MLEKOVITA Najlepszą Polską Marką 2020
MLEKOVITA, firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, jako jedyna z tej branży znalazła się na liście marek uhonorowanych tytułem „Najlepsza Polska Marka 2020”.
Każdego dnia w 20 zakładach produkcyjnych MLEKOVITY przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 tysięcy polskich rolników. 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych. Ponad 1000 mlecznych smakowitości, produkowanych przez MLEKOVITĘ, znanych jest nie tylko w polskich domach, ale również w 167 krajach świata, do których są one eksportowane.
Magazyn „Home&Market” zaprezentował na łamach październikowego numeru listę marek najbardziej kojarzonych z polskością. W tym wąskim gronie znalazła się MLEKOVITA – firma ze 100% polskim kapitałem, stworzona od podstaw, która skutecznie umacnia swoją pozycję lidera branży mleczarskiej nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.
– MLEKOVITA, jako dobrze rozpoznawalna marka oparta na komunikacie: „polska”, już od ponad 90 lat zdobywa zaufanie klientów i wyznacza trendy na rynku, proponując najwyższej jakości produkty mleczarskie – największy wybór nabiału w Polsce i w Europie – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Zawsze podkreślam polskość MLEKOVITY – że jesteśmy polską spółdzielnią, która z polskiego mleka, dostarczanego przez polskich rolników, produkuje polskie wyroby mleczarskie. A polskie wyroby to przecież produkty najwyższej jakości i dzięki niej zdobywamy serca i podniebienia konsumentów w kraju i za granicą. Tym bardziej cieszy tzw. moda na polskość i rosnąca świadomość konsumentów – dodaje.
Mimo zawirowań na rynku związanych z pandemią Covid-19, MLEKOVITA notuje znakomite wyniki. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła i 10 tys. ton proszków mlecznych. Przychody firmy za trzy kwartały tego roku wyniosły ponad 4 mld zł, a wartość sprzedaży eksportowej wzrosła w tym czasie aż o 33% w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.