Komunikaty PR

Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony

2020-09-16  |  12:00
Biuro prasowe

WARSZAWA, wrzesień 2020 r. – Od września na wszystkich opakowaniach produkowanych w Płońsku, kultowych ciastek Delicje znajdzie się logo programu Harmony. To wiodąca inicjatywa firmy Mondelēz International, do której należą rolnicy z sześciu krajów europejskich, w tym Polski. Jej głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. 

 

Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 roku wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników. Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także
oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ulubionych przez nich ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.

 

Jesteśmy dumni, że marka Delicje dołącza do programu Harmony” – mówi Dalia Luberecka, Junior Brand Manager marki Delicje. Zaufanie, jakie przez lata zdobyliśmy wśród naszych konsumentów, jest również wielkim zobowiązaniem. Obecność w programie to obietnica, że regionalność i troska o planetę w dalszym ciągu będą jednym z naszych priorytetów”.

 

Harmony – na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?

Harmony to konsekwentnie realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana została we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. 

W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników z sześciu europejskich państw – w tym także z Polski. Wyłącznie w 2019 roku zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy. 

Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20%[1].  Rolnicy należący do programu zasiali łącznie już ponad 1026 hektarów kwiatów wokół pól objętych programem, na których zaobserwowano blisko 10 mln pszczół oraz ponad 25 gatunków motyli.

 

Polscy rolnicy w programie Harmony

Harmony obejmuje rolników z sześciu krajów europejskich, w tym z Polski. Mąka, powstała w ramach programu, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz – także Delicje. Warto podkreślić, że wspomniane ciastka sprzedawane są następnie nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie. Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających. 

 

Nowe opakowania Delicji z logotypem programu

Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd – pojawią się na nich logotypy Harmony. Wprowadzeniu logo na produkcie będzie towarzyszyć kampania informacyjna. 

Za kreacje powstałe w ramach kampanii odpowiada MaxArpp. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info

 


[1] Źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.