Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów, znacząco zwiększył skalę inwestycji tworząc wiele miejsc pracy, stał się wiodącym dostawcą pieczywa w segmencie fast food - zarówno dla gastronomii, jak i rynku detalicznego, a zdolności produkcyjne firmy wzrosły do 60 tys. ton pieczywa rocznie (ponad miliard bułek rocznie). Firma planuje dalsze umocnienie pozycji w naszym kraju, kolejne inwestycje i rozwijanie mocy produkcyjnych, a także rozwój portfela produktów.
Lantmannen Unibake w Polsce
Lantmannen Unibake rozpoczynał działalność w Polsce w roku 1994 zatrudniając kilka osób, z pięcioma produktami w ofercie. Dziś ma w ofercie ponad 200 produktów, wytwarzanych w dwóch nowoczesnych piekarniach - w Nieporęcie pod Warszawą i w Nowej Soli, w których zatrudnia ponad 500 pracowników, tworząc też wiele pośrednich miejsc pracy (dostawcy, kooperanci, serwisanci). Zdolności produkcyjne firmy to dzisiaj 60 tys. ton pieczywa rocznie, co daje ogromną liczbę około jednego miliarda bułek.
Lantmannen Unibake był w Polsce pionierem pieczywa mrożonego bez dodatku konserwantów, jako pierwszy na rynku gastronomicznym zaoferował bułki do hamburgerów typu ‘soft’, a także jako jeden z pierwszych – chleb tostowy dla klientów detalicznych. Był także pionierem we wprowadzeniu na polski rynek bułki do hot doga francuskiego (bagietki z wydrążonym otworem na dodatki) wraz z samym konceptem, który uczynił to danie ogromnie popularnym na stacjach benzynowych i w sieciach sklepów typu convenience.
Dziś firma posiada najlepiej rozpoznawaną w Polsce markę w swojej kategorii – Schulstad, jest liderem rynku w segmencie pieczywa fast food, zarówno dla gastronomii, jak i rynku detalicznego. Jej klientami są sieci restauracji szybkiej obsługi, duże sieci handlowe, sieci stacji benzynowych oraz sieci sklepów detalicznych. Oprócz krajowego rynku firma zaopatruje niemal wszystkie kraje Europy Centralnej i Zachodniej oraz niektóre rynki na Bliskim Wschodzie i w Dalekiej Azji. Około 50% produkcji trafia na eksport.
- Przez te wszystkie lata polski rynek bardzo się zmienił i rozwinął, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna: konsumenci szukają produktów przede wszystkim smacznych, wysokiej jakości i z dobrym składem. Pojawiają się przy tym coraz to nowe trendy i nowe oczekiwania, zarówno po stronie konsumentów jak i sieci handlowych czy restauracji. Odbiorcy po obu stronach stają się coraz bardziej świadomi, a ich oczekiwania rosną. Cieszymy się, że przez te wszystkie lata udało nam się zaspokajać te zmieniające się potrzeby i zbudować pozycję wiodącego gracza na rynku, mówi Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmannen Unibake Poland.
Technologia i ekologia
Lantmannen Unibake dysponuje w Polsce nowoczesnymi liniami produkcyjnymi umożliwiającymi wytwarzanie najwyższej jakości pieczywa, dbając przy tym o środowisko naturalne. W swoich piekarniach w Nieporęcie i Nowej Soli stosuje najnowocześniejsze w branży technologie – na przykład innowacyjne systemy mieszania ciasta, takie jak miksery ciasta pracy ciągłej, ograniczające zużycie energii, a także najnowocześniejsze systemy elektronicznej, wizualnej kontroli jakości i automatyzację pakowania. Przy piekarni w Nowej Soli firma ma ponadto bezobsługowy magazyn wysokiego składowania, z miejscem na 16 tys. palet.
Lantmannen Unibake zaopatruje się głównie u krajowych dostawców, którzy spełniają najwyższe standardy jakościowe i zrównoważonego rozwoju. Firma systematycznie redukuje ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach oraz gramaturę kartonów, a także standaryzuje opakowania i optymalizuje transport wyrobów gotowych, aby minimalizować emisję CO2. Między innymi w swoich biurach i zakładach produkcyjnych stosuje oświetlenie LED, korzysta z pomp ciepła, ma też własną podczyszczalnię ścieków.
Dba też o to, aby nie marnowały się odrzuty z produkcji – w dużej części trafiają one do działającej w Grupie firmy Lantmannen Agroetanol AB, gdzie trafiają do produkcji biogazu oraz bioetanolu. Działanie to wpisuje się w obieg gospodarki cyrkularnej. - Obecnie trwają prace nad uruchomieniem centrum recyklingu w Polsce, co zdecydowanie skróci drogę transportu i przyniesie dodatkowe korzyści - ekologiczne i finansowe, mówi Jacek Górecki.
Plany na przyszłość
W ciągu najbliższych dwóch lat Lantmannen Unibake chce uruchomić kolejne linie produkcyjne w piekarni w Nowej Soli, a także zwiększyć moce produkcyjne już istniejących linii oraz powierzchnie magazynowe. Firma planuje także kolejne znaczące inwestycje w procesy automatyzacji i cyfryzacji produkcji, będzie wprowadzać na rynek kolejne nowe produkty, wychodząc naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów.
- Działamy wielotorowo. Cały czas ulepszamy jakość naszego standardowego asortymentu, dostosowując receptury do trendów, m.in. co do zawartości błonnika, mąki pełnoziarnistej czy poziomu soli i cukru. Z drugiej strony - wprowadzamy innowacje, które pozwalają na rozszerzanie i zwiększanie obecności naszych produktów przy różnych okazjach, tłumaczy Jacek Górecki.
Lantmannen Unibake planuje w najbliższej przyszłości skupić się na już zaopatrywanych rynkach – w Polsce, krajach Europy Centralnej i Zachodniej oraz na wybranych rynkach na Bliskim Wschodzie i w Dalekiej Azji, poszerzając portfolio produktów, a także ich dostępność.
# # #
O Lantmannen Unibake
Lantmannen Unibake Poland jest częścią Grupy Lantmannen Unibake oraz szerszej Grupy Lantmannen, która działa w sektorze rolniczym, spożywczym, energetycznym i maszynowym. Lantmannen Unibake jest międzynarodowym liderem w produkcji mrożonych i świeżych produktów piekarniczych dla rynku gastronomicznego i detalicznego. Z siedzibą w Kopenhadze w Danii, posiada 31 piekarni na całym świecie, większość w Europie Północnej i Centralnej. Zatrudnia ponad 6 tys. pracowników w 21 krajach.
W Polsce Lantmannen Unibake posiada 2 piekarnie – w Nieporęcie k./Warszawy i w Nowej Soli. Działa w naszym kraju od 30 lat, zatrudnia ponad 500 pracowników. Wypieka m.in. bułki do hamburgerów, hot dogów, w tym francuskich; bagietki i bułki do kanapek oraz wielu innych. Oferuje też ciastka duńskie, croissanty i ciastka drożdżowe. Lantmannen Unibake Poland oferuje pieczywo na rynek gastronomiczny - pod marką Schulstad Bakery Solutions oraz detaliczny - pod marką Schulstad.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.