Komunikaty PR

MLEKOVITA stawia na produkcję przyjazną środowisku

2021-03-02  |  10:45
Biuro prasowe

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami w zakresie produktów przyjaznych środowisku naturalnemu. To dowód na to, jak ważne jest wdrażanie przez producentów żywności innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. Świadoma powagi zagadnienia jest Grupa MLEKOVITA. Kierując się przekonaniem, że ochrona środowiska naturalnego jest niezbędna do wytwarzania produktów wspierających zdrową i zrównoważoną dietę, MLEKOVITA od lat stawia na zrównoważony rozwój, obejmujący wszystkie aspekty jej działalności.

Kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju Grupy MLEKOVITA mają przede wszystkim wieloletnia i partnerska współpraca z producentami mleka; kooperacja z najlepszymi dostawcami opakowań, materiałów i usług; a także intensywny rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych na światowym poziomie, z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko oraz bezpieczeństwo zdrowotne żywności.

Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz większą uwagę przywiązuje do tego, czy wybierane przez niego produkty mleczarskie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. W MLEKOVICIE doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jakość naszych produktów zaczyna się już na etapie pozyskiwania surowca. Dlatego naszą produkcję opieramy na wieloletnich partnerstwach z 15 tysiącami polskich rolników – producentów najwyższej jakości mleka. Doceniamy ich codzienną pracę, mającą na celu doskonalenie warunków hodowli i rozwój własnych gospodarstw, a co za tym idzie spełnianie wymaganych przez nas najwyższych standardów dostarczanego surowca – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – Elementem naszej strategii jest także współpraca z najlepszymi dostawcami systemów i rozwiązań do produkcji żywności, w tym m.in. opakowań oraz maszyn o najwyższych standardach prośrodowiskowych, aby dostarczać konsumentom produkty mleczne w bezpieczny, efektywny oraz przyjazny zdrowiu i środowisku sposób. Ciągle się rozwijamy, modernizujemy nasze zakłady, inwestujemy w nowe linie produkcyjne i technologie, by były one jak najbardziej przyjazne środowisku i lokalnej społeczności.

Działania MLEKOVITY realizowane są w oparciu o System Zarządzania Środowiskowego 14001:2015. Jego ciągłe doskonalenie oraz integrowanie z międzynarodowym Standardem Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 służy stworzeniu jednego efektywnego systemu, który ma gwarantować ciągłe doskonalenie – również w aspekcie środowiskowym.

MLEKOVITA od  lat  podejmuje  szereg  działań  mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Firma prowadzi  racjonalną gospodarkę surowcami, optymalizuje zużycie wody i energii. Przeprowadza także szereg modernizacji w zakładach, by uczynić je jak najbardziej przyjaznym środowisku. Wybudowała m.in. kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu.

Świadectwem efektywności energetycznej, w tym  uzyskanych oszczędności energii w różnego rodzaju inwestycjach, są pomyślne wyniki audytów potwierdzone certyfikatami, m.in. największych firm certyfikujących na świecie, takich jak TÜV SÜD.

W  zakładach MLEKOVITY  wdrożony  jest także system selektywnej zbiórki odpadów, które następnie przekazywane są uprawnionym odbiorcom. Tylko w 2020 r. zebrano blisko 2700 ton odpadów segregowanych, w tym blisko 1300 ton makulatury.

MLEKOVITA wdraża także proekologiczne podejście do pakowania produktów. Przejawia się ono ograniczaniem ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem. Pozwala to firmie redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Efektem starań prośrodowiskowych MLEKOVITY jest też rozwój asortymentu w dynamicznie rozwijającej się na rynku kategorii produktów ekologicznych. W portfolio firmy znaleźć można już kilkanaście produktów z unijnym logo Rolnictwa Ekologicznego. Potwierdza ono, że oznaczone nim produkty pochodzą z surowca z gospodarstwa ekologicznego, które spełnia określone wymogi – m. in. nie używa środków chemicznych, sztucznych nawozów i pasz. W linii BIO Ekologiczne firma oferuje m.in. mleko świeże i UHT, masło, jogurt naturalny, kefir oraz sery.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.