Unitop zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w Polsce
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Czołowy polski producent chałwy i sezamków Unitop podsumował właśnie mijający kwartał br. Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły Spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Sprzedaż chałwy wrosła o 35 procent, zaś sezamków o 10 procent. Sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO. Firma już zapowiada kolejne projekty z sieciami handlowymi, które wejdą na półki w połowie br.
Unitop to jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Polsce oraz Europie. Produkty łódzkiej firmy trafiają na rynki europejskie, Ameryki Północnej, Bliski Wschód oraz do Australii. Współpracuje z największymi sieciami detalicznymi w kraju, a także eksportuje swoje produkty do 40 państw na całym świecie.
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży
Realizowana przez spółkę strategia biznesowa przynosi zamierzone efekty. To już kolejny kwartał ze znaczącym wzrostem sprzedaży. Unitop jest w trakcie wielu nowych projektów z sieciami handlowymi, które wejdą na półki już w połowie roku. Cały czas zyskuje także nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych. Piotr Nowotny, Dyrektor Sprzedaży Unitop podkreśla, że liczy na kolejny dobry kwartał sprzedażowy.
– Prognozuję, że w kolejnym kwartale odnotujemy jeszcze większe wzrosty. Widzimy, że nasza strategia oparta na nowościach produktowych i „odczarowaniu zapomnianych kategorii” poprzez działania marketingowe przynosi efekty. Wprowadziliśmy sporo nowych smaków i w chałwie i w sezamkach w zeszłym roku, które bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się torciki chałwowe i oferta bez dodatku cukrów w chałwie i sezamkach. Obserwujemy spore zaangażowanie konsumenckie związane z naszymi markami i działaniami w social media, bardzo dobrze rozwija się kanał e-commerce – mówi Piotr Nowotny.
Najważniejsza jest jakość
Chałwa Unitop jest ręcznie wyrabiana, dzięki czemu ma widoczny włos karmelowy, który jest tak doceniany przez polskiego konsumenta. Firma produkuje chałwę również w marce prywatnej dla wszystkich, którym zależy na jakości produktu.
Spółka podkreśla, że najważniejsza jest jakość. Do produkcji sezamków wybiera m.in. ziarno afrykańskie znane ze słodkiego smaku i jakości, a dodatkowo jest ono prażone przed produkcją przekąski. To z kolei korzystnie wpływa na smak i daje pożądany złocisty kolor, a praktyka ta nie jest regułą wśród producentów. Wielkość ziarenek dla produkcji sezamków jest również istotna. Dlatego wybierane są tylko te większe i pełniejsze, a to sprawia, że sezamki są wyjątkowo chrupkie.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.