Zautomatyzowany transport wewnętrzny:MiR wprowadza nowe rozwiązanie do holowania
Odense, 15 czerwca 2021 - Światowy lider rynku autonomicznych robotów mobilnych (AMR), Mobile Industrial Robots, wprowadza na rynek MiR250 Hook, który jest jedynym dostępnym rozwiązaniem umożliwiającym automatyczne odbieranie i holowanie wózków. MiR Hook 250 to górny moduł dla najszybszego i najbardziej kompaktowego robota MiR250, który płynnie i bezproblemowo porusza się w bardzo dynamicznym środowisku z ludźmi. Nowe i opatentowane rozwiązanie do holowania wózków jest zaktualizowaną wersją MiRHook z 2016 roku, a solidność i precyzja nowego robota odpowiada szybkiemu rozwojowi produktu, który miał miejsce od tamtego czasu u duńskiego producenta.
Każdego dnia w miejscach pracy na całym świecie tysiące wózków jest przemieszczanych ręcznie między działami. Wiele firm chce zoptymalizować logistykę wewnętrzną w celu zwiększenia produktywności i rentowności oraz oddelegowania pracowników do zadań o większej wartości niż przemieszczanie produktu z punktu A do punktu B. MiR odpowiada na tę potrzebę poprzez nowe rozwiązanie MiR250 Hook. Ta przyjazna dla użytkownika technologia może z łatwością zautomatyzować wewnętrzny transport załadowanych wózków o masie do 500 kg.
„Automatyzacja transportu wewnętrznego różnych wózków i klatek transportowych stosowanych przez firmy, centra logistyczne i szpitale, jest prosta, wykonalna i ekonomiczna. Nie ma potrzeby zmieniania układu ani zakupu nowych wózków, ponieważ MiRHook może lokalizować i połączyć się z niemal każdym typem wózków przez kody QR lub AprilTags” – mówi Søren E. Nielsen, prezes MiR.
Nowa generacja MiR Hook jest opatentowana, czyniąc MiR jedynym producentem AMR na świecie z rozwiązaniem do holowania. MiR250 Hook automatycznie mocuje się do wózka i dostarcza go w miejsce docelowe bez potrzeby ingerencji człowieka. Nowe rozwiązanie zwiększa gamę zastosowań autonomicznego robota mobilnego, a jego konstrukcja jest solidna, stworzona do środowisk przemysłowych. Może poruszać się z prędkością do 2 m/s i nawigować bezpiecznie oraz efektywnie. Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących liczby, rozmiarów i wysokości wózków, które MiR250 Hook może odebrać i holować do różnych pozycji. Prędkość, elastyczność i konstrukcja przemysłowa nowego rozwiązania MiR znacząco optymalizuje przepływy pracy.
„MiR250 Hook zapewnia lepszy i bardziej efektywny przepływ pracy na linii montażowej. Komponenty są automatycznie dostarczane pracownikom na czas, co oznacza, że mogą oni skoncentrować się na montażu produktów, a nie na zbieraniu materiałów i części podczas prac montażowych. Jednocześnie firma oszczędza miejsce, ponieważ wózki z komponentami są dostarczane na czas z magazynu, a nie pozostają w strefie produkcyjnej, zajmując miejsce”.
„Dzięki MiR250 Hook można optymalizować procesy w różnych branżach i sektorach. Każdego dnia wiele tysięcy klatek z paczkami jest przemieszczanych w firmach logistycznych, a przejście z ręcznego transportu na MiR250 Hook przyniesie znaczne korzyści. Także w sektorze opieki zdrowotnej dostrzegamy duży potencjał w zakresie odciążenia personelu poprzez automatyzację wewnętrznego transportu bielizny, odpadów i tym podobnych” – powiedział Søren E. Nielsen, prezes MiR.
Przed wdrożeniem MiR250 Hook do miejsca pracy, potrzeba niewielu przygotowań: kody QR lub AprilTags są dołączane do istniejących wózków lub klatek w przedsiębiorstwie, dzięki czemu MiR250 Hook może zidentyfikować każdy wózek lub klatkę. Robot mapuje swoje otoczenie, gdy jest obsługiwany ręcznie na swoich trasach po raz pierwszy, lub mapowanie można wykonać za pomocą kilku kliknięć, importując mapę budynków i terenów do oprogramowania robota. Robot może również komunikować się z windami i drzwiami i swobodnie przemieszczać się między działami.
Firmy, które już posiadają robota MiR250, mogą zakupić moduł górny MiR Hook 250 do holowania wózków. Nowi klienci mogą szybko przystąpić do automatyzacji wewnętrznego transportu wózków poprzez inwestycję w robota MiR250 i MiR Hook 250, który jest wysyłany jako kompletne, gotowe do użycia rozwiązanie.
O Mobile Industrial Robots:
Mobile Industrial Robots (MiR) rozwija i wprowadza na rynek najbardziej zaawansowaną linię współpracujących i bezpiecznych autonomicznych robotów mobilnych (AMR), które szybko, łatwo i efektywnie kosztowo zarządzają wewnętrzną logistyką, dając pracownikom swobodę podejmowania bardziej wartościowych działań. Innowacyjne roboty MiR zainstalowały już setki średnich i dużych międzynarodowych producentów i centrów logistycznych, a także kilka szpitali na całym świecie. Będąc globalnym liderem na rynku, MiR utworzył globalną sieć dystrybucji w ponad 60 krajach, z oddziałami regionalnymi w Nowym Jorku, San Diego, Singapurze, Frankfurcie, Barcelonie, Tokyo i Szanghaju. Od momentu powstania w 2013 roku, MiR rozwija się szybko, a sprzedaż rośnie znacząco każdego roku. Założona przez doświadczonych duńskich specjalistów w dziedzinie robotyki firma MiR ma swoją siedzibę w Odense w Danii, a w 2018 roku została przejęta przez Teradyne, wiodącego dostawcę zautomatyzowanych urządzeń testujących. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.mobile-industrial-robots.com.
Kontakt dla mediów: Kontakt z firmą:
Zofia Bielska Marina Balanovic
zbielska@communication.pl mab@mir-robots.com
Omega Communication Mobile Industrial Robots
+48 882 502 401, 22 854 16 34 +45 60 24 18 88

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.