Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja zarządza już ponad 40 fabrykami w Polsce

2021-02-23  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania IPOsystem ( 0.05 MB )

Już ponad 40 polskich fabryk wdrożyło IPOsystem, czyli cyfrowego robota, który zastępuje menedżerów i planistów, samodzielnie podejmując decyzje operacyjne w halach produkcyjnych. Firmy, takie jak Promotech czy ICE Group, uzyskały dzięki wdrożeniu kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wydajności.

Opublikowane wyniki badania, przeprowadzonego przez EY, pokazały, że aż 64% zarządzających firmami z całego świata, w ciągu najbliższych dwóch lat, zamierza zainwestować w sztuczną inteligencję. W tych działaniach upatruje się m.in. szansy na zwiększenie zdolności adaptacji do zmieniających się warunków i oparcie decyzji o analizę Big Data. Okazuje się, że możliwość „zatrudnienia” AI nie jest zarezerwowana wyłącznie dla gigantów technologicznych. IPOsystem - rozwiązanie opracowane przez polskich specjalistów, to pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją. To rozwiązanie Przemysłu 4.0 wykorzystuje wąską sztuczną inteligencję do koordynowania pracy ludzi i maszyn.

Jak mówi Krzysztof Fiegler, członek zarządu, współtwórca rozwiązania, IPOsystem, jest pierwszym na świecie autonomicznym systemem decyzyjnym, którego głównym celem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. – IPOsystem przenosi naszych klientów na wyższy poziom funkcjonowania - staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych. Cyfrowy robot - serce systemu - przejmuje rolę menedżerów w zakresie planowania produkcji i przydzielania zadań pracownikom. Wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by IPOsystem samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydał odpowiednie polecenia i zarządził wszystkimi zasobami – podkreśla.

Autonomicznie zarządzane fabryki w Polsce

System samodzielnie i bezobsługowo analizuje bieżące informacje produkcyjne, by w ciągu maksymalnie 5 sekund podjąć decyzję i wydać pracownikowi optymalne w danym momencie polecenie pracy. Menedżerowie oszczędzają czas, a zamiast planowania i zarządzania zasobami, kontrolują wydajność i efektywność procesów, rozwiązują problemy technologiczne i podejmują działania usprawniające procesy produkcyjne w oparciu o rzetelne dane generowane przez system.

O kluczowych korzyściach IPOsystem, takich jak wzrost wydajności produkcji o 15-30% po roku od uruchomienia systemu, oszczędnościach czasu pracy managerów o 70% i redukcji kosztów zarządzania produkcją, przekonało się już ponad 40 firm produkcyjnych, które w ostatnich latach wdrożyły rozwiązanie. Autonomiczne zarządzanie procesami produkcyjnymi sprawiło, że firmy, które wdrożyły system, dużo lepiej radzą sobie w czasach pandemii koronawirusa.

Dobrym przykładem jest firma ICE Group z Rybnika, polski producent maszyn i urządzeń do przemysłowej produkcji lodów, w której produkcją zarządza cyfrowy robot już od 2014 roku.

Nasza firma była jedną z pierwszych, które wdrożyły IPOsystem. Mimo pewnych obaw związanych z powierzeniem produkcji systemowi, absolutnej wtedy nowości na rynku, nie wyobrażam sobie obecnie funkcjonowania bez niego. Korzyści, które osiągnęliśmy dzięki IPOsystem, m.in. wzrost produktywności zasobów o co najmniej 20-25%, potwierdza słuszność decyzji o wdrożeniu.

Ostatnie lata były dla nas rekordowe pod względem wielkości sprzedaży i jestem przekonany, że terminowa realizacja zamówień bez IPOsystem byłaby niezwykle trudna, a wręcz niemożliwa. Dodatkowo, dzięki możliwości pracy zdalnej i bezpośredniemu wydawaniu zadań pracownikom, system pomógł nam uniknąć większych perturbacji związanych z zakażeniami koronawirusem.- mówi Mariusz Goik, dyrektor generalny, wiceprezes firmy ICE Group.

Z kolei w przypadku producenta zaawansowanych technologicznie, profesjonalnych elektronarzędzi i sprzętu dla przemysłu, firmy Promotech z Białegostoku, IPOsystem samodzielnie sterował produkcją pomimo dużych zmian w dostępności pracowników. Artur Zawadzki, dyrektor operacyjny firmy Promotech podkreślił, że ta sytuacja nie wpłynęła na płynność realizacji zamówień, a funkcjonalności systemu sprawiły, że można było szybko reagować na problemy. – Najważniejsze dla nas jest to, że IPOsystem, zarządzając produkcją optymalnie, spowodował 25% wzrost produktywności naszych zasobów. Poza uzyskaniem nowego poziomu efektywności produkcji, stale doskonalimy naszą organizację, rozwijamy sprzedaż i zwiększamy konkurencyjność w oparciu o dokładne i rzeczywiste dane z systemu, zaś możliwość pracy zdalnej pozwoliła uniknąć zagrożeń związanych z pandemią – dodaje.

IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach, a także stale uzupełniany o nowe funkcje. To innowacyjne polskie rozwiązanie informatyczne wpisuje się w koncepcję Przemysłu 4.0, wspierając odporność firm produkcyjnych na nieprzewidziane zjawiska gospodarcze.

* * *

O firmie

UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 40 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą prawie 10 000 pracowników, dla których generuje około 35 - 45 tysięcy decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.

Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-05-07 | 01:00

Przemysł wraca do Europy i USA.

Drastyczne załamania w globalnych łańcuchach dostaw w ostatnich latach zmusiły firmy do gruntowej zmiany swojej polityki. Organizacje chcą, aby produkcja odbywała się blisko rynków krajowych lub wręcz w ich obrębie. Obecnie 47%
Przemysł Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
2024-04-30 | 14:05

Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study

Produkujący oświetlenie, elektronikę i komponenty dla branży automotive zakład ZKW Krušovce uruchomił jeden z pierwszych na Słowacji w pełni zautomatyzowanych obiektów
Przemysł Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
2024-04-30 | 13:00

Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach

Były niemieckie Eisenwarenmesse, targi w Chorwacji i wystawy w Indiach. Kolejne już w maju - Metal Show & TIB w Rumunii i targi w Szwecji. Dobra koniunktura na rynku globalnym wpływa na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.