Green Factory Logistics z wsparciem dla lokalnego biznesu i małych producentów
Choć pandemia koronawirusa wpędziła biznes w niespotykany dotychczas zakręt, wiele firm wraca na tory normalnego funkcjonowania. W tym szczególnym czasie duże znaczenie ma patriotyzm ekonomiczny oraz korzystanie z lokalnych produktów i usług. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianie zachowań zakupowych w kraju. Ponad połowa Polaków (53%) jest gotowych kupić lokalne produkty, nawet jeżeli w ofercie znajdują się tańsze towary zagraniczne – wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Wspieranie rodzimej gospodarki jest też celem kampanii Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI” mającej na celu edukację na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych.
- Wzrost zainteresowania i deklarowanej konsumpcji polskich produktów, to pozytywny trend, jaki można zaobserwować w dzisiejszej rzeczywistości. W dobie kryzysu kluczowe jest wybieranie lokalnych produktów i firm, a także wzajemne wsparcie polskich przedsiębiorców. Jednak wielu z nich wciąż boryka się z trudnościami w dotarciu ze swoją ofertą do dużych sieci, a tym samym do klientów. Dlatego w ramach akcji "Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie", realizując ideę patriotyzmu ekonomicznego, chcemy wesprzeć działalność mniejszych producentów, oferując im kompleksowe usługi logistyczne - mówi Piotr Pietrzykowski, prezes zarządu Green Factory Logistics.
Problemem, z jakim często stykają się mniejsi lokalni dostawcy jest trudność w znalezieniu partnera logistycznego. Firmy z tej branży często bowiem koncentrują się na globalnej obsłudze dużych dostawców. Skutkiem są ograniczenia w dystrybucji lokalnych produktów do konsumentów końcowych. Zgodnie z inicjatywą „Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie” Green Factory Logistics kieruje swoje działania także na małych producentów, tak by wesprzeć ich działalność w dobie kryzysu.
- Dzisiaj współpraca na poziomie lokalnym okazuje się nieoceniona. Razem tworzymy miejsca pracy, budujemy polski kapitał i gospodarkę. Na lokalne i polskie produkty stawiają również sieci handlowe. Jednak nie każdy producent ma możliwości organizacyjne i techniczne, by sprostać wymogom logistycznym współpracy z odbiorcami, takimi jak np. dyskonty i hipermarkety. Wprawdzie widać już pierwsze pozytywne zmiany na horyzoncie w tym zakresie ze strony sieci handlowych, co jest bez wątpienia pozytywną zmianą, jaką zainicjowała pandemia. Warto wzmacniać ten trend - zauważa Piotr Pietrzykowski.
Dzięki skorzystaniu z usług Green Factory Logistics, lokalny dostawca nie musi martwić się o odpowiednią dystrybucję swoich produktów. Całość zamówienia trafia do wybranego magazynu, gdzie następnie specjaliści rozdzielają towar według specyfikacji i transportują na określoną godzinę do konkretnych sklepów. To pozwala wykonać jeden załadunek i jeden transport, zamiast kilku dotychczasowych operacji.
O Green Factory Logistics
Green Factory Logistics jest największym polskim operatorem logistycznym specjalizującym się w kompleksowych usługach magazynowania, kompletacji i transportu produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych. Firma współpracuje z globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, obsługując wszystkie sieci handlowe. Jako pomysłodawca inicjatywy „Świat na zakręcie: Solidarni w biznesie”, firma wspiera ideę patriotyzmu gospodarczego jako drogi wyjścia z kryzysu ekonomicznego.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.