Komunikaty PR

Convenience to nie wszystko

2020-04-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Rynek convienience ewoluuje równie szybko, jak jego konsumenci. Klient nie oczekuje już wyłącznie szybkiej i natychmiastowej przekąski, zakupionej w wygodny i bezproblemowy sposób. Dziś ma wobec niej sprecyzowane oczekiwania jeszcze przed przekroczeniem progu sklepu – nawet wtedy, gdy produkt zakupi impulsowo. Na czym koncentrują się współczesne zmiany convienience? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Produkt convienience - tu i teraz

Trend convenience przez lata odpowiadał na dynamiczny styl życia klientów, stopniowo wpisując się choćby w kategorię „fit”. Tym samym oddalił wizerunek od osób odżywiających się niezdrowo i w mniej przemyślany sposób. Dziś współczesny konsument szuka przekąski zdrowszej – o bardziej korzystnym składzie odżywczym.

- Przekąski słodkie i słone to ponad 15% całego „koszyka spożywczego”, a ich wartość to aż 18 miliardów złotych. To też szybko rosnąca kategoria. Przyglądając się statystykom bardziej szczegółowo, wzrostami cechują się kategorie batonów, a szczególnie batony musli i specjalne, które osiągnęły wzrost sprzedaży wartościowej na poziomie aż 11%[1]. Staramy się na bieżąco odpowiadać na aktualne zapotrzebowania konsumenckie, dlatego Unitop zdecydował się wejść w tę kategorię, oferując nową, innowacyjną propozycję – markę Amki Superfoods – mówi Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o. – To chrupiące batony sezamowe ze zbożami ekspandowanymi, oferujące nowoczesną formę podania, ale co dla konsumenta najważniejsze – to przekąska z bardzo prostym składem. Jej spożycie dostarczy wielu korzystnych składników, jak niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika, a przy tym produkt jest bezglutenowy. Ponadto, niemal 30% zbadanych konsumentów deklaruje, że lubi próbować nowych produktów, a 2 z 5 konsumentów preferuje małe nowe marki, bo uważają, że one bardziej dbają o swoje produkty i lepiej tworzą dialog z konsumentem[2], dlatego innowacje są równie ważnym czynnikiem modelującym początkową sprzedaż marki – dodaje Svetlana Vnučko.

Konsument wyedukowany

Współczesny konsument żywności convienience wie, czego mu trzeba – choć często weryfikuje swoje potrzeby w momencie impulsowego wyboru w sklepie. W kategorii przekąskowej to produkty, które oprócz walorów smakowych i energetycznych, dają także tzw. benefity funkcjonalne, czyli dodatkowe właściwości płynące z charakteru składników przekąski. Polacy wciąż chętnie sięgają po słodycze, jednak jak nigdy wcześniej istotne stają się kalorie: zarówno ich liczba jak i jakość. W przypadku wyrobów sezamowych te wskaźniki są dużo atrakcyjniejsze dla konsumenta niż wśród „przeciętnych” słodkich przekąsek. O jakości świadczy także tzw. „czysta etykieta”. Terminem tym określa się żywność stworzoną na bazie kilku prostych składników, bez dodatku tzw. „sztucznych” uzupełniaczy. Koreluje to również z premiumizacją, równie istotnym trendem na rynku. Badani zapytani o to, jakie atrybuty czynią według nich produkt „premium” – ponad połową głosów odpowiedzieli, że to produkcja z wysokiej jakości składników[3].

- Batony sezamowe Amki Superfoods są stworzone wyłącznie na bazie czterech prostych składników. Brand jest kierowany przede wszystkim do konsumenta, który potrzebuje szybkiej, zdrowszej alternatywy dla codziennych przekąsek czy słodyczy, ale bogatej w błonnik i inne korzystne właściwości odżywcze. Przy tym wybiera nowoczesny i bardzo wygodny, chrupiący format. Sam sezam jest też bogaty w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Amki Superfoods są dostępne z dodatkiem ekspandowanych zbóż: gryki, jagły, quinoa i amarantusa – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Opakowanie równie ważne jak produkt

Opakowania są nie mniej istotne także na płaszczyźnie komunikacji z klientem. Współczesny produkt covienience nie tylko powinien pozwolić na znalezienie niezbędnych informacji na etykiecie. Konsument wręcz oczekuje jasnych i czytelnych komunikatów skierowanych wprost, sugerujących od razu jakie korzyści zyskuje osoba spożywająca daną przekąskę.

- Statystyczny konsument odbywa 39 wizyt w sklepie miesięcznie, a 69% respondentów przyznaje, że zakupione przekąski spożywa pomiędzy posiłkami, aby zaspokoić głód[4]. Jeśli ktoś szuka zdrowszego produktu convienience z oczekiwanym przez siebie składem, nie chce poświęcać czasu na wnikliwe porównanie czy nawet szukanie potrzebnych informacji na tyle opakowania. Chce móc przeczytać wszystko na froncie, bez zbędnego „biegania oczami”. Amki Superfoods posiadają na etykietach niezbędne szczegóły dot. korzystnych składników czy braku tych niechcianych, jak choćby glutenu. Ponadto współczesny konsument ma też inne oczekiwania względem opakowania. Oprócz czytelności i komunikatywności, powinno wywoływać odpowiednie emocje i skojarzenia, mieć przyjemną fakturę, umożliwiać wygodne i natychmiastowe spożycie, a „po wszystkim” – nadawać się do recyklingu. Naszą obecną strategię dot. opakowań opieramy właśnie na tych fundamentach – kończy Svetlana Vnučko.


[1] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[2] Top Trends for 2019, Innova Market Insights.

[3] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[4] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.