Green Factory Logistics z wsparciem dla lokalnego biznesu i małych producentów
Choć pandemia koronawirusa wpędziła biznes w niespotykany dotychczas zakręt, wiele firm wraca na tory normalnego funkcjonowania. W tym szczególnym czasie duże znaczenie ma patriotyzm ekonomiczny oraz korzystanie z lokalnych produktów i usług. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianie zachowań zakupowych w kraju. Ponad połowa Polaków (53%) jest gotowych kupić lokalne produkty, nawet jeżeli w ofercie znajdują się tańsze towary zagraniczne – wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Wspieranie rodzimej gospodarki jest też celem kampanii Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Kupuj świadomie - PRODUKT POLSKI” mającej na celu edukację na temat znaczenia świadomych decyzji zakupowych.
- Wzrost zainteresowania i deklarowanej konsumpcji polskich produktów, to pozytywny trend, jaki można zaobserwować w dzisiejszej rzeczywistości. W dobie kryzysu kluczowe jest wybieranie lokalnych produktów i firm, a także wzajemne wsparcie polskich przedsiębiorców. Jednak wielu z nich wciąż boryka się z trudnościami w dotarciu ze swoją ofertą do dużych sieci, a tym samym do klientów. Dlatego w ramach akcji "Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie", realizując ideę patriotyzmu ekonomicznego, chcemy wesprzeć działalność mniejszych producentów, oferując im kompleksowe usługi logistyczne - mówi Piotr Pietrzykowski, prezes zarządu Green Factory Logistics.
Problemem, z jakim często stykają się mniejsi lokalni dostawcy jest trudność w znalezieniu partnera logistycznego. Firmy z tej branży często bowiem koncentrują się na globalnej obsłudze dużych dostawców. Skutkiem są ograniczenia w dystrybucji lokalnych produktów do konsumentów końcowych. Zgodnie z inicjatywą „Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie” Green Factory Logistics kieruje swoje działania także na małych producentów, tak by wesprzeć ich działalność w dobie kryzysu.
- Dzisiaj współpraca na poziomie lokalnym okazuje się nieoceniona. Razem tworzymy miejsca pracy, budujemy polski kapitał i gospodarkę. Na lokalne i polskie produkty stawiają również sieci handlowe. Jednak nie każdy producent ma możliwości organizacyjne i techniczne, by sprostać wymogom logistycznym współpracy z odbiorcami, takimi jak np. dyskonty i hipermarkety. Wprawdzie widać już pierwsze pozytywne zmiany na horyzoncie w tym zakresie ze strony sieci handlowych, co jest bez wątpienia pozytywną zmianą, jaką zainicjowała pandemia. Warto wzmacniać ten trend - zauważa Piotr Pietrzykowski.
Dzięki skorzystaniu z usług Green Factory Logistics, lokalny dostawca nie musi martwić się o odpowiednią dystrybucję swoich produktów. Całość zamówienia trafia do wybranego magazynu, gdzie następnie specjaliści rozdzielają towar według specyfikacji i transportują na określoną godzinę do konkretnych sklepów. To pozwala wykonać jeden załadunek i jeden transport, zamiast kilku dotychczasowych operacji.
O Green Factory Logistics
Green Factory Logistics jest największym polskim operatorem logistycznym specjalizującym się w kompleksowych usługach magazynowania, kompletacji i transportu produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych. Firma współpracuje z globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, obsługując wszystkie sieci handlowe. Jako pomysłodawca inicjatywy „Świat na zakręcie: Solidarni w biznesie”, firma wspiera ideę patriotyzmu gospodarczego jako drogi wyjścia z kryzysu ekonomicznego.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.