STILL wyposażył magazyn wysokiego składowania Lenaal - case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Chcąc wyposażyć nową halę produkcyjno-magazynową w nowoczesne rozwiązania, w tym flotę wózków widłowych w technologii baterii litowo-jonowych, specjalizująca się w odlewnictwie komponentów do branży automotive firma Lenaal nawiązała kompleksową współpracę z firmą STILL Polska.
Firma Lenaal to funkcjonujące na rynku od 1989 roku przedsiębiorstwo produkcyjne i dostawca komponentów odlewanych metodą ciśnieniową ze stopów aluminium i cynku odbiorcom w branżach takich jak: automotive, energetyka, elektronika i AGD. Wytwarzane w zakładzie w Radomiu części są montowane w najnowszych modelach takich marek samochodów jak Mercedes, Volkswagen czy Mazda. Łączna powierzchnia hal przy siedzibie firmy wynosi około 10,3 tys. mkw.
Charakterystyka obiektu
Nowa hala-produkcyjno-magazynowa o powierzchni 4,3 tys. metrów kwadratowych i wysokości wynoszącej 12,4 metra powstała w związku z planami ekspansji firmy Lenaal na rynek produkcji komponentów do samochodów hybrydowych i elektrycznych. W nowym obiekcie docelowo miało się znaleźć 8 maszyn odlewniczych, 8 automatycznych linii obróbczych, urządzenia myjące oraz przestrzeń magazynowa umożliwiające efektywne i płynne funkcjonowanie procesów produkcyjnych. – W zakresie wyposażenia hali interesowały nas najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W obszarze transportu wewnętrznego byliśmy ciekawi przede wszystkim korzyści, jakie można uzyskać stosując baterie litowo-jonowe – relacjonuje Anna Deja-Zgódka – Kierownik Logistyki Lenaal. – Zależało nam także na wydajnym zagospodarowaniu przestrzeni magazynowej. Ze względu na udaną wcześniejszą współpracę oraz stworzenie projektu spełniającego nasze oczekiwania, ostatecznie zdecydowaliśmy się powierzyć wyposażenie magazynu nowej hali firmie STILL Polska – dodaje.
Zastosowane rozwiązanie
Pożądana gęstość składowania została uzyskana dzięki zastosowaniu systemu regałowego wysokiego składowania oraz wózków systemowych. – Jako wyposażenie magazynu nowej hali firmy Lenaal zaproponowaliśmy regały wysokiego składowania sięgające poziomu 12 metrów. Są one w stanie pomieścić w sumie 1940 palet. Do ich obsługi idealnie nadawały się wózki systemowe VNA serii STILL MX-X w technologii Li-Ion. Pojazdy zostały wyposażone dodatkowo w system aktywnej kompensacji nierówności podłoża STILL AFC – opowiada Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Wózki zostały udostępnione klientowi na zasadzie wynajmu długoterminowego. W tej formule to my jesteśmy odpowiedzialni za serwis pojazdów przez cały czas trwania umowy. Wdrożenie w Lenaal to dobry przykład współpracy „wszystko od jednego dostawcy”. Firma STILL Polska stworzyła kompleksową koncepcję pracy magazynu i ją zrealizowała, a ostatecznie odpowiada także za utrzymanie ruchu wózków widłowych – dodaje Jasiok. Uzupełniająco, na potrzeby załadunku i transportu poziomego pozyskano w formie wynajmu długoterminowego elektryczne wózki czołowe STILL RX 20 oraz dwupaletowy wózek podnośnikowy z platformą dla operatora STILL EXD-SF.
Efekt wdrożenia
Systemy regałowe wysokiego składowania i wózki systemowe pozwoliły efektywnie zagospodarować powierzchnię magazynową nowej hali firmy Lenaal. System kompensacji nierówności podłoża STILL AFC niweluje drgania kabiny wózków systemowych na dużych wysokościach, poprawiając wydajność obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach. Wyposażenie wózków w baterie litowo-jonowe gwarantuje z kolei elastyczność pracy i zwiększa dostępność pojazdów w ciągu zmiany. Z punktu widzenia osób zarządzających logistyką, dobrym rozwiązaniem okazał się także wynajem długoterminowy. – Komplementarna z wynajmem długoterminowym formuła umowy serwisowej, w której to dostawca odpowiada za stan techniczny pojazdów bardzo nam odpowiada. Możemy dzięki temu w pełni skupić się na naszej zasadniczej działalności: produkcji i regularnych dostawach komponentów klientom – tłumaczy Anna Deja-Zgódka. – Firma STILL okazała się dobrym partnerem technologicznym w procesie wdrożenia innowacji. Doradzone nam rozwiązania trafiają w nasze potrzeby i osiągają dzięki temu dobre wskaźniki zwrotu z inwestycji. Nawiązanie w toku wdrożenia relacje biznesowe dobrze rokują na dalszą współpracę. Już teraz jesteśmy umówieni na testy wykorzystania w zaopatrzeniu linii produkcyjnych zestawów transportowych STILL z ciągnikami elektrycznymi – podsumowuje i opowiada o wspólnych planach na przyszłość Marcin Suwała, Dyrektor Operacyjny firmy Lenaal.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.