STEICO SE rusza z budową kolejnej fabryki w Polsce
Małgorzata Wnorowska
Forestor
ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
W Gromadce koło Bolesławca (woj. dolnośląskie) już pod koniec przyszłego roku ma ruszyć produkcja płyt termoizolacyjnych.
Grupa STEICO koszem 1,2 mln euro nabyła na początku listopada 2020 roku nieruchomość o powierzchni 16,5 ha, położoną około 70 km na wschód od Zgorzelca, bezpośrednio przy autostradzie A4. Stanowi ona część dawnego lotniska, które obecnie jest przekształcane w tereny inwestycyjne.
Powstanie tu hala produkcyjna z dwoma liniami technologicznymi do produkcji sprężystych mat termoizolacyjnych i płyt termoizolacyjnych z włókien drzewnych, wytwarzanych w procesie suchym. Zakład wyposażony będzie w nowoczesny plac surowca, z którego drewno poddane defibracji będzie prasowane w nowoczesne płyty izolacyjne. Metoda sucha należy do bardziej ekologicznych metod wytwarzania płyt typu LDF, gdyż ogranicza zużycie wody. Do ekologicznych rozwiązań należy również zaplanowany w zakładzie kocioł na biomasę, który dostarczy ciepło wykorzystując wytworzone w zakładzie odpady drzewne.
Zgodnie z obecnymi szacunkami, przewidywana łączna kwota inwestycji wyniesie ok. 60 - 70 mln euro.
PROFIL FIRMY
STEICO jest światowym liderem w produkcji materiałów termoizolacyjnych z włókien drzewnych i jedynym producentem w branży, który oferuje zintegrowany system budowlany z surowców naturalnych, w którym materiały termoizolacyjne i elementy konstrukcyjne uzupełniają się.
System STEICO to gotowe, certyfikowane rozwiązania dla konstrukcji ścian, stropów i dachów, pozwalające projektować i budować budynki ekologiczne w standardzie energooszczędnym. STEICO to szeroka paleta materiałów termoizolacyjnych z naturalnego włókna drzewnego oraz niezwykle wytrzymałe i zarazem lekkie belki dwuteowe na konstrukcję ścian, dachów czy stropów.
Oferowane rozwiązania sprawdzają się doskonale w budownictwie tradycyjnym oraz drewnianym.
Produkty STEICO umożliwiają realizację przyszłościowych, zdrowych budynków o wyjątkowym komforcie życia i zdrowym klimacie wewnętrznym. Niezawodnie chronią przed zimnem, ciepłem i hałasem oraz stale poprawiają efektywność energetyczną budynków.
Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji
Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.