Komunikaty PR

Siła enzymów w walce z paliwami kopalnymi. Unilever ogłasza współpracę z Arzedą

2021-07-21  |  15:30
Biuro prasowe

Unilever oraz Arzeda – firma zajmująca się bioinformatyką  – nawiązały strategiczną współpracę. Wspólnie, wykorzystując najnowszą technologię w biologii cyfrowej, poszukiwać będą nowych enzymów, które pomogą wymienić część składników aktywnych na pochodzące ze zrównoważonych źródeł i poprawią efektywność produktów do czyszczenia i prania marek Unilever, m.in.: OMO, Coccolino Care czy Surf. Działanie firm wpisuje się w inicjatywę Clean Future, w ramach której Unilever zobowiązał się do wyeliminowania surowców z paliw kopalnych wchodzących w skład swoich produktów do czyszczenia i prania.

Enzymy mają fundamentalne znaczenie dla otaczającego nas świata. Odpowiadają za większość funkcji biologicznych zachodzących na Ziemi – od tego, jak rośliny i drzewa pochłaniają CO2, po to, jak przetwarzamy żywność w energię w naszych ciałach. Od dawna są także kluczowym składnikiem produktów do czyszczenia
i prania: usuwają plamy powstałe z tłuszczów, olejów i białek na ubraniach i innych powierzchniach.

W ciągu najbliższych trzech lat, w ramach partnerstwa, Unilever wdroży techniki biologii cyfrowej Arzeda w całym portfolio środków czyszczących i przeznaczonych do prania. Arzeda bazuje na enzymach występujących w naturze i wykorzystuje sztuczną inteligencję, by modyfikować i optymalizować ich funkcjonalność. Firma projektuje także różnorodne, nowe wersje enzymów o unikalnych cechach, których celem jest m.in. zastąpienie składników aktywnych o dużym wpływie na środowisko powszechnie występujących w większości produktów do czyszczenia
i prania.

W ramach ogłoszonej w ubiegłym roku inicjatywy Clean Future, Unilever zobowiązał się do wyeliminowania pierwotnych paliw kopalnych jako surowca wchodzącego w skład swoich produktów do czyszczenia i prania. Enzymy, które są niskoemisyjne i pozyskiwane naturalnie, zapewniają dodatkowe korzyści w zakresie efektywności prania i czyszczenia. Odkrycie i optymalizacja nowych enzymów w formulacjach może skutkować zmniejszeniem zapotrzebowania na składniki nawet o 50 proc., przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom niezmiennych właściwości czyszczących produktów.

Wpływ wykraczający poza naszą działalność

Partnerstwo, prócz wsparcia dywizji produktów do czyszczenia i prania Unilever, będzie także platformą wymiany wiedzy o nieodkrytych dotąd zastosowaniach enzymów, które mogą sprostać szerszym wyzwaniom konsumenckim przemysłowym i środowiskowym w wielu sektorach. Arzeda współpracuje obecnie z wieloma globalnymi firmami, tworząc rozwiązania odpowiadające na potrzeby codziennego życia np. odnawialne środki chemiczne czy samonaprawiające się ekrany telefonów.

–  Partnerstwo z Arzeda to ekscytujący krok ku jeszcze bardziej zrównoważonej produkcji w segmencie środków do czyszczenia i prania. Dlatego z niecierpliwością czekamy na efekty współpracy, zwłaszcza w obszarze opracowywania produktów do czyszczenia i prania nowej generacji, których wpływ na środowisko jest znacznie mniejszy – powiedział Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.

–  Cieszymy się, że wykorzystując enzymy poprawiające ślad środowiskowy produktów konsumenckich, możemy być częścią inicjatywy Clean Future. Misją Arzeda jest projektowanie i produkcja nowych białek, które poprawiają zdrowie i wpływają na zrównoważony rozwój. Partnerstwo postrzegamy jako kamień milowy w segmencie home care. Mamy nadzieję stworzyć nową erę dla enzymów przemysłowych, która pomoże w budowie bardziej zrównoważonego świata i jednocześnie poprawi wrażenia konsumentów – powiedział Alexandre Zanghellini, dyrektor generalny i założyciel firmy Arzeda.
 

O Unilever:
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 149 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 50,7 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever posiada ponad 400 marek obecnych na całym świecie, takich jak Dove, Lifebuoy, Knorr, Magnum, Surf, a także Love Beauty & Planet, Seventh Generation czy The Vegetarian Butcher.

Naszą wizją jest bycie globalnym liderem zrównoważonego biznesu. Udowodniamy, jak oparty na purpose naszych marek i dostosowany do przyszłych wyzwań model biznesowy wspiera osiągnięcie wysokiej wydajności. Mamy długą tradycję w tworzeniu innowacyjnego
i odpowiedzialnego biznesu. Sięga ona czasów naszego założyciela Williama Levera, który ponad 100 lat temu wprowadził na rynek Sunlight Soap - pierwszą na świecie markę z tzw. purpose. Do dziś stanowi to sedno dzisiejszego sposobu prowadzenia naszego biznesu.

Kompas, nasza strategia zrównoważonego biznesu, została stworzona by łączyć prowadzenie odpowiedzialnego biznesu oraz dostarczać wymierne rezultaty. Inicjatywy wchodzące w jej skład obejmują działania:

  • na rzecz kondycji planety;
  • na rzecz społeczności, poprawy stanu ich zdrowia i samopoczucia;
  • na rzecz budowy bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata.

Więcej informacji na temat firmy Unilever i naszych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com  i www.unilever.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.