Komunikaty PR

Znalezienie klientów będzie wyzwaniem dla 42 proc. firm z branży budowlanej

2023-08-22  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Przedsiębiorcy z branży budowlanej pytani o wyzwania, z jakimi będą mierzyć się w najbliższym czasie, w pierwszej kolejności wymieniają znalezienie nowych klientów (42 proc.). Badani przez Siemens Financial Services w Polsce często wskazują również na obsługę aktualnych kosztów firmy (41 proc.). Wielu przedstawicieli branży zwraca także uwagę na kwestie związane z utrzymaniem równowagi między kosztami a przychodami firmy, tak by móc wypracować zadowalający zysk.

Jak wynika z badania „Inwestycje w branży budowlanej” zrealizowanego na zlecenie Siemens Financial Services w Polsce, najwięcej przedsiębiorców z branży budowlanej uważa, że wyzwaniem w nadchodzących miesiącach będzie dla nich przede wszystkim znalezienie nowych klientów. Tak odpowiedziało 42 proc. respondentów. Podobny odsetek (41 proc.) wskazuje na obsługę aktualnych kosztów, a co trzecia firma z branży (33 proc.) wymienia wywiązanie się z aktualnych zleceń. Co czwarty ankietowany (24 proc.) podkreśla natomiast, że wyzwaniem będą dla niego braki kadrowe.

Co ważne, z innymi czynnikami zmagać się będą mniejsze przedsiębiorstwa, a z innymi większe. Dla firm zatrudniających powyżej 250 osób największym wyzwaniem będzie wywiązanie się z aktualnych zleceń (60 proc. wskazań w tej grupie). Natomiast dla ankietowanych, których zespół liczy między 50 a 250 pracowników, będzie to znalezienie nowych klientów (54,3 proc.). Jeszcze inny element wymienili przedsiębiorcy zatrudniający między 10 a 50 osób – dla nich największym wyzwaniem będzie obsługa aktualnych kosztów firmy. Warto podkreślić, że mimo takiego zróżnicowania wymienione wyżej wyzwania, z jakimi branża budowlana będzie się mierzyć w nadchodzących 12 miesiącach, są związane z obecną sytuacją – m.in. mniejszą liczbą kontraktów oraz utrzymaniem bieżących, szczególnie po ostatnich perturbacjach kosztowych na rynku – mówi Łukasz Puławski, Head of Industry Sales w Siemens Financial Services w Polsce.

Wypracowanie zadowalającego zysku ze sprzedaży

Dla 17 proc. respondentów biorących udział w badaniu Siemens Financial Services w Polsce wyzwaniem będzie także wygenerowanie marży, czyli wypracowanie zadowalającego zysku ze sprzedaży swoich usług. Tak wskazało 28,6 proc. średnich firm, 20 proc. dużych oraz jedynie 10 proc. mniejszych przedsiębiorstw.

–  Wzrost kosztów pracy oraz cen materiałów spowodowany wysoką inflacją to tylko jeden z czynników, które sprawiły, że wiele firm z branży budowlanej weryfikuje swoje założenia biznesowe. Wygenerowanie marży może być największym wyzwaniem dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność opierają na kontraktach zdobytych w drodze przetargu. Takie projekty, zwykle długoterminowe, dają wykonawcom ograniczone możliwości renegocjacji warunków umowy w razie nieprzewidzianych okoliczności – mówi Łukasz Puławski, Head of Industry Sales w Siemens Financial Services w Polsce. – Inwestycje w maszyny i urządzenia mogą wesprzeć przedsiębiorców w wygenerowaniu marży. Nowoczesne sprzęty pozwalają bowiem na optymalizację wykonywanych prac i wpływają tym samym na zmniejszenie kosztów operacyjnych. Takie maszyny spalają zwykle mniej niż ich starsze odpowiedniki – to szczególnie ważne przy obecnych cenach paliw. W tym kontekście warto wspomnieć również, że przedsiębiorcy coraz częściej rozważają zakup maszyn hybrydowych bądź elektrycznych. Niezależnie od powodów inwestycje w nowy sprzęt powinno się realizować korzystając z dopasowanych rozwiązań finansowych, które pozwalają firmie zachować elastyczność finansową. Jednym z takich produktów jest np. leasing Open RV, czyli oferowane przez Siemens Financial Services w Polsce finansowanie z otwartą wartością rezydualną  – dodaje.

 

Nota metodologiczna:

Badanie z przedstawicielami 100 małych, średnich i dużych firm zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research między 8 a 12 maja 2023 r. Uczestnikami badania byli przedsiębiorcy z branży budowlanej – firmy, które inwestują w maszyny i urządzania, wykonawcy robót budowlanych – z całej Polski, zatrudniające ponad 10 osób. Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.