Udany rok dla franczyzy Grupy Muszkieterów
Grupa Muszkieterów podsumowuje intensywny rok działań w obszarze rozwoju modelu franczyzowego. W minionym 2022 roku, Muszkieterowie postawili na wsparcie obecnych i przyszłych franczyzobiorców, m.in. organizując programy rozwojowe oraz uruchamiając nową platformę komunikacji. Wdrożyli strategię przyłączeń, aby zachęcić właścicieli sklepów do kontynuacji działalności pod znakiem Intermarché lub Bricomarché.
Rok 2022 był dla Grupy Muszkieterów rokiem intensywnej transformacji franczyzy, która stanowi fundament rozwoju sieci Intermarché i Bricomarché. Do Grupy dołączyło 15 nowych franczyzobiorców. 8 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 7 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 46 proc. osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 54 proc. to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 proc., pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo mazowieckie, z którego wywodzi się niespełna 20 proc. zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 2 przedsiębiorstwach Intermarché kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął niespełna 3 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 75 proc. z wewnątrz struktur Grupy, a w 25 proc. z zewnątrz. Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.
Obecnie Grupa zrzesza 475 niezależnych przedsiębiorców, z czego 242 jest właścicielami supermarketów Bricomarché, a 233 sklepów Intermarché. Średni czas prowadzenia działalności franczyzobiorców w przypadku obu szyldów to 14 lat. Tak długi okres wskazuje na długoterminowy sukces, jaki przedsiębiorcy mogą odnieść wspólnie z Intermarché i Bricomarché.
Nowością, jaką w minionym roku wprowadzili Muszkieterowie jest strategia przyłączeń, umożliwiająca nowe, elastyczne i atrakcyjne formy współpracy franczyzowej dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już swoje sklepy, jednak chcą kontynuować swój biznes pod jednym z szyldów Grupy. Takie rozwiązanie, z wdrożeniem w Suchorzu i Zamościu, daje szansę niezależnym dotąd właścicielom, korzystać z doświadczenia i wsparcia Grupy Muszkieterów.
W ubiegłym roku Grupa uruchomiła nowe programy rozwojowe dla swoich franczyzobiorców, oraz nową platformę do komunikacji franczyzy. Programy Akademia Przedsiębiorczości Muszkieterów oraz Praktycy dla Praktyków mają na celu wzmacnianie kompetencji zawodowych franczyzobiorców, którzy prowadzą swoje sklepy lub są na drodze do otwarcia własnego biznesu, a także wymianę wiedzy, doświadczenia i unikalnych rozwiązań między nimi.
– Stale dbamy o rozwój naszych franczyzobiorców i dążymy do tego, aby zapewniać im potencjał do rozwoju i wsparcie. Do osiągania wspólnych sukcesów, służą między innymi programy szkoleniowe, które uruchomiliśmy w minionym roku. Oferujemy franczyzobiorcom wsparcie merytoryczne i dostęp do wiedzy, ale chcemy także pokazać im, że równie wysoko cenimy ich doświadczenie, którym mogą się dzielić z innymi. Nasze tegoroczne osiągnięcia są tego dowodem – mówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché.
Nowa platforma komunikacji modelu franczyzowego, której hasłem przewodnim jest "Odmień swoje życie", wystartowała z kolei we wrześniu ur. Stanowi ona źródło informacji dla obecnych i potencjalnych franczyzobiorców obydwu szyldów, a także proponuje nowy, transparentny sposób wymiany wiedzy. Jej celem jest zachęcenie Polaków do podjęcia się własnej działalności i dołączenie do franczyzobiorców zrzeszonych w Grupie Muszkieterów. Dzięki digitalizacji procesu, portal znacznie upraszcza i przyśpiesza przebieg rekrutacji przyszłych przedsiębiorców. Nowa platforma przyczyniła się do pozyskania 40% wszystkich kontaktów w sprawie franczyzy Grupy Muszkieterów.
– Ubiegły rok był dla nas okresem rozwoju i pozwolił wyznaczyć nowe cele oraz jasno określić kierunki, w których chcemy, aby obydwa szyldy, Intermarché i Bricomarché, się rozwijały. Stawiamy na nową jakość w branży i dialog – unikamy żargonu, mówimy zrozumiałym językiem. Liczymy na to, że nasze inicjatywy zachęcą kolejnych przedsiębiorców do podjęcia współpracy. Z sukcesem wdrażamy nasze strategie, zarówno te mające na celu wzmocnienie istniejących sklepów jak i te mające na celu dalszą ekspansję – mówi Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. Rozwoju Franczyzy i Komunikacji Korporacyjnej.
Automatyczny wózek STILL nominowany do IFOY 2024
Zielona rewolucja w e-commerce dzięki innowacyjnym produktom RAJA
Branża obróbki metali inwestuje w park maszyn i urządzeń
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.