Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno podpisała kontrakt na dostawę na Węgry trzech maszyn. Termin realizacji umowy ustalono na 10-12 miesięcy.
Przedmiotem kontraktu są dwie tokarki podtorowe typu UGE 180 N oraz jeden szynowo-drogowy wózek manewrowy typu 3 RS. - Urządzenia będą pracować w warsztatach tramwajów oraz metra w Budapeszcie – mówi Łukasz Huk, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A., zajmujący się rynkiem węgierskim. - Jesteśmy jednym z kluczowych dostawców maszyn do obróbki zestawów kołowych na rynku węgierskim. Pierwsze obrabiarki dostarczaliśmy tam już w latach 50 XX wieku. Wartym podkreślenia jest fakt, że obecnie kolejnictwo na Węgrzech przeżywa „drugą młodość”. Cieszymy się więc, że produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny będą pracować w Budapeszcie (Linia M1) w najstarszej podziemnej kolei w Europie kontynentalnej – wyjaśnia Łukasz Huk, dodając jednocześnie, że budowa Linii M1 związana była m.in. z obchodami 1000-lecia Węgier, co zaowocowało nadaniem jej miana Milenijnej Kolei Podziemnej (Millenniumi Földalatti Vasút).
Warto wyjaśnić, że tokarka podtorowa UGE 180 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych lekkich pojazdów trakcji szynowej, bez konieczności demontażu zestawów kołowych z pojazdów szynowych (tramwajów, wagonów metra, etc).
Z kolei szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS przeznaczony jest do przemieszczania pojazdów szynowych o masie całkowitej do 350 ton po torach kolejowych lub po płaskich powierzchniach np. hal produkcyjnych, placów manewrowych, platformach załadowczych czy utwardzonych drogach wewnętrznych przedsiębiorstw w obrębie zamkniętych przestrzeni przemysłowych (kolejowe zakłady naprawcze, zajezdnie metra i tramwajów, porty morskie, itp.).
***
Autor tekstu: Magdalena Matusik/ Adventure Media
Zdjęcia: RAFAMET S.A.
***
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.