Selena świętuje 20-lecie na Węgrzech
Selena Hungária, jedna z pierwszych zagranicznych spółek Grupy Selena, świętowała 20 lat działalności na Węgrzech. Dwie dekady globalnego producenta i dystrybutora chemii budowlanej w tym kraju okazały się biznesowym sukcesem; spółka osiągnęła dobre wyniki finansowe nawet w trudnym czasie pandemii. Jubileuszowi obchodzonemu w węgierskim mieście Pecz towarzyszyło uruchomienie nowego magazynu.
Na początku grudnia w węgierskiej siedzibie Seleny w mieście Pecz (węg. Pécs) Selena Hungária Kft. świętowała jubileusz 20-lecia w gronie przedstawicieli polskich instytucji działających na Węgrzech. Wśród gości obecni byli m.in. Jerzy Snopek, Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny RP na Węgrzech, Marcin Karaskiewicz, Dyrektor Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Budapeszcie, Krzysztof Domarecki, główny udziałowiec Grupy Selena, Sławomir Majchrowski, członek zarządu Grupy ds. handlowych oraz pracownicy, lokalni partnerzy, a także klienci.
– Firma jest jednym z najpiękniejszych przykładów współpracy polsko-węgierskiej, która coraz bardziej się rozwija, jest owocna i oparta na podobieństwie kulturowym obu narodów. Wspólne działania prowadzą nie tylko Polska i Węgry, a korzysta na tym cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Selena Hungária jest obecna na Węgrzech od 20 lat i z roku na rok uzyskuje coraz lepsze rezultaty, mimo że świat nadal zmaga się z kwestią pandemii – podkreślił ambasador RP na Węgrzech Jerzy Snopek.
Dzięki konsekwentnej realizacji strategii na lata 2019-2022 Selena Hungária nie tylko wyszła bez szwanku z globalnych wyzwań ostatnich dwóch lat, ale umocniła swoją pozycję rynkową. W 2021 r. odnotowała znaczący, dwucyfrowy wzrost w stosunku do 2019 roku, a dzięki racjonalnemu zarządzaniu kosztami i odpowiedniej dywersyfikacji produktów spółka osiągnęła wysokie przychody.
Dziś węgierska spółka ma blisko 1000 aktywnych partnerów i dystrybutorów, a produkty Seleny są do nich dostarczane w ciągu 24 godzin na terenie całego kraju. – Tę sieć budowaliśmy stopniowo przez lata aktywnej współpracy, zdobywając zaufanie klientów, którzy docenili walory naszych innowacyjnych materiałów i nasze ambicje. Nie byłoby to możliwe bez konsekwentnego budowania naszego zespołu – grupy zaangażowanych pracowników, których trzon stanowią osoby z ponad 10-letnim stażem w firmie. Sam zaczynałem pracę w Selenie mając 31 lat. Byłem prawdopodobnie najmłodszym general managerem w jej historii. Grupa Selena dała mi szansę i realną możliwość kształtowania firmy oraz jej pozycji na naszym rynku – mówi Tamás Farkas, dyrektor zarządzający Selena Hungária Kft.
– Selena Hungária była jedną z naszych pierwszych spółek, które tworzyliśmy poza Polską. Wchodząc w 2001 r. na węgierski rynek byliśmy gotowi stać się tu znaczącym graczem, tym bardziej, że rok wcześniej zadebiutowała nasza innowacyjna, wysokowydajna piana montażowa Tytan 65. Produkt ten szybko zrewolucjonizował segment okien i drzwi i stał się kamieniem węgielnym sukcesu Seleny Hungária – wskazuje Krzysztof Domarecki, założyciel i główny udziałowiec Grupy Selena.
Selena Hungária od lat utrzymuje ugruntowaną pozycję na węgierskim rynku chemii budowlanej – jest niekwestionowanym liderem w segmencie sprzedaży pianoklejów. Największym sukcesem na Węgrzech okazał się Tytan Professional 60 SEKUND, który stał się najczęściej stosowaną pianą montażową wśród profesjonalistów budowlanych.
– Sukces Seleny Hungária był możliwy dzięki innowacyjnym produktom Tytan Professional, wzorowej współpracy środkowoeuropejskich członków w ramach Grupy Selena oraz z naszymi zewnętrznymi partnerami, ale też dzięki wyjątkowej, rodzinnej atmosferze węgierskiego zespołu. W trudnym 2020 roku to właśnie Węgrzy osiągali najlepsze wyniki sprzedażowe w Grupie – komentuje Sławomir Majchrowski, członek zarządu ds. handlowych.
Dobre wyniki finansowe i plany rozwoju przekładają się również na inwestycje infrastrukturalne węgierskiej spółki. Uroczystość 20-lecia zbiegła się z uruchomieniem nowego magazynu w Pecz. Dodatkowe powierzchnie magazynowe oznaczają nie tylko większe możliwości logistyczne firmy, oferując jeszcze lepszą obsługę partnerów i klientów, ale również nowe miejsca pracy. Nowa inwestycja zapewni także bardziej energooszczędny proces dystrybucji produktów Grupy Selena, która od lat konsekwentnie realizuje idee zrównoważonego rozwoju.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.