Siła enzymów w walce z paliwami kopalnymi. Unilever ogłasza współpracę z Arzedą
Unilever oraz Arzeda – firma zajmująca się bioinformatyką – nawiązały strategiczną współpracę. Wspólnie, wykorzystując najnowszą technologię w biologii cyfrowej, poszukiwać będą nowych enzymów, które pomogą wymienić część składników aktywnych na pochodzące ze zrównoważonych źródeł i poprawią efektywność produktów do czyszczenia i prania marek Unilever, m.in.: OMO, Coccolino Care czy Surf. Działanie firm wpisuje się w inicjatywę Clean Future, w ramach której Unilever zobowiązał się do wyeliminowania surowców z paliw kopalnych wchodzących w skład swoich produktów do czyszczenia i prania.
Enzymy mają fundamentalne znaczenie dla otaczającego nas świata. Odpowiadają za większość funkcji biologicznych zachodzących na Ziemi – od tego, jak rośliny i drzewa pochłaniają CO2, po to, jak przetwarzamy żywność w energię w naszych ciałach. Od dawna są także kluczowym składnikiem produktów do czyszczenia
i prania: usuwają plamy powstałe z tłuszczów, olejów i białek na ubraniach i innych powierzchniach.
W ciągu najbliższych trzech lat, w ramach partnerstwa, Unilever wdroży techniki biologii cyfrowej Arzeda w całym portfolio środków czyszczących i przeznaczonych do prania. Arzeda bazuje na enzymach występujących w naturze i wykorzystuje sztuczną inteligencję, by modyfikować i optymalizować ich funkcjonalność. Firma projektuje także różnorodne, nowe wersje enzymów o unikalnych cechach, których celem jest m.in. zastąpienie składników aktywnych o dużym wpływie na środowisko powszechnie występujących w większości produktów do czyszczenia
i prania.
W ramach ogłoszonej w ubiegłym roku inicjatywy Clean Future, Unilever zobowiązał się do wyeliminowania pierwotnych paliw kopalnych jako surowca wchodzącego w skład swoich produktów do czyszczenia i prania. Enzymy, które są niskoemisyjne i pozyskiwane naturalnie, zapewniają dodatkowe korzyści w zakresie efektywności prania i czyszczenia. Odkrycie i optymalizacja nowych enzymów w formulacjach może skutkować zmniejszeniem zapotrzebowania na składniki nawet o 50 proc., przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom niezmiennych właściwości czyszczących produktów.
Wpływ wykraczający poza naszą działalność
Partnerstwo, prócz wsparcia dywizji produktów do czyszczenia i prania Unilever, będzie także platformą wymiany wiedzy o nieodkrytych dotąd zastosowaniach enzymów, które mogą sprostać szerszym wyzwaniom konsumenckim przemysłowym i środowiskowym w wielu sektorach. Arzeda współpracuje obecnie z wieloma globalnymi firmami, tworząc rozwiązania odpowiadające na potrzeby codziennego życia np. odnawialne środki chemiczne czy samonaprawiające się ekrany telefonów.
– Partnerstwo z Arzeda to ekscytujący krok ku jeszcze bardziej zrównoważonej produkcji w segmencie środków do czyszczenia i prania. Dlatego z niecierpliwością czekamy na efekty współpracy, zwłaszcza w obszarze opracowywania produktów do czyszczenia i prania nowej generacji, których wpływ na środowisko jest znacznie mniejszy – powiedział Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.
– Cieszymy się, że wykorzystując enzymy poprawiające ślad środowiskowy produktów konsumenckich, możemy być częścią inicjatywy Clean Future. Misją Arzeda jest projektowanie i produkcja nowych białek, które poprawiają zdrowie i wpływają na zrównoważony rozwój. Partnerstwo postrzegamy jako kamień milowy w segmencie home care. Mamy nadzieję stworzyć nową erę dla enzymów przemysłowych, która pomoże w budowie bardziej zrównoważonego świata i jednocześnie poprawi wrażenia konsumentów – powiedział Alexandre Zanghellini, dyrektor generalny i założyciel firmy Arzeda.
O Unilever:
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 149 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 50,7 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever posiada ponad 400 marek obecnych na całym świecie, takich jak Dove, Lifebuoy, Knorr, Magnum, Surf, a także Love Beauty & Planet, Seventh Generation czy The Vegetarian Butcher.
Naszą wizją jest bycie globalnym liderem zrównoważonego biznesu. Udowodniamy, jak oparty na purpose naszych marek i dostosowany do przyszłych wyzwań model biznesowy wspiera osiągnięcie wysokiej wydajności. Mamy długą tradycję w tworzeniu innowacyjnego
i odpowiedzialnego biznesu. Sięga ona czasów naszego założyciela Williama Levera, który ponad 100 lat temu wprowadził na rynek Sunlight Soap - pierwszą na świecie markę z tzw. purpose. Do dziś stanowi to sedno dzisiejszego sposobu prowadzenia naszego biznesu.
Kompas, nasza strategia zrównoważonego biznesu, została stworzona by łączyć prowadzenie odpowiedzialnego biznesu oraz dostarczać wymierne rezultaty. Inicjatywy wchodzące w jej skład obejmują działania:
- na rzecz kondycji planety;
- na rzecz społeczności, poprawy stanu ich zdrowia i samopoczucia;
- na rzecz budowy bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata.
Więcej informacji na temat firmy Unilever i naszych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com i www.unilever.pl

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.