Komunikaty PR

STYROPOL wraca na polski rynek

2022-04-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Do pobrania infopras ( 0.05 MB )

Firma chce w ten sposób nawiązać do najlepszych historii na kartach polskiej gospodarki. Zamierza rozwijać markę STYROPOL i wprowadzać ją na nowy poziom technologiczny między innymi dzięki wykorzystaniu własnego nowoczesnego laboratorium badawczego.

STYROPOL to marka dobrze znana na rynku budowlanym. Od 1991 roku był to jeden z największych producentów styropianu w Polsce. Dziś, nawiązując do jej tradycji, reaktywujemy markę, którą dzięki nowoczesnym maszynom, własnemu laboratorium i doskonale wyszkolonej kadrze od razu wprowadzamy na wysoki poziom technologiczny. Nasze płyty termoizolacyjne będą produktami „made in Poland”, ale o jakości na wysokim poziomie – deklaruje Jarosław Przybyszewski, członek zarządu firmy STYROPOL.

STYROPOL – marka z tradycjami

Przez ponad 20 lat działalności produkty STYROPOL były wykorzystywane przy termoizolacji tysięcy budynków. Pięć fabryk dawało wiele miejsc pracy w różnych częściach kraju: Starachowicach, Biskupcu k. Olsztyna, Wrocławiu, Kaliszu Pomorskim i podwarszawskiej Cięciwie (powiat wołomiński).

Od początku funkcjonowania STYROPOL wyznaczał nowe standardy w zakresie jakości i rodzajów styropianów używanych w budownictwie oraz logistyce dostaw. Firma stworzona w oparciu o polski kapitał, rozwijała się dynamicznie i szybko zbudowała ogólnopolską sieć fabryk. Zakład w Starachowicach był nawet swego czasu uznawany za największą fabrykę styropianów w Europie.

Marka ostatecznie zniknęła z rynku w 2014 roku, w wyniku decyzji niemieckich właścicieli, którzy w owym czasie zarządzali spółką.

Polski kapitał, światowa jakość

Zadania reaktywacji dobrze znanej, polskiej marki podjęła się Grupa STB Koncept, która od wielu lat prężnie rozwijała się jako generalny wykonawca i producent styropianu. Należąca do grupy spółka STYROPOL Sp. z o.o. – powołana w 2017 roku – zarządza obecnie fabryką w podwarszawskiej Cięciwie. Po kilku latach przygotowań, spółka ponownie wprowadza na rynek markę STYROPOL. Nowy STYROPOL nie jest firmą wielką, ale poprzez znajomość rynku, zasad jego funkcjonowania oraz zwinność w działaniu – może wyznaczać nowy kierunek rozwoju produktów styropianowych w Polsce.

STB Koncept wspiera STYROPOL Sp. z o.o. w codziennej działalności, zapewniając jej przede wszystkim wysokiej jakości usługi zarządcze. Zespół grupy ma szerokie doświadczenie z działalności na rynku budowlanym, co pozwala na lepsze rozumienie lokalnego rynku i potrzeb klientów STYROPOLU. Polski kapitał i kadra są gwarancją, że STYROPOL stanie się ponownie ważnym graczem na rynku materiałów termoizolacyjnych podkreśla Jarosław Przybyszewski, członek zarządu STYROPOL SP. z o.o.

Sprawdzone technologie

Styropian jest dla nowego zespołu pracowników STYROPOL pasją. W Cięciwie działa zaawansowana technologicznie fabryka, która w przyszłości będzie dalej modernizowana i automatyzowana, dając możliwość powstania nowych asortymentów. Zakład dostarcza produkty idealnie trafiające w potrzeby wymagających klientów. Zespół firmy łączy doświadczenie w branży budowlanej i materiałów termoizolacyjnych z biegłością w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami.

