Diamant świętuje Wielki Dzień Pszczół
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
Pszczoły są niezwykle pożytecznymi owadami. Zapylają nie tylko rośliny, które są dla nas pożywieniem, ale również te wykorzystywane do celów ozdobnych, leczniczych czy kosmetycznych. Wielki Dzień Pszczół, który obchodzimy 8 sierpnia to okazja żeby uświadomić sobie jak ważna jest ochrona tych zapylaczy. Pfeifer & Langen Polska, producent cukru Diamant, prowadzi konsekwentne działania w tym obszarze, których kluczowym elementem jest zmniejszenie ilości środków ochrony roślin, a także wsparcie dla pszczelarzy.
Po co nam pszczoły i jak je chronić?
Zapylanie przez pszczoły jest kluczowe dla rolnictwa i bioróżnorodności, umożliwiając roślinom produkcję owoców i nasion, co jest niezbędne dla przetrwania wielu gatunków i stabilnych dostaw żywności. Pszczoły miodne, jako główni zapylacze, odgrywają w tym procesie istotną rolę. Bez nich wiele roślin nie mogłoby się skutecznie rozmnażać, co zagrażałoby dostępności żywności. Pszczoły wspierają zróżnicowanie flory i fauny, zapylając dzikie rośliny i utrzymując ekosystemy. Są kluczowe dla równowagi ekologicznej, a ich ochrona jest istotna dla przyszłości planety. Niestety, obserwuje się globalny spadek populacji pszczół z powodu chorób, pestycydów, zmian klimatycznych i utraty siedlisk, co zagraża rolnictwu i bioróżnorodności.
Ograniczenie użycia środków ochrony roślin, szczególnie w czasie, gdy pszczoły są aktywne, jest jednym z najważniejszych kroków w ich ochronie. Nadmierne lub niewłaściwe stosowanie pestycydów może powodować u pszczół poważne problemy zdrowotne, takie jak osłabienie odporności, dezorientację, czy trudności z powrotem do ula. Stąd konieczność stosowania bardziej ekologicznych alternatyw oraz wybierania środków mniej toksycznych dla tych owadów i innych zapylaczy. Tego rodzaju działania są niezbędne, aby zapewnić stabilność ekosystemów, w których pszczoły odgrywają kluczową rolę.
Marka Diamant dla pszczół
Producent cukru Diamant stara się minimalizować użycie środków ochrony roślin, ograniczając je do absolutnego minimum i wybierając takie, które nie szkodzą pożytecznym organizmom, w tym pszczołom. Dzięki temu wokół pól uprawnych powstają naturalne ekosystemy, a gleba pozostaje żyzna. Firma Pfeifer & Langen Polska wykorzystuje nowoczesne narzędzia do monitorowania chorób roślin i występowania szkodników, co pozwala stosować środki ochrony roślin tylko w ostateczności i wyłącznie tam, gdzie są one naprawdę potrzebne. Taka strategia ogranicza zanieczyszczenie środowiska i zapewnia wysoką jakość buraków cukrowych.
Diamant nie tylko inspiruje do ochrony pszczół, ale także nagradza tych, którzy podejmują działania w tym zakresie. Dlatego jednym z laureatów cyklicznego programu grantowego marki, Dobre Działania, była inicjatywa „Zapylacze w Orzechowie”, którą przeprowadziło Sołectwo Orzechowo nieopodal Środy Wielkopolskiej. Wsparcie finansowe od marki przeznaczone zostało na warsztaty dla dzieci klas 1-4 szkoły podstawowej. W ramach spotkania, które odbyło się w wiejskiej świetlicy oraz jej ogrodzie, uczestnicy dowiedzieli się więcej o owadach i ich roli w przyrodzie, oraz o codziennej pracy pszczół. Poznali budowę ula oraz nauczyli się budować domki dla owadów i tworzyć bomby siewne, z których wyrastają miododajne rośliny.
Wsparcie dla pszczelarzy
Pfeifer & Langen aktywnie wspiera pszczelarzy, oferując produkty do dokarmiania pszczół, takie jak fondanty i syropy pszczele. W trosce o ich jakość i wsparcie dla branży pszczelarskiej, firma nawiązała współpracę z naukowcami oraz ekspertami. Wspólnie z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie, Diamant rozwija produkty dostosowane do potrzeb pszczelarzy. Celem tej współpracy jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań, które pomogą w utrzymaniu zdrowia i dobrostanu pszczół, co jest kluczowe dla ochrony bioróżnorodności i stabilności ekosystemów.
Więcej o działaniach Pfeifer & Langen w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać w wydanym przez firmę raporcie:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.