Lidl Polska partnerem głównym targów POLAGRA
Lidl Polska to największy eksporter dóbr rolno-spożywczych w naszym kraju oraz sieć działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju i współpracy z lokalnymi dostawcami. Jak w praktyce wygląda kooperacja z siecią? O tym będą mogli przekonać się uczestnicy i wystawcy poznańskich targów POLAGRA, które odbędą się 25–27 września 2024 r. Lidl Polska został partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców.
Targi POLAGRA zrzeszają firmy, stowarzyszenia i izby działające w branży spożywczej i sektorze HoReCa (hotele, restauracje, catering). Ich wystawcami są m.in. producenci i dystrybutorzy żywności, dostawcy technologii, maszyn i urządzeń do ich produkcji, a także firmy oferujące rozwiązania dla gastronomii i hotelarstwa.
W tym roku organizatorzy położą nacisk na proeksportowy charakter wydarzenia i tematy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Znajdzie to odzwierciedlenie w szkoleniach, prezentacjach i debatach z udziałem przedstawicieli rządu, izb, stowarzyszeń, producentów i partnerów POLAGRY.
Eksport jako klucz do rozwoju
Wśród wystawców i zwiedzających te tragi są producenci i dostawcy produktów spożywczych. Wielu z nich właśnie w targach upatruje możliwości spotkania z przedstawicielami dużych sieci i pozyskania atrakcyjnych kontraktów.
Partnerem głównym tegorocznych targów POLAGRA będzie Lidl Polska. Wybór tej firmy jest nieprzypadkowy – sieć od lat buduje swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. Obecnie Lidl Polska liczy ponad 900 sklepów oraz zatrudnia blisko 27 tysięcy pracowników. Sieć w swojej ofercie posiada m.in. produkty marek własnych, które są współtworzone w dużej mierze z polskimi dostawcami. Są to zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, m.in. Maspex, Animex Foods czy Roślinna MAGDA. Jedną z marek własnych są Regionalne Szlaki, czyli lokalne produkty pochodzące z różnych regionów Polski, np. wędzone przysmaki z Podhala.
Rekordowe wyniki eksportu Lidl Polska
Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na półkach sieci znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Co więcej, w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, a wartość wyeksportowanych polskich produktów wyniosła ponad 6,45 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.
– Współpraca z polskimi dostawcami jest jednym z naszych najważniejszych celów. Z chęcią wspieramy ich rozwój, dlatego umożliwiamy eksport oraz promocję najlepszych produktów od najlepszych dostawców w innych krajach w Europie. Traktujemy wszystkich naszych dostawców oraz kontrahentów po partnersku oraz z szacunkiem. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Co jest ważne z punktu widzenia dostawców, to fakt, że aby rozpocząć eksport we współpracy z Lidl Polska, nie są wymagane żadne inwestycje. Cieszymy się z partnerstwa z targami POLAGRA. Wierzę, że będzie to doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń, wiedzy oraz poszerzenia współpracy z polskimi dostawcami – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.
Wspólnie dla środowiska
Na POLAGRZE swoją obecność silnie zaznaczą m.in. branże mięsna, piekarska i mleczarska. Przed każdą z nich stoją ogromne wyzwania związane minimalizowaniem wpływu na środowisko naturalne. Dotyczy to produkcji, transportu, ale także ekoprojektowania i recyklingu opakowań.
Organizatorzy zapewnią blok szkoleń prawniczych, które podejmą te tematy. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska na scenie i kilkusetmetrowym stoisku, uczestnicy targów – wystawcy i goście – poznają praktyczną stronę współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Także w tym zakresie działania Lidl Polska są regularnie zauważane i doceniane. Firma została wyróżniona m.in. Srebrnym Listkiem CSR, a także jako Orzeł ESG czy Lider Etyki, posiada też certyfikat Top Employer. Sieć otrzymuje także nagrody branżowe – np. w ramach konkursu „Retail Trends” Lidl Polska został wyróżniony tytułem Market Roku 2024 w kategoriach: „Średni format”, „Najlepsze doświadczenie zakupowe”, „Najlepsza oferta marek własnych” oraz „Najlepsza oferta produktów świeżych”.
– Bardzo się cieszymy z imponująco zapowiadającego się debiutu Lidl Polska na naszym wydarzeniu. Jego działania na lokalnym rynku i działania eksportowe doskonale wpisują się w biznesową strategię, którą kilka lat temu przyjęliśmy dla targów POLAGRA, ale też prośrodowiskowe plany całej naszej firmy – mówi Filip Bittner, wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
Te ostatnie zakładają, że do 2030 roku Grupa MTP obniży emisję CO2 o 50% w stosunku do emisji odnotowanej w roku 2019, a do 2050 roku stanie się zeroemisyjna.
Szeroka współpraca Grupy MTP i Lidl Polska oznacza otwarcie nowego rozdziału dla obu firm. Obecność na targach POLAGRA to jeden z pierwszych akcentów tej współpracy. Lidl Polska pojawi się także 27-29 września, jako wystawca targów Smaki Regionów, na których szerokiej publiczności prezentowane są żywność i produkty regionalne z całej Polski.
---
Targi POLAGRA: 25-27 września 2024 r. (środa-piątek)
Targi Smaki Regionów: 27-29 września 2024 r. (piątek-niedziela)
Więcej informacji: www.polagra.pl
Kontakt dla mediów:
POLAGRA
Szymon Pewiński, szymon.pewinski@grupamtp.pl, 691 027 596
Smaki Regionów
Agata Siejak, agata.siejak@grupamtp.pl, 600 040 271
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.