Unilever mówi NIE słowu „normalny” i TAK pozytywnemu pięknu
Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Dove, Rexona, Love Beauty and Planet, Tresemme czy Schmidt’s, zaprezentował dziś nową inicjatywę „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Firma usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam wszystkich swoich marek z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej oraz nie będzie dokonywała cyfrowych przeróbek w reklamach.
Z badania przeprowadzonego przez Unilever wśród 10 tys. ankietowanych z 9 krajów[1] wynika, że aż 7 na 10 osób negatywnie odbiera słowo „normalny” umieszczone na opakowaniach kosmetyków. Ponad połowa konsumentów (56 proc.) uważa, że określenie to może powodować poczucie wykluczenia, a sześciu na dziesięciu ankietowanych jest zdania, że branża beauty kreuje tylko jeden kanon tego, kto lub co jest „normalne”.
Naturalność, czyli pozytywne piękno
W odpowiedzi Unilever proponuje nowe podejście: „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”. Pierwszym krokiem będzie usunięcie słowa „normalny” z opakowań produktów oraz reklam i materiałów marketingowych. Unilever nie będzie też cyfrowo przerabiał kształtu ludzkiego ciała: rozmiaru, proporcji czy koloru skóry. Jednocześnie firma planuje zwiększenie liczby materiałów przedstawiających ludzi z niedostatecznie reprezentowanych grup. Działania te realizowane będą przez marki takie jak: Dove, Lifebuoy, Axe czy Sunsilk.
- Każdego dnia z naszych produktów do pielęgnacji urody i środków higieny osobistej korzysta miliard osób, a jeszcze więcej ogląda nasze reklamy. Dlatego wiemy, że nasze marki mają moc dokonania prawdziwej zmiany w życiu wielu ludzi. W ramach tej inicjatywy zobowiązujemy się do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami oraz kształtowania szerszej, znacznie bardziej sprzyjającej włączeniu definicji piękna. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że samo usunięcie słowa „normalny” nie spowoduje, że problem zniknie. Wierzymy jednak, że jest to ważny krok. Celem naszej wizji „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” jest nie tylko czynienie mniejszego zła, ale także zrobienie więcej dobrego zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Wierzymy, że dzięki programowi „Positive Beauty – Pozytywne piękno” staniemy się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy przedsiębiorstwem – powiedział Sunny Jain, prezes działu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej w Unilever.
Kreowanie pozytywnych zmian dla ludzi i dla planety
„Positive Beauty – Pozytywne Piękno” to także działania związane z wprowadzeniem globalnego zakazu przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach do 2023 roku. Obecnie już 23 marki Unilever z segmentu pielęgnacji urody i środków higieny osobistej otrzymało certyfikat fundacji PETA, potwierdzający brak testowania na zwierzętach, a kolejne starają się o uzyskanie takiego certyfikatu.
Unilever do 2030 roku podejmie także działania, których celem jest poprawa zdrowia i dobrego samopoczucia oraz zwiększenie sprawiedliwości i włączenia, obejmujących 1 miliard osób rocznie. Programy marek nieustannie się rozwijają. Organizowane są kolejne edycje kampanii edukacyjnych dotyczących np. mycia rąk, higieny jamy ustnej, zdrowia fizycznego czy samopoczucia psychicznego. Jedną z nich jest „Dove Self-Esteem” – kampania, której celem jest budowanie pozytywnej samooceny wśród nastolatków. Program realizowany jest także w Polsce. Marka Dove realizuje obecnie jego 3. edycję. Dotychczas, dzięki inicjatywie „Dove Self-Esteem” tylko w Polsce wyedukowano 200 tys. nastolatków z klas IV-VIII, którzy uczestnicząc w zajęciach budowali pozytywną samoocenę, dzięki odkrywaniu swoich umiejętności i mocnych stron oraz pracy nad ich rozwojem.
Trzecim ważnym elementem planu Unilever jest pomoc w ochronie i regeneracji 1,5 miliona hektarów gruntów, lasów i oceanów do 2030 roku. To więcej niż jest potrzebne do uprawy odnawialnych składników zawartych w produktach kosmetycznych i środkach higieny osobistej firmy na całym świecie.
Wizja i działania „Positive Beauty – Pozytywne piękno” bazują na najnowszych globalnych zobowiązaniach Unilevera w zakresie budowania bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społeczeństwa poprzez podnoszenie standardów życia w całym łańcuchu wartości oraz kreowanie większych możliwości dla grup niedostatecznie reprezentowanych. Stanowią również uzupełnienie dotychczasowych działań podejmowanych w całej firmie w zakresie gospodarki odpadami plastikowymi oraz wspierają inwestycje spółki w specjalny Fundusz Klimatyczno-Przyrodniczy o wartości 1 miliarda euro, który utworzono w celu rozwiązywania szeregu problemów środowiskowych, takich jak ochrona wód, rekultywacja krajobrazu, ponowne zalesianie i ochrona dzikiej przyrody.
[1] Brazylia, Chiny, Indie, Indonezja, Nigeria, Arabia Saudyjska, Republika Południowej Afryki, Wilka Brytania, Stany Zjednoczone Ameryki

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.