Unitop zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w Polsce
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Czołowy polski producent chałwy i sezamków Unitop podsumował właśnie mijający kwartał br. Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły Spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Sprzedaż chałwy wrosła o 35 procent, zaś sezamków o 10 procent. Sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO. Firma już zapowiada kolejne projekty z sieciami handlowymi, które wejdą na półki w połowie br.
Unitop to jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Polsce oraz Europie. Produkty łódzkiej firmy trafiają na rynki europejskie, Ameryki Północnej, Bliski Wschód oraz do Australii. Współpracuje z największymi sieciami detalicznymi w kraju, a także eksportuje swoje produkty do 40 państw na całym świecie.
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Realizowana przez spółkę strategia biznesowa przynosi zamierzone efekty. To już kolejny kwartał ze znaczącym wzrostem sprzedaży. Unitop jest w trakcie wielu nowych projektów z sieciami handlowymi, które wejdą na półki już w połowie roku. Cały czas zyskuje także nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych. Piotr Nowotny, Dyrektor Sprzedaży Unitop podkreśla, że liczy na kolejny dobry kwartał sprzedażowy.
– Prognozuję, że w kolejnym kwartale odnotujemy jeszcze większe wzrosty. Widzimy, że nasza strategia oparta na nowościach produktowych i „odczarowaniu zapomnianych kategorii” poprzez działania marketingowe przynosi efekty. Wprowadziliśmy sporo nowych smaków i w chałwie i w sezamkach w zeszłym roku, które bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się torciki chałwowe i oferta bez dodatku cukrów w chałwie i sezamkach. Obserwujemy spore zaangażowanie konsumenckie związane z naszymi markami i działaniami w social media, bardzo dobrze rozwija się kanał e-commerce – mówi Piotr Nowotny.
Najważniejsza jest jakość
Chałwa Unitop jest ręcznie wyrabiana, dzięki czemu ma widoczny włos karmelowy, który jest tak doceniany przez polskiego konsumenta. Firma produkuje chałwę również w marce prywatnej dla wszystkich, którym zależy na jakości produktu.
Spółka podkreśla, że najważniejsza jest jakość. Do produkcji sezamków wybiera m.in. ziarno afrykańskie znane ze słodkiego smaku i jakości, a dodatkowo jest ono prażone przed produkcją przekąski. To z kolei korzystnie wpływa na smak i daje pożądany złocisty kolor, a praktyka ta nie jest regułą wśród producentów. Wielkość ziarenek dla produkcji sezamków jest również istotna. Dlatego wybierane są tylko te większe i pełniejsze, a to sprawia, że sezamki są wyjątkowo chrupkie.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.