Fundacja „Wawel z Rodziną” podsumowuje 15 lat działalności
Rok 2024 to kluczowy moment w historii Fundacji „Wawel z Rodziną”, która od 15 lat konsekwentnie realizuje swoją misję wspierania osób najbardziej potrzebujących. Przez te lata Fundacja zaangażowała się w działania na rzecz różnych środowisk społecznych, realizując liczne programy edukacyjne i przekazując znaczne ilości słodyczy Wawel na rzecz ważnych inicjatyw. Jubileusz to nie tylko czas podsumowań i wyznaczania kierunków na kolejne lata działalności, ale także okazja do wyrażenia wdzięczności wszystkim tym, którzy przez lata wspierali jej działania.
Inicjatywy pełne serca
Od początku swojej działalności fundacja współpracuje z placówkami opiekuńczo-wychowawczymi zarówno opieki dziennej, jak i całodobowej na terenie całej Polski. Najbardziej rozpoznawalne w tym zakresie inicjatywy to „Słodki Dzień Dziecka” oraz „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”, w ramach których dwa razy w roku do 430 placówek opieki całodobowej przekazanych zostaje ponad 135 ton słodyczy. Co roku pracownicy Wawel w ramach wolontariatu dostarczają słodycze, osobiście angażując się w działania Fundacji.
Edukacja w działaniu
Przez lata działalności Fundacja „Wawel z Rodziną” zrealizowała także szereg programów edukacyjnych skierowanych do placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz instytucji edukacyjnych. Wśród kluczowych inicjatyw znajdują się programy „Dobro od dziecka” oraz „Masz szansę”. Jednym z ostatnich projektów była akcja #dobrarobotachallange – program edukacyjny połączony z konkursem skierowanym do szkół, świetlic i domów dziecka. Celem programu było zapoznanie uczniów z różnorodnymi zawodami oraz pomoc w planowaniu ich przyszłej ścieżki zawodowej W projekcie wzięło udział ponad 300 szkół z całej Polski, angażując ponad 7500 uczniów. Od 2009 roku fundacja przeznaczyła blisko 370 tys. zł na organizację zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.
Serce Rośnie od dobra
Fundacja nie ogranicza swojej działalności jedynie do wsparcia najmłodszych, lecz angażuje się w pomoc także innym osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. W ramach programu społeczno-konsumenckiego „Serce Rośnie” organizowanego przez firmę Wawel, zrealizowano ponad 30 projektów społecznych, a także sfinansowano kilka tysięcy posiłków dla osób potrzebujących. Fundacja regularnie współpracuje z licznymi lokalnymi instytucjami, stowarzyszeniami, fundacjami, placówkami edukacyjnymi i kulturalnymi oraz ośrodkami pomocy społecznej, wspierając różnorodne inicjatywy charytatywne. Co roku aktywnie wspiera wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz uczestniczy w organizacji „Wigilii dla Bezdomnych i potrzebujących” na krakowskim rynku. Od 2011 roku w ramach tej inicjatywy przekazano już ponad 21 ton słodyczy, które znalazły się w zestawach wręczanych potrzebującym.
Pomoc, która przekracza granice
Fundacja dostosowuje swoje działania do zmieniających się okoliczności i potrzeb, wykazując gotowość do niesienia pomocy również w momentach kryzysowych. W czasie pandemii COVID-19 organizacja dostarczyła słodycze i wsparcie dla służb medycznych, doceniając ich zaangażowanie i ciężką pracę. Podczas wojny na Ukrainie pomoc dotarła do uchodźców i osób w potrzebie, niosąc im odrobinę nadziei w najtrudniejszych chwilach. W ramach solidarności z Ukrainą, przygotowano również specjalną edycję czekolady ozdobioną flagą Ukrainy, będącą symbolem wsparcia, którą przekazano do Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych.
Lepsze jutro
15-lecie działalności Fundacji „Wawel z Rodziną” to szczególny czas podsumowania lat zaangażowania i działań na rzecz potrzebujących. To także okazja, by wyrazić wdzięczność wszystkim tym, którzy na co dzień wspierają misję fundacji. Przyszłość zapowiada się równie obiecująco – kolejne lata to nie tylko kontynuacja dotychczasowych działań, ale także nowe oryginalne projekty, które będą miały na celu wsparcie osób potrzebujących. Fundacja od 15 lat niezmiennie kieruje się swoją misją, którą zamknąć można w prostych słowach “Pomagamy i inspirujemy”. A to dopiero początek naszej wspólnej drogi, której celem jest lepszy świat dla nas wszystkich.
Burger King otwiera nową restaurację w Katowicach
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt prawny dostosowuje przepisy do nowych wyzwań związanych m.in. z rosnącą sprzedażą online.
Ochrona środowiska
Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
Zagrożenia związane z wodą pojawiają się w Polsce coraz częściej wraz ze wzrastającą częstotliwością występowania hydrologicznych zjawisk ekstremalnych, jak susze i powodzie. Problemem jest również niska jakość wody w rzekach – tylko 1,8 proc. naszych rzek ma wodę pierwszej klasy czystości, zdatnej do picia. Polska Akademia Nauk powołała Komitet Nauk o Wodzie i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest przede wszystkim wypracowanie programu badawczego ukierunkowanego na bezpieczeństwo wodne Polski, diagnoza zagrożeń i propozycje skutecznych rozwiązań.
Transport
15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
Wypożyczalnie rowerów miejskich to już pełnoprawny element transportu publicznego w miastach. 15 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z nich codziennie. Do dyspozycji mieszkańców jest prawie 30 tys. rowerów w 130 miastach – wskazuje Nextbike. Przedstawiciele firmy podkreślają, że rowery publiczne to także duży potencjał dla reklamodawców. Obrandowanie miejskich jednośladów czy stacji zdaniem użytkowników jest znacznie mniej inwazyjne niż bilbordy czy ulotki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.