Komunikaty PR

Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu – jakimi jaroszami są Polacy?

2020-10-01  |  11:25
Biuro prasowe
Do pobrania link ( 1.03 MB )

Dzień troski o dietę i planetę

Światowe obchody święta wegetarianizmu zostały oficjalnie ustanowione 22 listopada 1977 przez Międzynarodową Unię Wegetariańską. To dzień, w którym możemy skupić się na idei i promocji diety bezmięsnej, korzyściach z niej płynących nie tylko dla nas, naszego zdrowia i samopoczucia, ale także dla naszej planety. Hodowla zwierząt szkodzi środowisku, pochłania tysiące litrów drogocennej wody oraz generuje bardzo dużą ilość gazów cieplarnianych. Podczas ostatnich pandemicznych miesięcy, zaczęliśmy zwracać jeszcze większą uwagę na ekologię. Jednym z przejawów tego jest właśnie rosnąca popularność diety ograniczającej spożycie mięsa lub w ogóle eliminującej je z codziennego menu.

Polska wegerewolucja

Pomimo, że w Polsce bezkompromisowym królem niedzielnych obiadów jest kotlet schabowy i mielony, Polacy coraz częściej wybierają ich roślinne zamienniki oraz wegetariańskie wersje tradycyjnych dań. Jak pokazują dane Glovo, startupu oferującego dostawy jedzenia i zakupów do domu, tylko od początku tego roku liczba restauracji wegetariańskich i wegańskich obecnych na platformie zwiększyła się aż 3.5-krotnie. W czołówce dań bezmięsnych, jakie Polacy najchętniej wybierają w swoich zamówieniach, są wszelkiego rodzaju sałaty, ale też burgery i kebaby wegańskie. Tuż poza wege podium Glovo znalazły się dania kuchni bliskowschodniej oraz coraz popularniejsze poke bowls.

Dla chcącego nic trudnego, czyli wachlarz mięsnych alternatyw zdobywa rynek

Decydując się na rezygnację z mięsnego menu, wiele osób obawia się, że posiłki będą nudne i mdłe. Okazuje się, że wręcz przeciwnie – zyskają lekkość i nowy smak, gdy zaczniemy bawić się nowymi aromatami i smakami. By dodać im kulinarnego, apetycznego twista, warto sięgnąć po zioła, przyprawy lub sosy warzywne. Na rynku dostępnych jest też wiele alternatyw burgerów, kotletów, a nawet „wege mielonego”, które nie mają w swoim składzie grama składników pochodzenia zwierzęcego.

Argumentów eko i zdrowotnych przemawiających za dietą bezmięsną jest wiele. Światowy Dzień Wegetarianizmu to świetna okazja do tego, by spróbować nowych smaków i zmienić nawyki choć na jeden dzień.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.