Zautomatyzowane linie pakujące szyte na miarę
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Optymalizacja pakowania odgrywa ważną rolę w logistyce i transporcie towarów. Istnieje jednak szereg produktów, które trudno zapakować i standardowe maszyny się przy tym nie sprawdzą. Wtedy warto wiedzieć, że eksperci z Silny&Salamon projektują w pełni zautomatyzowane linie pakujące i integrują maszyny Autobag z systemami podawczymi i robotami, tworzonymi pod konkretne potrzeby.
Finalny efekt, jakim ma być bezpiecznie zapakowany, właściwy towar, odpowiednio oznaczony i atrakcyjny dla końcowego użytkownika, nie zawsze jest łatwo uzyskać. By usprawnić proces pakowania dla wielu grup produktów w takich branżach jak np.: elektroniczna, motoryzacyjna, wyrobów medycznych, meblowa, ogrodnicza, trzeba pokonać wiele specyficznych wyzwań, które wymagają indywidualnych rozwiązań.
Kształt to dopiero początek
Gdy trzeba spakować produkty o nietypowych kształtach, nie sprawdzi się popularna na rynku technologia flowpack, która nadaje się głównie do zamykania w opakowaniach elementów sztywnych i foremnych. W tej sytuacji odpowiedzią będzie technologia Autobag, która pozwala pakować różnorodne produkty w estetyczne worki.
Jak mówi Karol Szostak z firmy Silny&Salamon, skomplikowany kształt to tylko jeden z problemów podczas pakowania, z którymi trzeba sobie poradzić. Klienci zgłaszają szereg innych, charakterystycznych dla swoich branż. Niejednokrotnie specyfika elementów do spakowania, które zahaczają się o siebie, sklejają się, czy są tak drobne, że nie da się ich łatwo chwycić, wymaga wsparcia specjalistycznymi maszynami i dodatkowej automatyzacji. – By sprostać tym wyzwaniom, wchodzimy na rynek z ofertą w pełni zautomatyzowanych linii do pakowania, opartych o maszyny Autobag i inne urządzania, które uniezależnią ten proces od człowieka. Są to np. stoły licząco-ważące lub wibracyjne, urządzenia do liczenia bardzo drobnych elementów czy linie podające – dodaje.
Z takiego rozwiązania korzysta już firma Vanprotech z Grudziądza, dostarczająca elementy zabezpieczające furgony. – Nasza firma korzysta od 3 lat z urządzenia licząco-ważącego Accuscale, które współpracuje z maszyną pakującą Autobag, które. To uniwersalne i trwałe rozwiązanie, dzięki któremu pakujemy w naszym zakładzie drobne elementy, w 100% odpowiada naszym potrzebom,i jest warte swojej ceny. Atutem jest też bardzo profesjonalny serwis dystrybutora – podsumował Artur Reszka, plant manager.
Kiedy warto, by robot wyręczył człowieka
Producenci oczekują zwiększenia wydajności procesu pakowania, przejścia z ręcznego na półautomatyczne lub całkowicie zautomatyzowane, czy poprawy estetyki opakowania. Nie zawsze wystarczą do tego uniwersalne i gotowe rozwiązania. Eksperci z Silny&Salamon projektują więc urządzenia wspomagające procesy zgodnie z oczekiwaniami klientów i integrują maszyny Autobag z tworzonymi pod unikalne potrzeby firm, systemami podającymi.
Firmy działające w branży elektronicznej, elektrotechnicznej czy ogrodniczej wiedzą z jakimi wyzwaniami wiąże się skuteczne i precyzyjne spakowanie bardzo drobnych elementów, o wielkości od 0,5 do 8 mm, takich jak np. komponenty elektroniczne czy nasiona. Pakowanie ich na potrzeby logistyki wewnętrznej czy dla klienta końcowego, gdzie precyzyjna liczba tych elementów będzie kluczowa, wymaga odpowiednich urządzeń. Tu sprawdzi się Autobag PS 125 lub 550, które uzupełnione o maszynę liczącą Counter U-162 utworzą właściwy zestaw i zautomatyzują ten proces, pakując elementy zgodnie z żądana liczbą w worku np. po 100 sztuk.
Często brak jednej części powoduje bezużyteczność całego kompletu, czego przykładem mogą być akcesoria meblowe, montażowe dla budownictwa, czy branża medyczna, gdzie nakrętki do butelek z lekami, strzykawki czy nakłuwacze muszą być precyzyjnie policzone i spakowane z innymi elementami. W tym przypadku maszyny Autobag z serii PS 125 lub 550, uzupełnione o bębny liczące lub licząco-ważące, sprawią, że kompletowanie zestawów według zamówień klientów, będzie szybkie i dokładne.
Niejednokrotnie też sortowanie elementów, a wiec odrzucenie elementów wadliwych, przy pakowaniu ręcznym nastręcza wielu problemów i zabiera czas. Rozwiązaniem tego są maszyny AB serii 500 wraz ze stołami wibracyjnymi, które umożliwiają pakowanie elementów o wymiarach od 3 do 200 mm w worki, z prędkością do 300 szt. / min.
Wygodne i praktyczne maszyny Autobag
Efektywność i automatyzacja pakowania przekłada się na zwiększenie wydajności procesów logistycznych. Zmiana rodzaju opakowania na maszynie Autobag, w przeciwieństwie do technologii flowpack, wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Odbywa się to bez strat materiału opakowaniowego. Dodatkowo niewielkie gabaryty urządzeń Autobag pozwalają zaoszczędzić miejsce w halach i łatwo wkomponować je w linie produkcyjne.
Firma Silny&Salamon proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania, a także nieodpłatne przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres karol.szostak@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - wyłączny dystrybutor APS Autobag.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.