STILL Polska podsumowuje rok 2022
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Radość z postpandemicznych powrotów do spotkań na żywo, widoczny wzrost znaczenia automatyzacji i cyfryzacji oraz nacisk na systemy zarządzania energią i zrównoważony rozwój – to najważniejsze elementy 2022 roku w perspektywie STILL Polska.
Gdy już jako społeczeństwo i uczestnicy gospodarki spodziewaliśmy się postpandemicznego nowego startu, w lutym rozpoczął się konflikt w Ukrainie. I choć sytuacja kładzie się cieniem na sektor energetyczny, łańcuchy dostaw oraz gospodarkę i nastroje w ogóle, podsumowując 2022 rok, warto zwracać uwagę na to, co dobre. W ciągu minionych 12 miesięcy firma STILL korzystała ze zniesienia epidemicznych obostrzeń i współtworzyła najistotniejsze we współczesnej logistyce trendy.
Postpandemiczny powrót do targów, konferencji i spotkań
Podczas lockdownu firma STILL szybko zaadaptowała się do zdalnego kontaktu i podtrzymywania relacji z klientami. Choć udało się wówczas udowodnić, że wiele spraw można bez przeszkód procedować za pośrednictwem komputera, sytuacja była zarazem okazją, by docenić „zwykłą” możliwość spotkania, wypicia kawy i zobaczenia konkretnych rozwiązań na własne oczy. W związku z tym, w 2022 roku firma STILL wróciła do uczestnictwa i organizacji zawieszonych na czas epidemii wydarzeń stacjonarnych:
- Na przełomie maja i czerwca organizacja wzięła udział w powracających po epidemicznej przerwie targach LogiMAT.
- We wrześniu odbyła się w Hamburgu konferencja prasowa firmy, na której ogłoszono strategiczne cele w zakresie definiowania portfolio, automatyzacji, systemów zarządzania energią, serwisu i zrównoważonego rozwoju.
- W październiku miał miejsce cieszący się zainteresowaniem i znakomitą frekwencją klientów STILL Innovation Day w Łodzi z namacalną prezentacją innowacyjnych produktów, stoiskami i prelekcjami partnerów oraz gościnnym występem Pawła „Navala” Mateńczuka.
Automatyzacja i AMR na wyciągnięcie ręki
Ważnym elementem konferencyjnych, targowych i eventowych spotkań na żywo była kwestia automatyzacji i poszerzania portfolio STILL o nowe autonomiczne rozwiązania. Podczas LogiMAT swoją fizyczną premierę miały pojazdy klasy AMR serii STILL ACH. Jesienią ogłoszono dalsze poszerzanie portfolio w kierunku prostej, skalowalnej automatyzacji, m.in. poprzez zacieśnienie współpracy ze specjalistyczną firmą idealworks i włączenie do oferty STILL kolejnych autonomicznych robotów mobilnych działających w oparciu o innowacyjną technologię partnera – w tym system AnyFleet. Ta działająca w chmurze platforma umożliwia współpracę zautomatyzowanych urządzeń transportowych różnych dostawców w standardzie VDA 5050.
Zrównoważony rozwój i wodorowa rewolucja
- Troska o środowisko naturalne i minimalizowanie oddziaływania na nie przez rozwiązania transportu wewnętrznego są wpisane w DNA firmy STILL. Kreowanie zwiększających efektywność energetyczną w intralogistyce trendów technologicznych, poddawanie dużej części komponentów recyklingowi i angażowanie się w proekologiczne akcje jest dla nas normą – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Jednak w ostatnim roku nasze „zielone” dążenia były szczególnie intensywne i widoczne – dodaje. W ramach akcji „Drzewo za wózek” firma STILL Polska zasadziła przy wsparciu swoich klientów około 6 tys. mkw. lasu. Ekologiczne działania na miarę dzisiejszych potrzeb energetycznych podejmowane są także na centralnym poziomie. Zapowiedziano, że w 2023 r. ruszy produkcja ogniw paliwowych STILL, a dzięki współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, hamburski dostawca rozwiązań transportu wewnętrznego będzie w stanie kompleksowo obsługiwać swoich klientów także w zakresie zasilania wózków zielonym wodorem.
Choć więc w świetle sytuacji geopolitycznej trudno spoglądać w przyszłość z niezmąconym optymizmem, warto pamiętać o tym, że zarazem dzieje się wiele dobrego. Wiele wskazuje na to, że dzięki rozwojowi technologicznemu uda się co najmniej w pewnej mierze zaradzić kwestii emisji CO2 oraz problemom rosnącej luki kadrowej w magazynowaniu. Tego życzmy sobie na 2023 rok.
Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
APA Group publikuje Raport CSR za 2023
Kontrola wizyjna mrożonych ryb z dokładnością do 100%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.