STYROPOL wraca na polski rynek
Communicatio Public Relations
Warszawa
01-748 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/communicatio-public-relations/?viewAsMember=true
Firma chce w ten sposób nawiązać do najlepszych historii na kartach polskiej gospodarki. Zamierza rozwijać markę STYROPOL i wprowadzać ją na nowy poziom technologiczny między innymi dzięki wykorzystaniu własnego nowoczesnego laboratorium badawczego.
STYROPOL to marka dobrze znana na rynku budowlanym. Od 1991 roku był to jeden z największych producentów styropianu w Polsce. Dziś, nawiązując do jej tradycji, reaktywujemy markę, którą dzięki nowoczesnym maszynom, własnemu laboratorium i doskonale wyszkolonej kadrze od razu wprowadzamy na wysoki poziom technologiczny. Nasze płyty termoizolacyjne będą produktami „made in Poland”, ale o jakości na wysokim poziomie – deklaruje Jarosław Przybyszewski, członek zarządu firmy STYROPOL.
STYROPOL – marka z tradycjami
Przez ponad 20 lat działalności produkty STYROPOL były wykorzystywane przy termoizolacji tysięcy budynków. Pięć fabryk dawało wiele miejsc pracy w różnych częściach kraju: Starachowicach, Biskupcu k. Olsztyna, Wrocławiu, Kaliszu Pomorskim i podwarszawskiej Cięciwie (powiat wołomiński).
Od początku funkcjonowania STYROPOL wyznaczał nowe standardy w zakresie jakości i rodzajów styropianów używanych w budownictwie oraz logistyce dostaw. Firma stworzona w oparciu o polski kapitał, rozwijała się dynamicznie i szybko zbudowała ogólnopolską sieć fabryk. Zakład w Starachowicach był nawet swego czasu uznawany za największą fabrykę styropianów w Europie.
Marka ostatecznie zniknęła z rynku w 2014 roku, w wyniku decyzji niemieckich właścicieli, którzy w owym czasie zarządzali spółką.
Polski kapitał, światowa jakość
Zadania reaktywacji dobrze znanej, polskiej marki podjęła się Grupa STB Koncept, która od wielu lat prężnie rozwijała się jako generalny wykonawca i producent styropianu. Należąca do grupy spółka STYROPOL Sp. z o.o. – powołana w 2017 roku – zarządza obecnie fabryką w podwarszawskiej Cięciwie. Po kilku latach przygotowań, spółka ponownie wprowadza na rynek markę STYROPOL. Nowy STYROPOL nie jest firmą wielką, ale poprzez znajomość rynku, zasad jego funkcjonowania oraz zwinność w działaniu – może wyznaczać nowy kierunek rozwoju produktów styropianowych w Polsce.
STB Koncept wspiera STYROPOL Sp. z o.o. w codziennej działalności, zapewniając jej przede wszystkim wysokiej jakości usługi zarządcze. Zespół grupy ma szerokie doświadczenie z działalności na rynku budowlanym, co pozwala na lepsze rozumienie lokalnego rynku i potrzeb klientów STYROPOLU. Polski kapitał i kadra są gwarancją, że STYROPOL stanie się ponownie ważnym graczem na rynku materiałów termoizolacyjnych – podkreśla Jarosław Przybyszewski, członek zarządu STYROPOL SP. z o.o.
Sprawdzone technologie
Styropian jest dla nowego zespołu pracowników STYROPOL pasją. W Cięciwie działa zaawansowana technologicznie fabryka, która w przyszłości będzie dalej modernizowana i automatyzowana, dając możliwość powstania nowych asortymentów. Zakład dostarcza produkty idealnie trafiające w potrzeby wymagających klientów. Zespół firmy łączy doświadczenie w branży budowlanej i materiałów termoizolacyjnych z biegłością w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami.
Styropiany produkowane przez STYROPOL charakteryzują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i doskonałymi parametrami termoizolacyjności. Jakość produktów potwierdzana jest przez nowoczesne, wewnętrzne laboratorium, które dysponuje najwyższej klasy maszynami. Każda partia płyt styropianowych jest regularnie badana, dlatego odbiorcy materiałów firmy mogą być pewni, że w ich ręce trafia produkt najwyższej jakości.
Jeszcze w 2020 roku, pomimo pandemii, zarząd spółki podjął strategiczną decyzję o doposażeniu naszego zakładowego laboratorium w najwyższej jakości maszyny badawcze do kontroli materiałów termoizolacyjnych. Nowe, najwyższej światowej klasy urządzenia laboratoryjne, które działają w fabryce od maja 2021 r., pozwalają nam produkować płyty styropianowe spełniające wszystkie wymogi norm europejskich i światowych i – co niemniej ważne – naszych klientów. Codziennie testujemy nasze produkty na rozciąganie, ściskanie, zginanie, ścinanie, odrywanie, wciskanie, wyciąganie, przebijanie i wiele innych, które pomagają naszym specjalistom doskonalić produkowane materiały termoizolacyjne w celu zapewnienia trwałości i bezpieczeństwa ich stosowania. Wszystkie badania wykonujemy zgodnie z najnowszymi wytycznymi norm PN-EN 13163 oraz PN-EN 13172, dbając o najdrobniejsze szczegóły – dodaje członek zarządu STYROPOLU.
A to jeszcze nie koniec dbania o jakość produktów STYROPOLU. Zarząd spółki wystąpił właśnie do Instytutu Materiałów Budowlanych i Technologii Betonu o certyfikację systemu kontroli jakości w zakładzie, w Cięciwie. Najwyższe standardy potwierdzają także ostatnie kontrole Głównego Inspektora Materiałów Budowlanych. Wszystkie próbki produktów wytwarzanych przez STYROPOL sp. z.o.o, pobrane w tym roku, których wyniki już do spółki dotarły, są pozytywne.
Strategia na przyszłość
Troska o klienta nie ogranicza się w przypadku STYROPOLU do oferowania optymalnych rozwiązań technologicznych. Firma dba również o zrównoważoną produkcję i stan środowiska naturalnego. Cały proces wytwarzania płyt termoizolacyjnych a w zakładzie w Cięciwie jest niskoodpadowy – odbywa się w obiegu zamkniętym. Powstające w ten sposób styropiany wykorzystywane do termoizolacji budynków pozwalają na optymalną i ekonomiczną redukcję zużycia energii. W tej chwili w spółce pracuje łącznie ok. 50 osób. W planach jest rozbudowa zakładu: powstanie nowej hali, uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych i stopniowe zwiększanie zatrudnienia.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.