Kawiarnie Starbucks znów otwarte, na razie w formacie na wynos
Miłośnicy Starbucks w Polsce mają powód do radości – po kilkutygodniowej przerwie mogą znów cieszyć się ulubioną kawą. Na tym etapie klienci Starbucks będą mogli odbierać swoje napoje i jedzenie wyłącznie w modelu na wynos, przy zachowaniu wszelkich zalecanych środków ostrożności. Na darmowy napój nadal będą mogli liczyć przedstawiciele służby zdrowia.
Od pierwszego tygodnia maja wszystkie lokale Starbucks w Polsce będą działały w modelu na wynos, umożliwiając klientom zamawianie i odbieranie napojów oraz jedzenia na miejscu w kawiarniach. W trosce o bezpieczeństwo swoich gości i pracowników, Starbucks we wszystkich lokalizacjach będzie stosował dodatkowe środki ostrożności zgodne z zaleceniami władz państwowych – w tym także te dotyczące dystansowania społecznego. Poza ograniczeniem liczby osób, nadal preferowaną formą płatności pozostaną transakcje zbliżeniowe, a wszystkie napoje będą wydawane w papierowych kubkach (przy honorowaniu wcześniejszych zniżek za przychodzenie z własnym kubkiem). Przy wejściu do kawiarni dostępne będą też płyny dezynfekujące, a na podłodze umieszczone zostaną specjalne oznaczenia, pomagające zachować 2 metry wymaganej odległości między klientami.
- Cieszymy się na powrót. Tęsknimy za regularnymi spotkaniami z naszymi gośćmi, chociaż pamiętamy, że najważniejsze w tym momencie jest bezpieczeństwo. Na razie, zgodnie z rozporządzeniami i decyzjami władz, nasze kawiarnie będą działały wyłącznie w modelu na wynos, przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska.
Wzajemna pomoc w czasie pandemii
W okresie zamknięcia kawiarni, Starbucks w wybranych lokalizacjach prowadził sprzedaż za pośrednictwem bezpiecznych okienek Take Away, w których na darmową kawę mogli liczyć pracownicy medyczni, policjanci, straż miejska, pożarna, graniczna oraz wojsko. Wraz z innymi markami firma włączyła się także w akcję #Wzywamyposiłki, w ramach której dostarczała kawę oraz przekąski z życzeniami i słowami otuchy od baristów Starbucks do pracowników szpitali w całej Polsce. W zeszłym miesiącu sieć zaangażowała się też w pomoc dla biznesu gastronomicznego, zachęcając na swoich kanałach społecznościowych gości do udziału w inicjatywie #Środynazamówienie i wspierania swoich ulubionych restauracji.
- Za nami kilka wymagających tygodni, które w wyjątkowy sposób pokazały jednak, że możemy na sobie polegać. Odbyły się dwie cudowne akcje - #Wzywamyposiłki i #Środynazamówienie, w ramach których mieliśmy okazję pomóc innym – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager w Starbucks Polska. – W trakcie pierwszych tygodni podjęliśmy też decyzję, aby wspierać pracowników służby zdrowia. Od marca mogą oni liczyć na darmowy napój w naszych kawiarniach – to niewielki gest wdzięczności za wszystko, co dla nas robią.
Aktualną listę otwartych kawiarni Starbucks można znaleźć na profilu facebookowym marki.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.