Komunikaty PR

Siła enzymów w walce z paliwami kopalnymi. Unilever ogłasza współpracę z Arzedą

2021-07-21  |  15:30
Biuro prasowe

Unilever oraz Arzeda – firma zajmująca się bioinformatyką  – nawiązały strategiczną współpracę. Wspólnie, wykorzystując najnowszą technologię w biologii cyfrowej, poszukiwać będą nowych enzymów, które pomogą wymienić część składników aktywnych na pochodzące ze zrównoważonych źródeł i poprawią efektywność produktów do czyszczenia i prania marek Unilever, m.in.: OMO, Coccolino Care czy Surf. Działanie firm wpisuje się w inicjatywę Clean Future, w ramach której Unilever zobowiązał się do wyeliminowania surowców z paliw kopalnych wchodzących w skład swoich produktów do czyszczenia i prania.

Enzymy mają fundamentalne znaczenie dla otaczającego nas świata. Odpowiadają za większość funkcji biologicznych zachodzących na Ziemi – od tego, jak rośliny i drzewa pochłaniają CO2, po to, jak przetwarzamy żywność w energię w naszych ciałach. Od dawna są także kluczowym składnikiem produktów do czyszczenia
i prania: usuwają plamy powstałe z tłuszczów, olejów i białek na ubraniach i innych powierzchniach.

W ciągu najbliższych trzech lat, w ramach partnerstwa, Unilever wdroży techniki biologii cyfrowej Arzeda w całym portfolio środków czyszczących i przeznaczonych do prania. Arzeda bazuje na enzymach występujących w naturze i wykorzystuje sztuczną inteligencję, by modyfikować i optymalizować ich funkcjonalność. Firma projektuje także różnorodne, nowe wersje enzymów o unikalnych cechach, których celem jest m.in. zastąpienie składników aktywnych o dużym wpływie na środowisko powszechnie występujących w większości produktów do czyszczenia
i prania.

W ramach ogłoszonej w ubiegłym roku inicjatywy Clean Future, Unilever zobowiązał się do wyeliminowania pierwotnych paliw kopalnych jako surowca wchodzącego w skład swoich produktów do czyszczenia i prania. Enzymy, które są niskoemisyjne i pozyskiwane naturalnie, zapewniają dodatkowe korzyści w zakresie efektywności prania i czyszczenia. Odkrycie i optymalizacja nowych enzymów w formulacjach może skutkować zmniejszeniem zapotrzebowania na składniki nawet o 50 proc., przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom niezmiennych właściwości czyszczących produktów.

Wpływ wykraczający poza naszą działalność

Partnerstwo, prócz wsparcia dywizji produktów do czyszczenia i prania Unilever, będzie także platformą wymiany wiedzy o nieodkrytych dotąd zastosowaniach enzymów, które mogą sprostać szerszym wyzwaniom konsumenckim przemysłowym i środowiskowym w wielu sektorach. Arzeda współpracuje obecnie z wieloma globalnymi firmami, tworząc rozwiązania odpowiadające na potrzeby codziennego życia np. odnawialne środki chemiczne czy samonaprawiające się ekrany telefonów.

–  Partnerstwo z Arzeda to ekscytujący krok ku jeszcze bardziej zrównoważonej produkcji w segmencie środków do czyszczenia i prania. Dlatego z niecierpliwością czekamy na efekty współpracy, zwłaszcza w obszarze opracowywania produktów do czyszczenia i prania nowej generacji, których wpływ na środowisko jest znacznie mniejszy – powiedział Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.

–  Cieszymy się, że wykorzystując enzymy poprawiające ślad środowiskowy produktów konsumenckich, możemy być częścią inicjatywy Clean Future. Misją Arzeda jest projektowanie i produkcja nowych białek, które poprawiają zdrowie i wpływają na zrównoważony rozwój. Partnerstwo postrzegamy jako kamień milowy w segmencie home care. Mamy nadzieję stworzyć nową erę dla enzymów przemysłowych, która pomoże w budowie bardziej zrównoważonego świata i jednocześnie poprawi wrażenia konsumentów – powiedział Alexandre Zanghellini, dyrektor generalny i założyciel firmy Arzeda.
 

O Unilever:
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 149 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 50,7 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever posiada ponad 400 marek obecnych na całym świecie, takich jak Dove, Lifebuoy, Knorr, Magnum, Surf, a także Love Beauty & Planet, Seventh Generation czy The Vegetarian Butcher.

Naszą wizją jest bycie globalnym liderem zrównoważonego biznesu. Udowodniamy, jak oparty na purpose naszych marek i dostosowany do przyszłych wyzwań model biznesowy wspiera osiągnięcie wysokiej wydajności. Mamy długą tradycję w tworzeniu innowacyjnego
i odpowiedzialnego biznesu. Sięga ona czasów naszego założyciela Williama Levera, który ponad 100 lat temu wprowadził na rynek Sunlight Soap - pierwszą na świecie markę z tzw. purpose. Do dziś stanowi to sedno dzisiejszego sposobu prowadzenia naszego biznesu.

