Browar Brodacz i Wolf&Oak stworzyli piwny destylat
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Beerbrand – taką nazwę nosi trunek stworzony przez destylarnię Wolf&Oak na bazie piwa IPA, uwarzonego przez Browar Brodacz. Piwna okowita powstała w limitowanej ilości 384 butelek. Pierwszych 200 sprzedało się w ciągu niecałych czterech godzin. Twórcy nie wykluczają dalszej współpracy.
Premierę rzemieślniczego destylatu ogłoszono 2 września na facebookowym profilu Wolf&Oak. Wystarczyły niespełna cztery godziny, by ze sklepu internetowego destylarni zniknęła pierwsza partia, która trafiła do sprzedaży. To najlepiej pokazuje, z jak dużym zainteresowaniem spotykają się tego typu unikalne trunki. Butelka o pojemności 0,7 l kosztowała 120 zł, ale chętnych nie brakowało. Pozostała część wyprodukowanego trunku będzie reglamentowana i dostępna jedynie w wybranych sklepach stacjonarnych, na festiwalach oraz podczas branżowych wydarzeń.
Do stworzenia Beerbrand wykorzystano 2500 litrów piwa w stylu american IPA, które po przedestylowaniu zamieniło się w 40-procentowy trunek. – Podstawą było nasze „California IPA”, wyróżniające się cytrusowo-żywicznym aromatem amerykańskich chmieli. Teraz smakiem i aromatem bliskim każdemu miłośnikowi kraftowego piwa mogą cieszyć się także fani mocniejszych trunków. Mam nadzieję, że nasza piwna okowita doczeka się kolejnego wydania – mówi założyciel Browaru Brodacz, Tomasz Brzostowski.
Rynek kraftowych alkoholi rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, a rzemieślnicy niejednokrotnie łączą siły, by przyciągnąć uwagę konsumentów. Kooperacje tego typu dotyczą nie tylko producentów alkoholi, ale także innych tradycyjnych wyrobów. Przykładem może być cateringowy agregator, uruchomiony przez Browar Brodacz w marcu tego roku. W czasie kwarantanny mieszkańcy Pomorza mogli za jego pośrednictwem zamawiać nie tylko rzemieślnicze piwo, ale też wędliny, sery czy pieczywo pochodzące od lokalnych producentów.
Browar Brodacz to trójmiejski projekt obecny na rynku piw rzemieślniczych od 2015 roku. W jego portfolio znajduje się ponad 100 pozycji, prezentujących szeroką gamę stylów piwnych. Obecnie browar działa na zasadzie kontraktowej – samodzielnie opracowuje receptury, ale warzy, korzystając z infrastruktury podwykonawców. Celem jego założycieli jest budowa własnej warzelni i uruchomienie linii produkcyjnej. Brodacz sukcesywnie rozwija łańcuch dostaw i sieć dystrybucyjną. Poza browarem kontraktowym posiada własną hurtownię oraz sieć dystrybutorów w regionie Pomorza. Brodacz dynamicznie zwiększa sprzedaż, która obecnie wynosi prawie 200 000 litrów piwa rocznie. Swoje plany rozwojowe browar realizuje m.in. poprzez akcje crowdfundingowe. Dotychczasowe dwie emisje zgromadziły ponad 1500 inwestorów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.