Komunikaty PR

Japońska fabryka żywności instaluje urządzenia chłodnicze CO2 Panasonic

2020-05-26  |  10:00
Biuro prasowe

Firma Tanpopo Japanese Food, japoński producent sushi z siedzibą w Wielkiej Brytanii, wyposażyła niedawno swój magazyn w Feltham w zachodnim Londynie w agregaty skraplające z linii Panasonic CO2 Cold Chain. Urządzenia zostały zainstalowane przez firmę Versan Ltd. z Chertsey w hrabstwie Surrey, która specjalizuje się w instalacjach technologii chłodniczych.

Od ponad 20 lat Tanpopo produkuje i dostarcza sushi do firm cateringowych, supermarketów, hoteli, stadionów i organizatorów imprez w całej Wielkiej Brytanii. Po przeniesieniu się firmy do nowej lokalizacji, dzięki zastosowaniu technologii odnawialnych źródeł energii oraz niezawodności zajmujących wysoką pozycję na liście priorytetów Tanpopo, linia urządzeń chłodniczych do użytku komercyjnego Panasonic Cold Chain, która wykorzystuje przyjazny dla środowiska CO2 okazała się idealnym rozwiązaniem spełniającym wszystkie wymagania w zakresie przechowywania mrożonej i schłodzonej żywności.

Po szeroko zakrojonych testach innego konkurencyjnego produktu, wybraliśmy rozwiązanie firmy Panasonic ze względu na jego przyjazne dla środowiska cechy. Innymi kluczowymi czynnikami były niezawodność linii, kompatybilność z wieloma systemami sterowania oraz niski poziom zapotrzebowania na CO2, a także brak potrzeby instalacji dodatkowego sprzętu do wykrywania wycieków, podkreśla Peter Bigmore, właściciel Tanpopo Japanese Food Ltd.

Największym wyzwaniem dla tej instalacji był proces gotowania i produkcji w fabryce, który skutkuje temperaturą otoczenia dochodzącą nawet do 43°C, w związku z czym wybrane urządzenie chłodnicze musiało być w stanie pracować efektywnie nawet w tak ekstremalnych warunkach. Jest to jedna z zalet urządzeń Panasonic, które mogą wydajnie pracować nawet w tak wysokiej temperaturze powietrza, dzięki czemu zapewniają jeszcze większy komfort użytkowania.

Agregaty skraplające z czynnikiem chłodniczym CO2 nadają się zarówno do instalacji w ladach chłodniczych, mroźniczych, chłodniach i mroźniach, co sprawia, że Panasonic oferuje rozwiązanie dla wszystkich komercyjnych potrzeb chłodniczych. Technologia ta została opracowana specjalnie dla zastosowań o małej i średniej wydajności w sektorach handlu detalicznego i gastronomii. Oferta dostępna w Wielkiej Brytanii, jak i również w Polsce, obejmuje agregaty do zastosowań średniotemperaturowych (4kW do 16kW) i niskotemperaturowych (2kW do 8kW). Dodatkowo, agregaty 16kW (10HP) mogą być ze sobą połączone w celu zapewnienia wydajności chłodniczej do 32kW do zastosowań średniotemperaturowych.

Po raz pierwszy linię Panasonic CO2 Cold Chain zaprezentowano w Japonii w 2010 r. Kluczowe korzyści i czynniki decydujące o sukcesie urządzeń to niezawodność w eksploatacji, kompaktowe rozmiary, innowacyjna rotacyjna sprężarka dwustopniowa, łatwa instalacja i wykorzystanie naturalnego czynnika chłodniczego CO2. Ponadto, urządzenia te są kompatybilne z wieloma różnymi systemami sterowania.

W zakładzie produkcyjnym Tanpopo Japanese Food firma Versan Ltd. zainstalowała cztery urządzenia Panasonic CO2 o mocy 2kW, które zastąpiły cztery systemy R404, dwa w chłodniach niskotemperaturowych (-30°C) i dwa służące jako średniotemperaturowe agregaty chłodnicze schładzające powietrze do -4°C. Kolejne urządzenia mają zostać zainstalowane w celu zastąpienia wszystkich obecnych systemów R404 na terenie zakładu. Każde z urządzeń Panasonic jest używane do zamrażania lub schładzania produktów wytwarzanych w fabryce sushi i przechowywanych tam aż do momentu ich wysyłki do supermarketów w całym kraju.

Obecnie jednym z podstawowych warunków dla wielu sieci supermarketów jest ocena łańcuchów dostaw oraz ich ewaluacja pod względem stosowanych rozwiązań ekologicznych, takich jak wykorzystanie technologii odnawialnych źródeł energii. Urządzenia Panasonic wykorzystują CO2 – bardzo atrakcyjną, naturalną alternatywę dla konwencjonalnych gazów chłodniczych. CO2 ma zerowy wskaźnik ODP (potencjał niszczenia warstwy ozonowej) i GWP (potencjał tworzenia efektu cieplarnianego) równy 1 (w porównaniu z czynnikiem chłodniczym takim jak R404A o GWP równym 3922). Co więcej, unikalną zaletą gamy Panasonic jest możliwość łatwego przełączania z trybu zamrażania lub schładzania, komentuje Xavier Debray, Dyrektor Zarządzający Versan Ltd.

Podczas instalacji urządzeń Panasonic z serii CO2 Cold Chain wymagane są ustawienia zaledwie dwóch parametrów – trybu próżniowego oraz trybu parowania. Cała reszta jest już wstępnie wyregulowana. Oczywiście w razie potrzeby ustawienia można łatwo zmieniać za pomocą alarmów, które wskażą wszelkie błędne parametry. Dodatkowo instalatorzy zarejestrowani w Panasonic PRO Club będą mieli dostęp do bezpłatnych narzędzi ułatwiających obsługę urządzeń, takich jak internetowe narzędzie do obliczeń urządzeń chłodniczych czy narzędzie do szybkiego wyboru EEV, dodaje Indy Tharnvithian, specjalista techniczny ds. CO2 w firmie Panasonic.

Razem z Tanpopo byliśmy mile zaskoczeni łatwością instalacji urządzeń Panasonic i ich niezawodnością od czasu instalacji do tego stopnia, że firma planuje zainstalować kolejne urządzenia Panasonic, podsumowuje Debray.

Więcej informacji na temat urządzeń chłodniczych firmy Panasonic można znaleźć na stronie www.aircon.panasonic.co.uk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.