze – mówi Krzysztof Sokołowski. – Na tak dobry wynik wpływ miało też odnowienie współpracy z ważnym klientem, dla którego kiedyś robiliśmy części do maszyn, a obecnie produkujemy gotowe wyroby. Poza tym obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na nasze usługi i wzrost liczby zamówień od pozostałych klientów.
Rosnące obroty, a co za tym idzie – także obłożenie produkcji, powoduje konieczność wzrostu zatrudnienia. Od grudnia firma zatrudniła już 10 osób i nadal poszukuje pracowników głównie na stanowiska spawacza. Jednocześnie zarząd, świadomy pogarszającej się sytuacji finansowej pracowników, spowodowanej rosnącą inflacją i gwałtownym wzrostem cen, sukcesywnie realizuje podwyżki płac.
- W tym roku podnieśliśmy je dwukrotnie o 5 proc. – w styczniu i w lipcu. Kolejne będą uzależnione od kondycji firmy i sytuacji ekonomicznej – zapowiada prezes Sokołowski.
Firma realizuje też niezbędne inwestycje - wobec problemu braku spawaczy na rynku pracy finalizuje wdrożenie robota spawalniczego do produkcji.
- Jeśli to rozwiązanie sprawdzi się, będziemy zmierzać w kierunku automatyzacji tych procesów – zapowiada Krzysztof Sokołowski.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.