Komunikaty PR

Autorska technologia z Polski znajdzie się w ofercie Janssen w Europie

2024-10-03  |  16:00
Biuro prasowe

Fresh Inset i Janssen PMP, spółka będąca częścią Johnson & Johnson (NYSE: JNJ) − globalnego koncernu zajmującego czołowe miejsc wśród firm farmaceutycznych i biotechnologicznych na świecie, zawarły umowę mającą na celu wspólną komercjalizację technologii Vidre+™ w Europie. Oznacza to, że od teraz autorska technologia Fresh Inset znajdzie się w ofercie Janssen w Europie.

Zawarte na wyłączność na rynku europejskim partnerstwo jest efektem nawiązanej przez strony w styczniu 2023 roku współpracy, w ramach której globalny partner prowadził testy adaptacyjne polskiej technologii na kluczowych rynkach.

Opracowana przez Fresh Inset technologia Vidre+™ przedłuża świeżość zerwanych owoców i warzyw na każdym etapie łańcucha dystrybucji – począwszy od producentów, poprzez firmy zajmujące się pakowaniem produktów i dystrybucją, skończywszy na sprzedaży detalicznej. Dzięki technologii Vidre+™ każdy typ opakowania lub naklejki nabiera unikalnej funkcji, dzięki której można przedłużyć świeżość, zachować teksturę, jędrność, smak oraz wygląd produktów podczas przechowywania, transportu i ekspozycji w sklepie. Technologia Spółki dzięki elastyczności i możliwości integracji z opakowaniami, pozwala dostarczać świeżo zebrane produkty przez cały rok i zwiększa zadowolenia klientów z ich wysokiej jakości.

Możliwość innowacyjnego zastosowania 1-MCP poprzez aplikację kontrolowaną za pomocą naklejki Vidre+™, podkładki Vidre+™ lub bezpośrednio na opakowaniu, daje uczestnikom rynku świeżych produktów (owoców, warzyw, kwiatów) znaczną elastyczność. Dzięki Vidre+™ nie ma potrzeby modyfikowania istniejących procesów pakowania i transportu. W firmie Fresh Inset znaleźliśmy niezawodnego partnera, który pomaga minimalizować straty i maksymalizować trwałość świeżych produktów na każdym etapie łańcucha dostaw” – mówi Geoffroy de Chabot-Tramecourt, Director R&D and Business Development w Janssen PMP.

Technologia Vidre+™ zapewni dostęp do wysokiej jakości świeżych produktów zarówno detalistom, jak i konsumentom. Dzięki ponad 50-letniemu doświadczeniu w dziedzinie ochrony pozbiorczej, Janssen PMP jest dla nas idealnym partnerem. Technologia Vidre+™ to prawdziwa rewolucja w ochronie świeżości produktów. Ta innowacja zmienia podejście do walki z marnowaniem żywności, zapewniając jednocześnie niezrównaną świeżość i jakość, co przynosi korzyści zarówno planecie, przemysłowi spożywczemu, jak i konsumentom” - mówi Krzysztof Czaplicki, członek zarządu i dyrektor ds. strategii Fresh Inset.

 

Rozwój Fresh Inset

Owoce, warzywa, kwiaty cięte i rośliny doniczkowe z ochroną Fresh Inset są już sprzedawane w Argentynie i Ekwadorze, a na kolejnych kilkunastu rynkach trwają rejestracje (tj. dopuszczenie do sprzedaży) produktu. Po ostatniej rejestracji w Peru oraz FDA w USA, w tym roku Spółka spodziewa się uzyskać rejestrację jeszcze m.in. w Brazylii, Kolumbii, RPA, Kenii. Partnerstwo z Janssen, światowym liderem, jest kolejną umową dotyczącą wprowadzenia na rynek, tym razem europejski, autorskiej technologii Fresh Inset.

Fresh Inset od początku posiada ogromne wsparcie inwestorów. Ostatnia runda inwestycyjna, jaką Spółka zrealizowała (seria B na przełomie 2023/24) opiewała na kwotę 22 mln PLN, a zrealizowana w ramach niej transza B1 w kwocie 12 mln PLN została pozyskana od kilkudziesięciu inwestorów. Była to jedna z największych rund inwestycyjnych w Polsce, przeznaczonych wyłącznie dla Business Angels. To także ważny krok przygotowujący Spółkę do jednego z możliwych dalszych scenariuszy, tj. realizacji Rundy C z inwestorem zagranicznym, sprzedaży Spółki inwestorowi strategicznemu lub IPO na głównym parkiecie GPW.

W 2024 roku do zespołu Spółki jako COO dołączył Peter Vriends, C-level manager o ogromnym doświadczeniu w budowaniu międzynarodowych struktur sprzedaży. Jest on współtwórcą, z poziomu zarządu, światowych liderów technologii przedłużania świeżości zerwanych owoców, warzyw i kwiatów (AgroFresh, Chrysal International), członkiem kluczowego zespołu odpowiedzialnego za warte 810 mln USD IPO AgroFresh na Nasdaq w 2015 roku. Peter Vriends jest kolejnym managerem, obok takich ekspertów jak Tim Malefyt, Juan Llauro, Mark Zettler, Jeferson Nunes, czy Kevin Frye z doświadczeniem m.in. w AgroFresh, który dołącza do zespołu Fresh Inset.

„Umowa z czołową firmą farmaceutyczną i biotechnologiczną potwierdza, że Fresh Inset należy oceniać analogicznie jak spółki zajmujące się rozwojem leków. Spółka działa w oparciu o autorską opatentowaną formulację substancji czynnej, wykonała setki różnych testów, od laboratoryjnych, przez testy z niezależnymi CRO pod dossier rejestracyjne w wielu krajach, przez wdrożeniowe z klientami końcowym. Wyszła więc już dawno z fazy „badań klinicznych”, ma za sobą pierwsze uzyskane rejestracje (dopuszczenia do rynku), wygenerowała już pierwszą sprzedaż. Teraz rozpoczyna strategiczne partnerstwo z topowym globalnym graczem” - mówi Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners, funduszu będącego inwestorem i koordynatorem wszystkich emisji w Spółce.

- Nie ma wątpliwości co do przełomowości realizowanego przez Fresh Inset rozwiązania, co naturalnie przekłada się na atrakcyjność inwestycyjną Spółki. Nie ukrywam, że takie umowy jak ta z Janssen wskazują na potencjał do generowania przez Spółkę długoterminowych i stabilnych przychodów, zwiększając prawdopodobieństwo realizacji scenariusz IPO w Warszawie" – podsumowuje Chabowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

Handel

Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.