Styropiany produkowane przez STYROPOL charakteryzują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i doskonałymi parametrami termoizolacyjności. Jakość produktów potwierdzana jest przez nowoczesne, wewnętrzne laboratorium, które dysponuje najwyższej klasy maszynami. Każda partia płyt styropianowych jest regularnie badana, dlatego odbiorcy materiałów firmy mogą być pewni, że w ich ręce trafia produkt najwyższej jakości.

Jeszcze w 2020 roku, pomimo pandemii, zarząd spółki podjął strategiczną decyzję o doposażeniu naszego zakładowego laboratorium w najwyższej jakości maszyny badawcze do kontroli materiałów termoizolacyjnych. Nowe, najwyższej światowej klasy urządzenia laboratoryjne, które działają w fabryce od maja 2021 r., pozwalają nam produkować płyty styropianowe spełniające wszystkie wymogi norm europejskich i światowych i – co niemniej ważne – naszych klientów. Codziennie testujemy nasze produkty na rozciąganie, ściskanie, zginanie, ścinanie, odrywanie, wciskanie, wyciąganie, przebijanie i wiele innych, które pomagają naszym specjalistom doskonalić produkowane materiały termoizolacyjne w celu zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa ich stosowania. Wszystkie badania wykonujemy zgodnie z najnowszymi wytycznymi norm PN-EN 13163 oraz PN-EN 13172, dbając o najdrobniejsze szczegóły – dodaje członek zarządu STYROPOLU.

A to jeszcze nie koniec dbania o jakość produktów STYROPOLU. Zarząd spółki wystąpił właśnie do Instytutu Materiałów Budowlanych i Technologii Betonu o certyfikację systemu kontroli jakości w zakładzie, w Cięciwie. Najwyższe standardy potwierdzają także ostatnie kontrole Głównego Inspektora Materiałów Budowlanych. Wszystkie próbki produktów wytwarzanych przez STYROPOL sp. z.o.o, pobrane w tym roku, których wyniki już do spółki dotarły, są pozytywne.

Strategia na przyszłość

Troska o klienta nie ogranicza się w przypadku STYROPOLU do oferowania optymalnych rozwiązań technologicznych. Firma dba również o zrównoważoną produkcję i stan środowiska naturalnego. Cały proces wytwarzania płyt termoizolacyjnych a w zakładzie w Cięciwie jest niskoodpadowy – odbywa się w obiegu zamkniętym. Powstające w ten sposób styropiany wykorzystywane do termoizolacji budynków pozwalają na optymalną i ekonomiczną redukcję zużycia energii.  W tej chwili w spółce pracuje łącznie ok. 50 osób. W planach jest rozbudowa zakładu: powstanie nowej hali, uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych i stopniowe zwiększanie zatrudnienia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communicatio Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Green Industry Summit 2024: Tworzymy Przyszłość Zielonego Przemysłu Razem! Biuro prasowe
2024-10-02 | 10:30

Green Industry Summit 2024: Tworzymy Przyszłość Zielonego Przemysłu Razem!

Już 22 października 2024 roku, w Starej Zajezdni Kraków, odbędzie się XIII edycja Green Industry Summit – jednego z najważniejszych wydarzeń, poświęconych zielonej
Przemysł Finansowe korzyści z wdrożenia systemu CMMS. Ile zyskują firmy produkcyjne?
2024-10-01 | 09:30

Finansowe korzyści z wdrożenia systemu CMMS. Ile zyskują firmy produkcyjne?

Wdrożenie systemu CMMS jest inwestycją, która z założenia ma przynieść firmie wymierne korzyści procesowe, organizacyjne i ekonomiczne. Ten ostatni aspekt często jest
Przemysł Paged Meble współpracuje z Maciejem Karpiakiem
2024-09-30 | 16:00

Paged Meble współpracuje z Maciejem Karpiakiem

W dniach 22-25 października br. Paged Meble zadebiutuje na targach Orgatec w Kolonii. Na tę okazję marka przygotowała wyjątkową premierę – krzesło zaprojektowane przez Macieja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.