Drobiowe nowości w ofercie ZM Silesia
W odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów wprowadziliśmy do naszej oferty drobiowe wersje lubianych przez Polaków wędlin. W 100 proc. z polskiego drobiu – mówi Marietta Stefaniak, dyrektor ds. badań i rozwoju z Zakładów Mięsnych Silesia.
Statystyczny Polak spożył w 2018 r. 27 kg drobiu – podaje Związek „Polskie Mięso”. Polacy jedzą więcej mięsa białego niż przeciętnie mieszkaniec UE, gdzie konsumpcja wynosi ok. 24 kg na osobę.
Jednym z powodów wyboru mięsa drobiowego przez konsumentów są wysokie walory odżywcze. Zawiera ono porównywalną do wołowiny Ilość białka i mniej tłuszczu od wieprzowiny. Dlatego wyroby z drobiu są coraz częściej wybierane przez osoby będące na diecie, prowadzące aktywny tryb życia, a także mające dzieci.
Wśród nowości produktowych Zakładów Mięsnych Silesia znalazła się Kiełbasa Żywiecka. Jest to jedyna dostępna na polskim rynku „Żywiecka” w wersji drobiowej. Podobnie jak inne wyroby Silesii z mięsa białego przygotowano ją z mięsa pochodzącego z krajowej hodowli. Idealnie przyprawiona, stanowi doskonały dodatek do kanapek, sałatek oraz dań na ciepło.
ZM Silesia rozszerzyły także ofertę wyrobów plastrowanych z linii „Z Kurnej Półki”. Krakowska z Kurnej Półki i Kurczak gotowany z Kurnej Półki to delikatne wędliny o prostym składzie
i wysokiej mięsności. Do wyprodukowania 100 g pierwszego z produktów wykorzystuje się 107 g mięsa drobiowego, a drugiego – 90 g piersi kurczaka. Kolejną nowością jest Kiełbasa wiejska z Kurnej Półki. Do przygotowania 100 g tego produktu wykorzystuje się 110 g mięsa drobiowego.
– Kiełbasa wiejska to doskonałe połączenie mięsa drobiowego, pochodzącego z Polski i przypraw, które nadają jej wyjątkowego smaku. Kiełbasa ma lekką konsystencję i ciemny kolor uzyskanym w procesie wędzenia. Udało nam się opracować recepturę bazującą na naturalnych składnikach, bez zbędnych dodatków, tylko przyprawione mięso z kurczaka oraz sól peklująca – mówi Marietta Stefaniak z Zakładów Mięsnych Silesia.
Wszystkie drobiowe wyroby produkowane w Zakładach Mięsnych Silesia dostępne są pod marką Cedrob.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.