Komunikaty PR

Convenience to nie wszystko

2020-04-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Rynek convienience ewoluuje równie szybko, jak jego konsumenci. Klient nie oczekuje już wyłącznie szybkiej i natychmiastowej przekąski, zakupionej w wygodny i bezproblemowy sposób. Dziś ma wobec niej sprecyzowane oczekiwania jeszcze przed przekroczeniem progu sklepu – nawet wtedy, gdy produkt zakupi impulsowo. Na czym koncentrują się współczesne zmiany convienience? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Produkt convienience - tu i teraz

Trend convenience przez lata odpowiadał na dynamiczny styl życia klientów, stopniowo wpisując się choćby w kategorię „fit”. Tym samym oddalił wizerunek od osób odżywiających się niezdrowo i w mniej przemyślany sposób. Dziś współczesny konsument szuka przekąski zdrowszej – o bardziej korzystnym składzie odżywczym.

- Przekąski słodkie i słone to ponad 15% całego „koszyka spożywczego”, a ich wartość to aż 18 miliardów złotych. To też szybko rosnąca kategoria. Przyglądając się statystykom bardziej szczegółowo, wzrostami cechują się kategorie batonów, a szczególnie batony musli i specjalne, które osiągnęły wzrost sprzedaży wartościowej na poziomie aż 11%[1]. Staramy się na bieżąco odpowiadać na aktualne zapotrzebowania konsumenckie, dlatego Unitop zdecydował się wejść w tę kategorię, oferując nową, innowacyjną propozycję – markę Amki Superfoods – mówi Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o. – To chrupiące batony sezamowe ze zbożami ekspandowanymi, oferujące nowoczesną formę podania, ale co dla konsumenta najważniejsze – to przekąska z bardzo prostym składem. Jej spożycie dostarczy wielu korzystnych składników, jak niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i błonnika, a przy tym produkt jest bezglutenowy. Ponadto, niemal 30% zbadanych konsumentów deklaruje, że lubi próbować nowych produktów, a 2 z 5 konsumentów preferuje małe nowe marki, bo uważają, że one bardziej dbają o swoje produkty i lepiej tworzą dialog z konsumentem[2], dlatego innowacje są równie ważnym czynnikiem modelującym początkową sprzedaż marki – dodaje Svetlana Vnučko.

Konsument wyedukowany

Współczesny konsument żywności convienience wie, czego mu trzeba – choć często weryfikuje swoje potrzeby w momencie impulsowego wyboru w sklepie. W kategorii przekąskowej to produkty, które oprócz walorów smakowych i energetycznych, dają także tzw. benefity funkcjonalne, czyli dodatkowe właściwości płynące z charakteru składników przekąski. Polacy wciąż chętnie sięgają po słodycze, jednak jak nigdy wcześniej istotne stają się kalorie: zarówno ich liczba jak i jakość. W przypadku wyrobów sezamowych te wskaźniki są dużo atrakcyjniejsze dla konsumenta niż wśród „przeciętnych” słodkich przekąsek. O jakości świadczy także tzw. „czysta etykieta”. Terminem tym określa się żywność stworzoną na bazie kilku prostych składników, bez dodatku tzw. „sztucznych” uzupełniaczy. Koreluje to również z premiumizacją, równie istotnym trendem na rynku. Badani zapytani o to, jakie atrybuty czynią według nich produkt „premium” – ponad połową głosów odpowiedzieli, że to produkcja z wysokiej jakości składników[3].

- Batony sezamowe Amki Superfoods są stworzone wyłącznie na bazie czterech prostych składników. Brand jest kierowany przede wszystkim do konsumenta, który potrzebuje szybkiej, zdrowszej alternatywy dla codziennych przekąsek czy słodyczy, ale bogatej w błonnik i inne korzystne właściwości odżywcze. Przy tym wybiera nowoczesny i bardzo wygodny, chrupiący format. Sam sezam jest też bogaty w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Amki Superfoods są dostępne z dodatkiem ekspandowanych zbóż: gryki, jagły, quinoa i amarantusa – dodaje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Opakowanie równie ważne jak produkt

Opakowania są nie mniej istotne także na płaszczyźnie komunikacji z klientem. Współczesny produkt covienience nie tylko powinien pozwolić na znalezienie niezbędnych informacji na etykiecie. Konsument wręcz oczekuje jasnych i czytelnych komunikatów skierowanych wprost, sugerujących od razu jakie korzyści zyskuje osoba spożywająca daną przekąskę.

- Statystyczny konsument odbywa 39 wizyt w sklepie miesięcznie, a 69% respondentów przyznaje, że zakupione przekąski spożywa pomiędzy posiłkami, aby zaspokoić głód[4]. Jeśli ktoś szuka zdrowszego produktu convienience z oczekiwanym przez siebie składem, nie chce poświęcać czasu na wnikliwe porównanie czy nawet szukanie potrzebnych informacji na tyle opakowania. Chce móc przeczytać wszystko na froncie, bez zbędnego „biegania oczami”. Amki Superfoods posiadają na etykietach niezbędne szczegóły dot. korzystnych składników czy braku tych niechcianych, jak choćby glutenu. Ponadto współczesny konsument ma też inne oczekiwania względem opakowania. Oprócz czytelności i komunikatywności, powinno wywoływać odpowiednie emocje i skojarzenia, mieć przyjemną fakturę, umożliwiać wygodne i natychmiastowe spożycie, a „po wszystkim” – nadawać się do recyklingu. Naszą obecną strategię dot. opakowań opieramy właśnie na tych fundamentach – kończy Svetlana Vnučko.


[1] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[2] Top Trends for 2019, Innova Market Insights.

[3] M. Cyganiak, „Prawdziwy obraz rynku słodyczy i przekąsek w Polsce. Trendy i prognozy”, Nielsen 2020.

[4] Tamże.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.