Komunikaty PR

Convenience to nie wszystko

2020-04-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Rynek convienience ewoluuje równie szybko, jak jego konsumenci. Klient nie oczekuje już wyłącznie szybkiej i natychmiastowej przekąski, zakupionej w wygodny i bezproblemowy sposób. Dziś ma wobec niej sprecyzowane oczekiwania jeszcze przed przekroczeniem progu sklepu – nawet wtedy, gdy produkt zakupi impulsowo. Na czym koncentrują się współczesne zmiany convienience? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Produkt convienience - tu i teraz

Trend convenience przez lata odpowiadał na dynamiczny styl życia klientów, stopniowo wpisując się choćby w kategorię „fit”. Tym samym oddalił wizerunek od osób odżywiających się niezdrowo i w mniej przemyślany sposób. Dziś współczesny konsument szuka przekąski zdrowszej – o bardziej korzystnym składzie odżywczym.

- Przekąski słodkie i słone to ponad 15% całego „koszyka spożywczego”, a ich wartość to aż 18 miliardów złotych. To też szybko rosnąca kategoria. Przyglądając się statystykom bardziej szczegółowo, wzrostami cechują się kategorie batonów, a szczególnie batony musli i specjalne, które osiągnęły wzrost sprzedaży wartościowej na poziomie aż 11%[1]. Staramy się na bieżąco odpowiadać na aktualne zapotrzebowania konsumenckie, dlatego Unitop zdecydował się wejść w tę kategorię, oferując nową, innowacyjną propozycję – markę Amki Superfoods – mówi Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o. – To chrupiące batony sezamowe ze zbożami ekspandowanymi, oferujące nowoczesną formę podania, ale co dla konsumenta najważniejsze – to przekąska z bardzo prostym składem. Jej spożycie dostarczy wielu korzystnych składników, jak niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika, a przy tym produkt jest bezglutenowy. Ponadto, niemal 30% zbadanych konsumentów deklaruje, że lubi próbować nowych produktów, a 2 z 5 konsumentów preferuje małe nowe marki, bo uważają, że one bardziej dbają o swoje produkty i lepiej tworzą dialog z konsumentem[2], dlatego innowacje są równie ważnym czynnikiem modelującym początkową sprzedaż marki – dodaje Svetlana Vnučko.

Konsument wyedukowany

Współczesny konsument żywności convienience wie, czego mu trzeba – choć często weryfikuje swoje potrzeby w momencie impulsowego wyboru w sklepie. W kategorii przekąskowej to produkty, które oprócz walorów smakowych i energetycznych, dają także tzw. benefity funkcjonalne, czyli dodatkowe właściwości płynące z charakteru składników przekąski. Polacy wciąż chętnie sięgają po słodycze, jednak jak nigdy wcześniej istotne stają się kalorie: zarówno ich liczba jak i jakość. W przypadku wyrobów sezamowych te wskaźniki są dużo atrakcyjniejsze dla konsumenta niż wśród „przeciętnych” słodkich przekąsek. O jakości świadczy także tzw. „czysta etykieta”. Terminem tym określa się żywność stworzoną na bazie kilku prostych składników, bez dodatku tzw. „sztucznych” uzupełniaczy. Koreluje to również z premiumizacją, równie istotnym trendem na rynku. Badani zapytani o to, jakie atrybuty czynią według nich produkt „premium” – ponad połową głosów odpowiedzieli, że to produkcja z wysokiej jakości składników[3].

- Batony sezamowe Amki Superfoods są stworzone wyłącznie na bazie czterech prostych składników. Brand jest kierowany przede wszystkim do konsumenta, który potrzebuje szybkiej, zdrowszej alternatywy dla codziennych przekąsek czy słodyczy, ale bogatej w błonnik i inne korzystne właściwości odżywcze. Przy tym wybiera nowoczesny i bardzo wygodny, chrupiący format. Sam sezam jest też bogaty w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Amki Superfoods są dostępne z dodatkiem ekspandowanych zbóż: gryki, jagły, quinoa i amarantusa – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Opakowanie równie ważne jak produkt

Opakowania są nie mniej istotne także na płaszczyźnie komunikacji z klientem. Współczesny produkt covienience nie tylko powinien pozwolić na znalezienie niezbędnych informacji na etykiecie. Konsument wręcz oczekuje jasnych i czytelnych komunikatów skierowanych wprost, sugerujących od razu jakie korzyści zyskuje osoba spożywająca daną przekąskę.

- Statystyczny konsument odbywa 39 wizyt w sklepie miesięcznie, a 69% respondentów przyznaje, że zakupione przekąski spożywa pomiędzy posiłkami, aby zaspokoić głód[4]. Jeśli ktoś szuka zdrowszego produktu convienience z oczekiwanym przez siebie składem, nie chce poświęcać czasu na wnikliwe porównanie czy nawet szukanie potrzebnych informacji na tyle opakowania. Chce móc przeczytać wszystko na froncie, bez zbędnego „biegania oczami”. Amki Superfoods posiadają na etykietach niezbędne szczegóły dot. korzystnych składników czy braku tych niechcianych, jak choćby glutenu. Ponadto współczesny konsument ma też inne oczekiwania względem opakowania. Oprócz czytelności i komunikatywności, powinno wywoływać odpowiednie emocje i skojarzenia, mieć przyjemną fakturę, umożliwiać wygodne i natychmiastowe spożycie, a „po wszystkim” – nadawać się do recyklingu. Naszą obecną strategię dot. opakowań opieramy właśnie na tych fundamentach – kończy Svetlana Vnučko.


[1] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[2] Top Trends for 2019, Innova Market Insights.

[3] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[4] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.