Komunikaty PR

Green Factory Logistics z wsparciem dla lokalnego biznesu i małych producentów

2020-06-25  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 2.86 MB )

Choć pandemia koronawirusa wpędziła biznes w niespotykany dotychczas zakręt, wiele firm wraca na tory normalnego funkcjonowania. W tym szczególnym czasie duże znaczenie ma patriotyzm ekonomiczny oraz korzystanie z lokalnych produktów i usług. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianie zachowań zakupowych w kraju. Ponad połowa Polaków (53%) jest gotowych kupić lokalne produkty, nawet jeżeli w ofercie znajdują się tańsze towary zagraniczne – wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Wspieranie rodzimej gospodarki jest też celem kampanii Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI” mającej na celu edukację na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych.

 

- Wzrost zainteresowania i deklarowanej konsumpcji polskich produktów, to pozytywny trend, jaki można zaobserwować w dzisiejszej rzeczywistości. W dobie kryzysu kluczowe jest wybieranie lokalnych produktów i firm, a także wzajemne wsparcie polskich przedsiębiorców. Jednak wielu z nich wciąż boryka się z trudnościami w dotarciu ze swoją ofertą do dużych sieci, a tym samym do klientów. Dlatego w ramach akcji "Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie", realizując ideę patriotyzmu ekonomicznego, chcemy wesprzeć działalność mniejszych producentów, oferując im kompleksowe usługi logistyczne - mówi Piotr Pietrzykowski, prezes zarządu Green Factory Logistics.  

 

Problemem, z jakim często stykają się mniejsi lokalni dostawcy jest trudność w znalezieniu partnera logistycznego. Firmy z tej branży często bowiem koncentrują się na globalnej obsłudze dużych dostawców. Skutkiem są ograniczenia w dystrybucji lokalnych produktów do konsumentów końcowych. Zgodnie z inicjatywą „Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie” Green Factory Logistics kieruje swoje działania także na małych producentów, tak by wesprzeć ich działalność w dobie kryzysu.

 

- Dzisiaj współpraca na poziomie lokalnym okazuje się nieoceniona. Razem tworzymy miejsca pracy, budujemy polski kapitał i gospodarkę. Na lokalne i polskie produkty stawiają również sieci handlowe. Jednak nie każdy producent ma możliwości organizacyjne i techniczne, by sprostać wymogom logistycznym współpracy z odbiorcami, takimi jak np. dyskonty i hipermarkety. Wprawdzie widać już pierwsze pozytywne zmiany na horyzoncie w tym zakresie ze strony sieci handlowych, co jest bez wątpienia pozytywną zmianą, jaką zainicjowała pandemia. Warto wzmacniać ten trend - zauważa Piotr Pietrzykowski.

 

Dzięki skorzystaniu z usług Green Factory Logistics, lokalny dostawca nie musi martwić się o odpowiednią dystrybucję swoich produktów. Całość zamówienia trafia do wybranego magazynu, gdzie następnie specjaliści rozdzielają towar według specyfikacji i transportują na określoną godzinę do konkretnych sklepów. To pozwala wykonać jeden załadunek i jeden transport, zamiast kilku dotychczasowych operacji.

 

O Green Factory Logistics

Green Factory Logistics jest największym polskim operatorem logistycznym specjalizującym się w kompleksowych usługach magazynowania, kompletacji i transportu produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych. Firma współpracuje z globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, obsługując wszystkie sieci handlowe. Jako pomysłodawca inicjatywy „Świat na zakręcie: Solidarni w biznesie”, firma wspiera ideę patriotyzmu gospodarczego jako drogi wyjścia z kryzysu ekonomicznego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.