Kompas, nasza strategia zrównoważonego biznesu, została stworzona by łączyć prowadzenie odpowiedzialnego biznesu oraz dostarczać wymierne rezultaty. Inicjatywy wchodzące w jej skład obejmują działania:

  • na rzecz kondycji planety;
  • na rzecz społeczności, poprawy stanu ich zdrowia i samopoczucia;
  • na rzecz budowy bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata.

Więcej informacji na temat firmy Unilever i naszych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com  i www.unilever.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Promotech. Montują maszyny w odległych zakątkach świata Biuro prasowe
2021-07-30 | 16:02

Promotech. Montują maszyny w odległych zakątkach świata

Z powodu pandemii i braku rąk do pracy wzrosło zapotrzebowanie na ciężkie  automaty spawalnicze Promotechu w najbardziej odległych zakątkach świata. Pociąga to za sobą konieczność
Przemysł Maszyna RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku
2021-07-27 | 13:37

Maszyna RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku

Firma CZ-LOKO, a.s. mieszcząca się w mieście Czeska Trzebowa zajmuje się remontami wagonów lokomotyw. Przedsiębiorstwo już od około 30 lat użytkuje kilka maszyn firmy RAFAMET S.A. W
Przemysł AkzoNobel świętuje 50-lecie marki Resicoat
2021-07-20 | 14:00

AkzoNobel świętuje 50-lecie marki Resicoat

Efektywność, innowacyjność i niezawodność to znaki rozpoznawcze farb proszkowych AkzoNobel Resicoat, wykorzystywanych na całym świecie przede wszystkim do zabezpieczania izolacji

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Finanse

Wdrożenie systemu teleopieki w Polsce wymagałoby przeszkolenia nowej grupy zawodowej zajmującej się telemedycyną. W tej chwili brakuje takich pracowników

Projekt Polskiego Ładu przewiduje dofinansowanie opasek bezpieczeństwa dla seniorów, które miałyby zapewnić im stały kontakt z lekarzem i zdalną opiekę medyczną. Nie wiadomo jednak, jak ten system ma funkcjonować w praktyce. W Polsce telemedycyna dopiero raczkuje, a oprócz wyspecjalizowanych programów i urządzeń, które nie będą zbyt skomplikowane w codziennej obsłudze, niezbędny jest wykwalifikowany personel. – Wymaga to w zasadzie stworzenia zupełnie nowej grupy zawodowej. Dużym wyzwaniem będzie także przygotowanie personelu pielęgniarskiego do pracy z systemami teleopieki – mówi Jacek Gleba, prezes MDT Medical.

 

Konsument

Od pięciu lat rośnie liczba osób głodujących lub zagrożonych głodem. Pandemia przyspieszyła ten proces

Ponad 40 milionów ludzi na świecie znajduje się na skraju głodu, a więcej niż pół miliona już głoduje, przy czym koronawirus spowodował wyraźny przyrost osób zagrożonych głodem. Główną przyczyną są zmiany klimatu i spowodowane nimi kataklizmy, a także konflikty zbrojne. W efekcie po pandemii wirusowej światu może grozić pandemia głodu. Bez natychmiastowej pomocy organizacji humanitarnych, które zapewnią najbiedniejszym obszarom, głównie w Afryce, dostęp do żywności, nieuchronna stanie się kolejna fala imigracji.

Motoryzacja

Rekordowa sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce. Mimo że ich ceny rosną

Kryzys spowodowany przez pandemię COVID-19 nie wpłynął negatywnie na rynek maszyn rolniczych. Ciągniki rolnicze osiągają rekordy sprzedaży. – W Polsce są coraz większe gospodarstwa, co za tym idzie rolnicy potrzebują mocniejszych ciągników, ale również wymieniają park maszynowy, żeby móc szybciej i sprawniej obsługiwać swoje pola – mówi Tomasz Rybak, ekspert z firmy Martin & Jacob.

Problemy społeczne

Polacy wypoczywają z telefonem w ręku. Co czwarta osoba odczuwa presję odpowiadania na służbowe maile i telefony podczas urlopu

Przynajmniej dwutygodniowy urlop jest jednym z najlepszych sposobów zwiększania satysfakcji i efektywności pracowników. Tymczasem w Polsce – jak wynika z najnowszego badania Hays – 39 proc. specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio tyle wypoczywało, a co trzeci pozostaje online nawet w trakcie wakacji. Badania Tax Care pokazały z kolei, że aż 46 proc. menedżerów na urlopie wciąż wykonuje swoje obowiązki i zarządza zespołami. Randstad wskazuje natomiast, że 27 proc. Polaków odczuwa presję, aby podczas urlopu odpowiadać na służbowe maile i telefony. Warto je jednak wyłączyć, bo nieefektywny wypoczynek może mieć poważniejsze konsekwencje: od problemów z pamięcią i koncentracją po wypalenie zawodowe.