Komunikaty PR

Konsument chce się lepiej odżywiać bez zmiany nawyków

2020-06-30  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Alicja Zaborska
PR Hub Sp z o.o.

Długa 16
00-238 Warszawa
alicja.zaborska|prhub.eu| |alicja.zaborska|prhub.eu
+ 48 533 337 960
https://prhub.eu/
Do pobrania IP ( 0.23 MB )

Prozdrowotne trendy konsumenckie wpływają na decyzje zakupowe, jednak nie bezpośrednio – badania[1]  pokazują, że kupujący chcą się lepiej odżywiać, jednak bez diametralnych zmian nawyków żywieniowych. Najchętniej wybierają więc te produkty, które im smakują, a które jednocześnie są bogate w składniki odżywcze – w ten sposób konsumenci mają poczucie, że dbają o swoje zdrowie.

54% badanych[2]  potwierdza, że w pierwszej kolejności poszukuje produktów o prozdrowotnych właściwościach, co jest dobrą informacją dla producentów i przetwórców z branży owocowo-warzywnej. Jak wyjaśnia Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wyróżnianie prozdrowotnych właściwości produktów na opakowaniu jest ważne, gdyż badania[3] pokazują, że 78% decyzji zakupowych dokonywanych jest w punkcie sprzedaży, przed sklepową półką: Warto zwracać uwagę konsumentów na składniki odżywcze zawarte w produkcie i jego naturalne pochodzenie. W branży przetwórstwa owocowo-warzywnego jest to bardzo proste, biorąc pod uwagę fakt, że owoce i warzywa, zdaniem ekspertów ds. żywienia, powinny być podstawą zbilansowanej diety. Połączenie produktu, który mamy w ofercie, z tymi zaleceniami, daje nam możliwość lepszego dotarcia do kupujących. Na tym też opieramy komunikację, którą prowadzimy w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP). To dodatkowe wsparcie dla producentów i przetwórców, którzy przystąpili do Systemu.

Certyfikat dedykowany produktom owocowo-warzywnym

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to inicjatywa, która oparta jest na prozdrowotnych trendach konsumenckich i potrzebach przetwórców i producentów, którzy chcą podkreślać wartość odżywczą swoich produktów, tym samym potencjalnie zwiększając zainteresowanie nimi. Znakiem Certyfikowany Produkt (CP) może bowiem zostać oznaczony tylko ten wyrób z owoców i warzyw, który nie zawiera żadnych konserwantów, sztucznych barwników i aromatów czy cukrów dodanych i słodzików, a którego skład i wartość odżywcza zostały potwierdzone badaniami. Wymagania konsumentów, dotyczące naturalnego składu produktów i ich bogatej matrycy odżywczej, zauważa Waldemar Gawłowski, Pełnomocnik Zarządu KGH Polska Sp. z o.o. – firmy, która uzyskała znak Certyfikowany Produkt (CP) dla wybranych produktów serii GREAT: Nie jest tajemnicą, że konsumenci kładą coraz większy nacisk na jakość produktów. Dotyczy to nie tylko stosowania konserwantów, słodzików i innych sztucznych dodatków, ale także wysokiej wartości odżywczej – chcemy jeść coraz lepiej, zdrowiej, z korzyścią dla naszego organizmu. Nawet osoby, których nawyki żywieniowe nie są najlepsze, od czasu do czasu sięgają po sok czy smoothie, żeby mieć poczucie, że dbają o siebie i swoje zdrowie. Zainteresowanie naturalnymi produktami sprawia, że konsumenci chętniej po nie sięgają, szukając jednak jednocześnie dodatkowego potwierdzenia ich składu – 81% badanych zwraca uwagę, czy produkt posiada certyfikat potwierdzający jego jakość.[4]

Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne

Sposobem na podkreślenie składników odżywczych zawartych w produkcie i poinformowanie o ich wpływie na organizm są oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Są one jednak ściśle regulowane przepisami, których złożoność i liczne restrykcje mogą nastręczać trudności w ich zastosowaniu. Z tego też powodu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) obejmuje także oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, a Stowarzyszenie KUPS oferuje producentom i przetwórcom wsparcie w ich zastosowaniu przy znaku CP. Jacek Krystoforski, Dyrektor Handlowy Biurkom Flampol sp. z o.o., właściciela marki Oryginalny Sok – której produkty również zyskały oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP), przyznaje, że oświadczenia są ważne w komunikacji z konsumentem: Naturalne produkty z owoców i warzyw, pełne składników odżywczych, zasługują na to, żeby je wyróżniać. Konsumenci poszukują coraz częściej prostych i wygodnych rozwiązań, które pozwolą im dobrze się odżywiać, więc dotarcie do nich jest priorytetem dla przetwórców i producentów, którzy mogą zaspokoić ich potrzebę. Znak Certyfikowany Produkt (CP), przy którym zamieszczamy oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, może w tym pomóc.

Więcej informacji o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP) znajduje się na www.certyfikowanyprodukt.pl


[1] Thompson A., Moughan P. (2008), Innovation in the Food Industry: Functional Foods, “Innovation: Management, Policy & Practice”, No. 10, s. 61-73.

[2] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

[3] Dane z badań marketingowych, realizowanych na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

[4] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.