MLEKOVITA inwestuje 100 mln zł w trudnych pandemicznych czasach
Bez względu na sytuację pandemiczną MLEKOVITA nie zwalnia tempa. Mleczarski koncern, firma o międzynarodowym zasięgu, którą tworzą własne komplementarne podmioty, na co dzień ściśle ze sobą współpracujące: 20 zakładów produkcyjnych, 32 hurtownie, 135 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy sba.com.pl, dba o swój nieustanny rozwój, m.in. inwestując w infrastrukturę techniczną i technologiczną.
– MLEKOVITĘ rozwijam z pasją i energią. Jestem przekonany, że nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną. Intensywny rozwój jest więc możliwy dzięki kolejnym innowacjom i inwestycjom. Konkurencyjność i innowacyjność to nie hasło, to rzeczywistość. Nic nie daje takiego powodzenia jak sukces. Czas MLEKOVITY nie został zmarnowany – jest to czas konstruktywnych zmian i dynamicznego rozwoju. W minionej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej. Takie inwestycje są konieczne, by ciągle być „na szczycie” – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Na zainwestowany przez ostatnią dekadę miliard złotych składają się m.in. inwestycje z lat 2017-2019 o wartości ponad 325 mln zł – w tym Fabryka Proszków Mlecznych, inwestycja kluczowa i największa w historii firmy z dotychczas zrealizowanych.
MLEKOVITA, skupiająca pod swoim szyldem 20 zakładów produkcyjnych, inwestuje nie tylko w centrali – największym zakładzie grupy, ale również w swoich oddziałach. Inwestycje zaplanowane na bieżący rok zostały zaś oszacowane – zgodnie z przyjętą i realizowaną strategią – na kwotę 100 mln zł. W centrali grupy trwa właśnie budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą warta 40 mln zł. W zakładzie w Świeciu uruchomiono nową linię technologiczną do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł. Wkrótce ruszy tam również produkcja kajmaku w tubie 350 g oraz przysmaków dla dzieci w małych tubkach, a w przyszłości także serów topionych w tubkach. W zakładzie w Pilicy uruchomiono jedyną w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych pod nazwami: „MiaMu” i „Tereska”. Wartość inwestycji to 4 mln zł.
Równie istotne jak inwestycje w infrastrukturę techniczno-technologiczną są inwestycje w ochronę środowiska. MLEKOVITA od lat realizuje też szereg inwestycji mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nowe kotłownie gazowe w zakładzie w Morągu i Białej Podlaskiej. Wśród takich działań jest również ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów – te już wprowadzone pozwolą MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
– Bez długofalowej i starannie zaplanowanej strategii firmy nie ma sukcesu. Nie poprzestajemy na byciu liderem. Stale dążymy do doskonałości, a wszystko po to, by rozwijać MLEKOVITĘ, służąc naszym konsumentom, hodowcom, pracownikom, polskim rodzinom i przedsiębiorstwom w kraju i za granicą, pozostawiać wartość dodaną w Polsce – mówi Prezes Dariusz Sapiński.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.