Komunikaty PR

Czy polska branża cateringów dietetycznych przetrwa COVID-19?

2020-08-05  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Żołnierczuk
Catering Pomelo

u. Podstołeczna 26
03-901 Józefów
k.czarnecka|pomelo.com.pl| |k.czarnecka|pomelo.com.pl
509138548
https://pomelo.com.pl
Do pobrania IP Pomelo ( 0.1 MB )

Rynek cateringu dietetycznego to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów biznesu w Polsce. W 2017 roku jego wartość wynosiła 650 mln złotych, zaś w 2019 wzrosła do około 1 miliarda złotych. Okres od stycznia do końca czerwca był zwykle okresem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Pandemia koronawirusa nie ominęła również i tej branży, mocno w nią uderzając. 

Do połowy kwietnia b.r. można było mówić o spadkach do 35 proc., w zależności od rejonu oraz firmy. Część mniejszych cateringów, które były na granicy rentowności przed wybuchem pandemii, zmuszona była się zamknąć. Konsumenci odczuwali niepewność związaną z ryzykiem utraty etatu i rezygnowali z jednorazowych, dużych wydatków. Zmienił się również model pracy z biurowej na zdalną. Ze względu na obostrzenia i zakaz wychodzenia konsumenci w większości przebywali w domu, mieli więc więcej czasu na gotowanie. Część ludzi wyjechała do swoich domów rodzinnych i przestała zamawiać gotowe pakiety żywieniowe. Te i inne fakty znacznie przyczyniły się do opisywanych spadków zamówień. 

Prawie połowa cateringów dietetycznych od marca 2020 r. przeprowadziła redukcje pracowników. Cateringowi Pomelo udało się tego uniknąć. Silni gracze na rynku przetrwali ten okres i wraz ze stopniowym uwalnianiem gospodarki ilość ich klientów również zaczęła rosnąć.

- Pomimo strat spowodowanych obecnością Covid-19, mamy wciąż realną perspektywę potrojenia obrotów do końca bieżącego roku. Szczyt wzrostu jeszcze daleko przed nami, ponieważ największe przychody mogą przyjść w okolicy 2025 roku. - szacuje Bartłomiej Foszer, założyciel Pomelo, jednego z pierwszych cateringów dietetycznych w Polsce.

Na początku roku 2020 mieliśmy ok. 600 podmiotów, które realizują usługi cateringu dietetycznego na terenie całej Polski. Aż 70 proc. tych firm realizuje nie więcej niż 100 dostaw dziennie. Rosnąca popularność diet pudełkowych idzie niewątpliwie w parze z rosnącą edukacją konsumentów w zakresie żywienia. Obserwujemy silny trend konsumencki dotyczący zdrowego stylu życia oraz pełnowartościowego odżywiania się, bierzemy pod lupę choroby cywilizacyjne i ich restrykcje oraz wzrastającą aktywność społeczeństwa.

W okresie letnim wiele zachowań konsumenckich wróciło do normy. Wychodzimy z domu, ćwiczymy, staramy się zdrowo odżywiać, aby wzmocnić odporność organizmu. Stąd przychody firm cateringowych zaczęły znowu rosnąć. Pomimo Covid-19 firma Pomelo zanotowała dwukrotny wzrost obrotów w okresie letnim, w stosunku do roku ubiegłego, co jest bardzo dobrą oznaką odmrażania się polskiej gospodarki. 

Nie da się nie myśleć o tym, jak zachowa się wirus jesienią. Poważni gracze na rynku monitorują  na bieżąco sytuację w kontekście rosnącej liczby zakażeń i kolejnego lock downu, aby móc reagować na bieżąco, wprowadzić odpowiednie zabezpieczenia i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Choć ponowne zamknięcie mogłoby okazać się dla mniejszych i średnich firm zabójcze…

- Cała branża diet pudełkowych prawdopodobnie nie wytrzyma drugiego lock down’u. Już pierwsza fala spowodowała, że wiele mniejszych cateringów zamknęło się. - podsumowuje Bartłomiej Foszer, założyciel cateringu Pomelo. I dodaje: 

- Planujemy utrzymanie dotychczasowych procedur bezpieczeństwa, a nawet ich wzmocnienie. Od początku staramy się być o krok naprzód w stosunku do nakładanych obostrzeń rządowych.  Pracujemy zmianowo, codziennie kontrolujemy temperaturę ciała osób pracujących przy produkcji, regularnie dezynfekujemy sprzęty i często dotykane przedmioty. Zorganizowaliśmy transport wszystkim pracownikom, aby nie musieli korzystać z transportu publicznego. Ci którzy mogli, pracowali z domu. Wszelkie płatności w firmie są dokonywane elektronicznie, nasze posiłki są dostarczane bezkontaktowo, ograniczyliśmy kontakt z kurierami, odbierają je od nas ze specjalnie do tego przeznaczonych pomieszczeń, wszyscy pracownicy dostali od firmy zestaw personalnie dopasowanych witamin i minerałów Sundose, aby zwiększyć ich odporność. Zamówienie cateringu Pomelo jest bezpieczne.

Według danych i wytycznych WHO na całym świecie nie został jeszcze odnotowany przypadek zarażenia wirusem przez żywność i jedzenie dostarczane w pudełkach to bezpieczna forma żywienia w dobie pandemii: nie wymaga robienia zakupów, nie musimy więc narażać się na ryzyko zarażenia w komunikacji lub sklepie, dostawa również jest bezkontaktowa. Klienci mają zapewnione odpowiednio zbilansowane posiłki, które w ogromnej mierze wpływają na rozwój odporności i utrzymanie zdrowia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Catering Pomelo
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.