Komunikaty PR

Czy polska branża cateringów dietetycznych przetrwa COVID-19?

2020-08-05  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Żołnierczuk
Catering Pomelo

u. Podstołeczna 26
03-901 Józefów
k.czarnecka|pomelo.com.pl| |k.czarnecka|pomelo.com.pl
509138548
https://pomelo.com.pl
Do pobrania IP Pomelo ( 0.1 MB )

Rynek cateringu dietetycznego to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów biznesu w Polsce. W 2017 roku jego wartość wynosiła 650 mln złotych, zaś w 2019 wzrosła do około 1 miliarda złotych. Okres od stycznia do końca czerwca był zwykle okresem najwyższego zapotrzebowania na diety pudełkowe. Pandemia koronawirusa nie ominęła również i tej branży, mocno w nią uderzając. 

Do połowy kwietnia b.r. można było mówić o spadkach do 35 proc., w zależności od rejonu oraz firmy. Część mniejszych cateringów, które były na granicy rentowności przed wybuchem pandemii, zmuszona była się zamknąć. Konsumenci odczuwali niepewność związaną z ryzykiem utraty etatu i rezygnowali z jednorazowych, dużych wydatków. Zmienił się również model pracy z biurowej na zdalną. Ze względu na obostrzenia i zakaz wychodzenia konsumenci w większości przebywali w domu, mieli więc więcej czasu na gotowanie. Część ludzi wyjechała do swoich domów rodzinnych i przestała zamawiać gotowe pakiety żywieniowe. Te i inne fakty znacznie przyczyniły się do opisywanych spadków zamówień. 

Prawie połowa cateringów dietetycznych od marca 2020 r. przeprowadziła redukcje pracowników. Cateringowi Pomelo udało się tego uniknąć. Silni gracze na rynku przetrwali ten okres i wraz ze stopniowym uwalnianiem gospodarki ilość ich klientów również zaczęła rosnąć.

- Pomimo strat spowodowanych obecnością Covid-19, mamy wciąż realną perspektywę potrojenia obrotów do końca bieżącego roku. Szczyt wzrostu jeszcze daleko przed nami, ponieważ największe przychody mogą przyjść w okolicy 2025 roku. - szacuje Bartłomiej Foszer, założyciel Pomelo, jednego z pierwszych cateringów dietetycznych w Polsce.

Na początku roku 2020 mieliśmy ok. 600 podmiotów, które realizują usługi cateringu dietetycznego na terenie całej Polski. Aż 70 proc. tych firm realizuje nie więcej niż 100 dostaw dziennie. Rosnąca popularność diet pudełkowych idzie niewątpliwie w parze z rosnącą edukacją konsumentów w zakresie żywienia. Obserwujemy silny trend konsumencki dotyczący zdrowego stylu życia oraz pełnowartościowego odżywiania się, bierzemy pod lupę choroby cywilizacyjne i ich restrykcje oraz wzrastającą aktywność społeczeństwa.

W okresie letnim wiele zachowań konsumenckich wróciło do normy. Wychodzimy z domu, ćwiczymy, staramy się zdrowo odżywiać, aby wzmocnić odporność organizmu. Stąd przychody firm cateringowych zaczęły znowu rosnąć. Pomimo Covid-19 firma Pomelo zanotowała dwukrotny wzrost obrotów w okresie letnim, w stosunku do roku ubiegłego, co jest bardzo dobrą oznaką odmrażania się polskiej gospodarki. 

Nie da się nie myśleć o tym, jak zachowa się wirus jesienią. Poważni gracze na rynku monitorują  na bieżąco sytuację w kontekście rosnącej liczby zakażeń i kolejnego lock downu, aby móc reagować na bieżąco, wprowadzić odpowiednie zabezpieczenia i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Choć ponowne zamknięcie mogłoby okazać się dla mniejszych i średnich firm zabójcze…

- Cała branża diet pudełkowych prawdopodobnie nie wytrzyma drugiego lock down’u. Już pierwsza fala spowodowała, że wiele mniejszych cateringów zamknęło się. - podsumowuje Bartłomiej Foszer, założyciel cateringu Pomelo. I dodaje: 

- Planujemy utrzymanie dotychczasowych procedur bezpieczeństwa, a nawet ich wzmocnienie. Od początku staramy się być o krok naprzód w stosunku do nakładanych obostrzeń rządowych.  Pracujemy zmianowo, codziennie kontrolujemy temperaturę ciała osób pracujących przy produkcji, regularnie dezynfekujemy sprzęty i często dotykane przedmioty. Zorganizowaliśmy transport wszystkim pracownikom, aby nie musieli korzystać z transportu publicznego. Ci którzy mogli, pracowali z domu. Wszelkie płatności w firmie są dokonywane elektronicznie, nasze posiłki są dostarczane bezkontaktowo, ograniczyliśmy kontakt z kurierami, odbierają je od nas ze specjalnie do tego przeznaczonych pomieszczeń, wszyscy pracownicy dostali od firmy zestaw personalnie dopasowanych witamin i minerałów Sundose, aby zwiększyć ich odporność. Zamówienie cateringu Pomelo jest bezpieczne.

Według danych i wytycznych WHO na całym świecie nie został jeszcze odnotowany przypadek zarażenia wirusem przez żywność i jedzenie dostarczane w pudełkach to bezpieczna forma żywienia w dobie pandemii: nie wymaga robienia zakupów, nie musimy więc narażać się na ryzyko zarażenia w komunikacji lub sklepie, dostawa również jest bezkontaktowa. Klienci mają zapewnione odpowiednio zbilansowane posiłki, które w ogromnej mierze wpływają na rozwój odporności i utrzymanie zdrowia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.