Sztuczna inteligencja zarządza już ponad 40 fabrykami w Polsce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Już ponad 40 polskich fabryk wdrożyło IPOsystem, czyli cyfrowego robota, który zastępuje menedżerów i planistów, samodzielnie podejmując decyzje operacyjne w halach produkcyjnych. Firmy, takie jak Promotech czy ICE Group, uzyskały dzięki wdrożeniu kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wydajności.
Opublikowane wyniki badania, przeprowadzonego przez EY, pokazały, że aż 64% zarządzających firmami z całego świata, w ciągu najbliższych dwóch lat, zamierza zainwestować w sztuczną inteligencję. W tych działaniach upatruje się m.in. szansy na zwiększenie zdolności adaptacji do zmieniających się warunków i oparcie decyzji o analizę Big Data. Okazuje się, że możliwość „zatrudnienia” AI nie jest zarezerwowana wyłącznie dla gigantów technologicznych. IPOsystem - rozwiązanie opracowane przez polskich specjalistów, to pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją. To rozwiązanie Przemysłu 4.0 wykorzystuje wąską sztuczną inteligencję do koordynowania pracy ludzi i maszyn.
Jak mówi Krzysztof Fiegler, członek zarządu, współtwórca rozwiązania, IPOsystem, jest pierwszym na świecie autonomicznym systemem decyzyjnym, którego głównym celem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. – IPOsystem przenosi naszych klientów na wyższy poziom funkcjonowania - staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych. Cyfrowy robot - serce systemu - przejmuje rolę menedżerów w zakresie planowania produkcji i przydzielania zadań pracownikom. Wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by IPOsystem samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydał odpowiednie polecenia i zarządził wszystkimi zasobami – podkreśla.
Autonomicznie zarządzane fabryki w Polsce
System samodzielnie i bezobsługowo analizuje bieżące informacje produkcyjne, by w ciągu maksymalnie 5 sekund podjąć decyzję i wydać pracownikowi optymalne w danym momencie polecenie pracy. Menedżerowie oszczędzają czas, a zamiast planowania i zarządzania zasobami, kontrolują wydajność i efektywność procesów, rozwiązują problemy technologiczne i podejmują działania usprawniające procesy produkcyjne w oparciu o rzetelne dane generowane przez system.
O kluczowych korzyściach IPOsystem, takich jak wzrost wydajności produkcji o 15-30% po roku od uruchomienia systemu, oszczędnościach czasu pracy managerów o 70% i redukcji kosztów zarządzania produkcją, przekonało się już ponad 40 firm produkcyjnych, które w ostatnich latach wdrożyły rozwiązanie. Autonomiczne zarządzanie procesami produkcyjnymi sprawiło, że firmy, które wdrożyły system, dużo lepiej radzą sobie w czasach pandemii koronawirusa.
Dobrym przykładem jest firma ICE Group z Rybnika, polski producent maszyn i urządzeń do przemysłowej produkcji lodów, w której produkcją zarządza cyfrowy robot już od 2014 roku.
– Nasza firma była jedną z pierwszych, które wdrożyły IPOsystem. Mimo pewnych obaw związanych z powierzeniem produkcji systemowi, absolutnej wtedy nowości na rynku, nie wyobrażam sobie obecnie funkcjonowania bez niego. Korzyści, które osiągnęliśmy dzięki IPOsystem, m.in. wzrost produktywności zasobów o co najmniej 20-25%, potwierdza słuszność decyzji o wdrożeniu.
Ostatnie lata były dla nas rekordowe pod względem wielkości sprzedaży i jestem przekonany, że terminowa realizacja zamówień bez IPOsystem byłaby niezwykle trudna, a wręcz niemożliwa. Dodatkowo, dzięki możliwości pracy zdalnej i bezpośredniemu wydawaniu zadań pracownikom, system pomógł nam uniknąć większych perturbacji związanych z zakażeniami koronawirusem.- mówi Mariusz Goik, dyrektor generalny, wiceprezes firmy ICE Group.
Z kolei w przypadku producenta zaawansowanych technologicznie, profesjonalnych elektronarzędzi i sprzętu dla przemysłu, firmy Promotech z Białegostoku, IPOsystem samodzielnie sterował produkcją pomimo dużych zmian w dostępności pracowników. Artur Zawadzki, dyrektor operacyjny firmy Promotech podkreślił, że ta sytuacja nie wpłynęła na płynność realizacji zamówień, a funkcjonalności systemu sprawiły, że można było szybko reagować na problemy. – Najważniejsze dla nas jest to, że IPOsystem, zarządzając produkcją optymalnie, spowodował 25% wzrost produktywności naszych zasobów. Poza uzyskaniem nowego poziomu efektywności produkcji, stale doskonalimy naszą organizację, rozwijamy sprzedaż i zwiększamy konkurencyjność w oparciu o dokładne i rzeczywiste dane z systemu, zaś możliwość pracy zdalnej pozwoliła uniknąć zagrożeń związanych z pandemią – dodaje.
IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach, a także stale uzupełniany o nowe funkcje. To innowacyjne polskie rozwiązanie informatyczne wpisuje się w koncepcję Przemysłu 4.0, wspierając odporność firm produkcyjnych na nieprzewidziane zjawiska gospodarcze.
* * *
O firmie
UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 40 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą prawie 10 000 pracowników, dla których generuje około 35 - 45 tysięcy decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.
Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.