Z Kuźni Raciborskiej do Budapesztu
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno podpisała kontrakt na dostawę na Węgry trzech maszyn. Termin realizacji umowy ustalono na 10-12 miesięcy.
Przedmiotem kontraktu są dwie tokarki podtorowe typu UGE 180 N oraz jeden szynowo-drogowy wózek manewrowy typu 3 RS. - Urządzenia będą pracować w warsztatach tramwajów oraz metra w Budapeszcie – mówi Łukasz Huk, Kierownik Sprzedaży w firmie RAFAMET S.A., zajmujący się rynkiem węgierskim. - Jesteśmy jednym z kluczowych dostawców maszyn do obróbki zestawów kołowych na rynku węgierskim. Pierwsze obrabiarki dostarczaliśmy tam już w latach 50 XX wieku. Wartym podkreślenia jest fakt, że obecnie kolejnictwo na Węgrzech przeżywa „drugą młodość”. Cieszymy się więc, że produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny będą pracować w Budapeszcie (Linia M1) w najstarszej podziemnej kolei w Europie kontynentalnej – wyjaśnia Łukasz Huk, dodając jednocześnie, że budowa Linii M1 związana była m.in. z obchodami 1000-lecia Węgier, co zaowocowało nadaniem jej miana Milenijnej Kolei Podziemnej (Millenniumi Földalatti Vasút).
Warto wyjaśnić, że tokarka podtorowa UGE 180 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych lekkich pojazdów trakcji szynowej, bez konieczności demontażu zestawów kołowych z pojazdów szynowych (tramwajów, wagonów metra, etc).
Z kolei szynowo-drogowy wózek manewrowy 3RS przeznaczony jest do przemieszczania pojazdów szynowych o masie całkowitej do 350 ton po torach kolejowych lub po płaskich powierzchniach np. hal produkcyjnych, placów manewrowych, platformach załadowczych czy utwardzonych drogach wewnętrznych przedsiębiorstw w obrębie zamkniętych przestrzeni przemysłowych (kolejowe zakłady naprawcze, zajezdnie metra i tramwajów, porty morskie, itp.).
***
Autor tekstu: Magdalena Matusik/ Adventure Media
Zdjęcia: RAFAMET S.A.
***
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70

Stora Enso w Murowie zatrudnia na 80 nowych etatów

Mobile Industrial Robots wyróżnił trzech partnerów w Europie Środkowo-Wschodniej

Promostal robi zwrot w kierunku LNG. Inwestycja w nową produkcję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Na rynku nie ma nowych samochodów, a ceny używanych rosną. Auto z drugiej ręki jest też coraz trudniej kupić
Ponieważ na rynku brakuje nowych samochodów, kupujący szukają okazji na rynku używanych pojazdów. Zakup auta z drugiej ręki nastręcza jednak coraz większych problemów, bo ceny rosną, a ich dostępność jest coraz mniejsza. W I kwartale br. liczba ofert używanych samochodów dostępnych na rynku była aż o 20 proc. niższa niż w przedpandemicznym 2019 roku – wynika z danych Autobaza.pl. – Dochodzi do takich kuriozalnych sytuacji, że dziś samochód używany okazuje się być dobrą inwestycją. Wystarczy kupić dobre, sprawdzone auto i za rok będzie można odsprzedać je już za wyższą kwotę – mówi ekspert serwisu Przemysław Gąsiorowski.
Firma
Turystyka medyczna ma szansę stać się polską specjalnością. Na popularności zyskuje trend podróżowania dla zdrowia psychicznego

Przewlekły stres, przepracowanie i wypalenie zawodowe są wśród Polaków coraz bardziej powszechne. Tego typu zjawiska nasiliły się szczególnie w ostatnich dwóch latach, które zdominowała pandemia, dlatego też coraz większą uwagę zwracamy na kondycję psychiczną i jej poprawę. Jednym z narzędzi, które w tym kontekście zyskuje na popularności, jest turystyka terapeutyczna. Krótki wyjazd może być dobrą okazją do podreperowania sił fizycznych i psychicznych. – Dzisiaj dzięki rozwiązaniom telemedycznym można zaproponować pacjentom leczenie bez fizycznej obecności całego sztabu lekarskiego w placówce, w której dany pacjent się znajduje – wskazuje Jarosław Klimczak, prezes Warmińsko-Mazurskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Konsument
Fusy po kawie mogą być cennym surowcem. Powstają z nich ekologiczne opakowania, brykiet do kominka, a nawet ubrania

Fusy po kawie wcale nie muszą trafiać do kosza na śmieci. To cenny surowiec, który można przetworzyć w olej kawowy, antyoksydanty, ligninę, ekologiczny brykiet do kominka, płytki, biodegradowalne doniczki, kubki czy opakowania na żywność. Start-up EcoBean pracuje nad uruchomieniem kawowej BioRafinerii, dzięki której będzie można zamienić tonę fusów na tworzywa warte co najmniej 4 tys. euro. Bariści wyliczają, że jedna kawa pozostawia po sobie średnio 8–10 g fusów, a co roku w Polsce powstaje 120 tys. t takich odpadów, które można poddać recyklingowi.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.