Browar Brodacz i Wolf&Oak stworzyli piwny destylat
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Beerbrand – taką nazwę nosi trunek stworzony przez destylarnię Wolf&Oak na bazie piwa IPA, uwarzonego przez Browar Brodacz. Piwna okowita powstała w limitowanej ilości 384 butelek. Pierwszych 200 sprzedało się w ciągu niecałych czterech godzin. Twórcy nie wykluczają dalszej współpracy.
Premierę rzemieślniczego destylatu ogłoszono 2 września na facebookowym profilu Wolf&Oak. Wystarczyły niespełna cztery godziny, by ze sklepu internetowego destylarni zniknęła pierwsza partia, która trafiła do sprzedaży. To najlepiej pokazuje, z jak dużym zainteresowaniem spotykają się tego typu unikalne trunki. Butelka o pojemności 0,7 l kosztowała 120 zł, ale chętnych nie brakowało. Pozostała część wyprodukowanego trunku będzie reglamentowana i dostępna jedynie w wybranych sklepach stacjonarnych, na festiwalach oraz podczas branżowych wydarzeń.
Do stworzenia Beerbrand wykorzystano 2500 litrów piwa w stylu american IPA, które po przedestylowaniu zamieniło się w 40-procentowy trunek. – Podstawą było nasze „California IPA”, wyróżniające się cytrusowo-żywicznym aromatem amerykańskich chmieli. Teraz smakiem i aromatem bliskim każdemu miłośnikowi kraftowego piwa mogą cieszyć się także fani mocniejszych trunków. Mam nadzieję, że nasza piwna okowita doczeka się kolejnego wydania – mówi założyciel Browaru Brodacz, Tomasz Brzostowski.
Rynek kraftowych alkoholi rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, a rzemieślnicy niejednokrotnie łączą siły, by przyciągnąć uwagę konsumentów. Kooperacje tego typu dotyczą nie tylko producentów alkoholi, ale także innych tradycyjnych wyrobów. Przykładem może być cateringowy agregator, uruchomiony przez Browar Brodacz w marcu tego roku. W czasie kwarantanny mieszkańcy Pomorza mogli za jego pośrednictwem zamawiać nie tylko rzemieślnicze piwo, ale też wędliny, sery czy pieczywo pochodzące od lokalnych producentów.
Browar Brodacz to trójmiejski projekt obecny na rynku piw rzemieślniczych od 2015 roku. W jego portfolio znajduje się ponad 100 pozycji, prezentujących szeroką gamę stylów piwnych. Obecnie browar działa na zasadzie kontraktowej – samodzielnie opracowuje receptury, ale warzy, korzystając z infrastruktury podwykonawców. Celem jego założycieli jest budowa własnej warzelni i uruchomienie linii produkcyjnej. Brodacz sukcesywnie rozwija łańcuch dostaw i sieć dystrybucyjną. Poza browarem kontraktowym posiada własną hurtownię oraz sieć dystrybutorów w regionie Pomorza. Brodacz dynamicznie zwiększa sprzedaż, która obecnie wynosi prawie 200 000 litrów piwa rocznie. Swoje plany rozwojowe browar realizuje m.in. poprzez akcje crowdfundingowe. Dotychczasowe dwie emisje zgromadziły ponad 1500 inwestorów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.