Lidl Polska partnerem głównym targów POLAGRA
Lidl Polska to największy eksporter dóbr rolno-spożywczych w naszym kraju oraz sieć działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju i współpracy z lokalnymi dostawcami. Jak w praktyce wygląda kooperacja z siecią? O tym będą mogli przekonać się uczestnicy i wystawcy poznańskich targów POLAGRA, które odbędą się 25–27 września 2024 r. Lidl Polska został partnerem głównym wydarzenia i jednym z kluczowych wystawców.
Targi POLAGRA zrzeszają firmy, stowarzyszenia i izby działające w branży spożywczej i sektorze HoReCa (hotele, restauracje, catering). Ich wystawcami są m.in. producenci i dystrybutorzy żywności, dostawcy technologii, maszyn i urządzeń do ich produkcji, a także firmy oferujące rozwiązania dla gastronomii i hotelarstwa.
W tym roku organizatorzy położą nacisk na proeksportowy charakter wydarzenia i tematy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Znajdzie to odzwierciedlenie w szkoleniach, prezentacjach i debatach z udziałem przedstawicieli rządu, izb, stowarzyszeń, producentów i partnerów POLAGRY.
Eksport jako klucz do rozwoju
Wśród wystawców i zwiedzających te tragi są producenci i dostawcy produktów spożywczych. Wielu z nich właśnie w targach upatruje możliwości spotkania z przedstawicielami dużych sieci i pozyskania atrakcyjnych kontraktów.
Partnerem głównym tegorocznych targów POLAGRA będzie Lidl Polska. Wybór tej firmy jest nieprzypadkowy – sieć od lat buduje swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. Obecnie Lidl Polska liczy ponad 900 sklepów oraz zatrudnia blisko 27 tysięcy pracowników. Sieć w swojej ofercie posiada m.in. produkty marek własnych, które są współtworzone w dużej mierze z polskimi dostawcami. Są to zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, m.in. Maspex, Animex Foods czy Roślinna MAGDA. Jedną z marek własnych są Regionalne Szlaki, czyli lokalne produkty pochodzące z różnych regionów Polski, np. wędzone przysmaki z Podhala.
Rekordowe wyniki eksportu Lidl Polska
Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na półkach sieci znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Co więcej, w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, a wartość wyeksportowanych polskich produktów wyniosła ponad 6,45 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.
– Współpraca z polskimi dostawcami jest jednym z naszych najważniejszych celów. Z chęcią wspieramy ich rozwój, dlatego umożliwiamy eksport oraz promocję najlepszych produktów od najlepszych dostawców w innych krajach w Europie. Traktujemy wszystkich naszych dostawców oraz kontrahentów po partnersku oraz z szacunkiem. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Co jest ważne z punktu widzenia dostawców, to fakt, że aby rozpocząć eksport we współpracy z Lidl Polska, nie są wymagane żadne inwestycje. Cieszymy się z partnerstwa z targami POLAGRA. Wierzę, że będzie to doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń, wiedzy oraz poszerzenia współpracy z polskimi dostawcami – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.
Wspólnie dla środowiska
Na POLAGRZE swoją obecność silnie zaznaczą m.in. branże mięsna, piekarska i mleczarska. Przed każdą z nich stoją ogromne wyzwania związane minimalizowaniem wpływu na środowisko naturalne. Dotyczy to produkcji, transportu, ale także ekoprojektowania i recyklingu opakowań.
Organizatorzy zapewnią blok szkoleń prawniczych, które podejmą te tematy. Dzięki obecności przedstawicieli Lidl Polska na scenie i kilkusetmetrowym stoisku, uczestnicy targów – wystawcy i goście – poznają praktyczną stronę współpracy z regionalnymi dostawcami, zagadnienia ekologicznych inwestycji, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Także w tym zakresie działania Lidl Polska są regularnie zauważane i doceniane. Firma została wyróżniona m.in. Srebrnym Listkiem CSR, a także jako Orzeł ESG czy Lider Etyki, posiada też certyfikat Top Employer. Sieć otrzymuje także nagrody branżowe – np. w ramach konkursu „Retail Trends” Lidl Polska został wyróżniony tytułem Market Roku 2024 w kategoriach: „Średni format”, „Najlepsze doświadczenie zakupowe”, „Najlepsza oferta marek własnych” oraz „Najlepsza oferta produktów świeżych”.
– Bardzo się cieszymy z imponująco zapowiadającego się debiutu Lidl Polska na naszym wydarzeniu. Jego działania na lokalnym rynku i działania eksportowe doskonale wpisują się w biznesową strategię, którą kilka lat temu przyjęliśmy dla targów POLAGRA, ale też prośrodowiskowe plany całej naszej firmy – mówi Filip Bittner, wiceprezes Zarządu Grupy MTP.
Te ostatnie zakładają, że do 2030 roku Grupa MTP obniży emisję CO2 o 50% w stosunku do emisji odnotowanej w roku 2019, a do 2050 roku stanie się zeroemisyjna.
Szeroka współpraca Grupy MTP i Lidl Polska oznacza otwarcie nowego rozdziału dla obu firm. Obecność na targach POLAGRA to jeden z pierwszych akcentów tej współpracy. Lidl Polska pojawi się także 27-29 września, jako wystawca targów Smaki Regionów, na których szerokiej publiczności prezentowane są żywność i produkty regionalne z całej Polski.
---
Targi POLAGRA: 25-27 września 2024 r. (środa-piątek)
Targi Smaki Regionów: 27-29 września 2024 r. (piątek-niedziela)
Więcej informacji: www.polagra.pl
Kontakt dla mediów:
POLAGRA
Szymon Pewiński, szymon.pewinski@grupamtp.pl, 691 027 596
Smaki Regionów
Agata Siejak, agata.siejak@grupamtp.pl, 600 040 271
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.