Komunikaty PR

MLEKOVITA stawia na produkcję przyjazną środowisku

2021-03-02  |  10:45
Biuro prasowe

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami w zakresie produktów przyjaznych środowisku naturalnemu. To dowód na to, jak ważne jest wdrażanie przez producentów żywności innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. Świadoma powagi zagadnienia jest Grupa MLEKOVITA. Kierując się przekonaniem, że ochrona środowiska naturalnego jest niezbędna do wytwarzania produktów wspierających zdrową i zrównoważoną dietę, MLEKOVITA od lat stawia na zrównoważony rozwój, obejmujący wszystkie aspekty jej działalności.

Kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju Grupy MLEKOVITA mają przede wszystkim wieloletnia i partnerska współpraca z producentami mleka; kooperacja z najlepszymi dostawcami opakowań, materiałów i usług; a także intensywny rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych na światowym poziomie, z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko oraz bezpieczeństwo zdrowotne żywności.

Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy i coraz większą uwagę przywiązuje do tego, czy wybierane przez niego produkty mleczarskie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. W MLEKOVICIE doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jakość naszych produktów zaczyna się już na etapie pozyskiwania surowca. Dlatego naszą produkcję opieramy na wieloletnich partnerstwach z 15 tysiącami polskich rolników – producentów najwyższej jakości mleka. Doceniamy ich codzienną pracę, mającą na celu doskonalenie warunków hodowli i rozwój własnych gospodarstw, a co za tym idzie spełnianie wymaganych przez nas najwyższych standardów dostarczanego surowca – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – Elementem naszej strategii jest także współpraca z najlepszymi dostawcami systemów i rozwiązań do produkcji żywności, w tym m.in. opakowań oraz maszyn o najwyższych standardach prośrodowiskowych, aby dostarczać konsumentom produkty mleczne w bezpieczny, efektywny oraz przyjazny zdrowiu i środowisku sposób. Ciągle się rozwijamy, modernizujemy nasze zakłady, inwestujemy w nowe linie produkcyjne i technologie, by były one jak najbardziej przyjazne środowisku i lokalnej społeczności.

Działania MLEKOVITY realizowane są w oparciu o System Zarządzania Środowiskowego 14001:2015. Jego ciągłe doskonalenie oraz integrowanie z międzynarodowym Standardem Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000 służy stworzeniu jednego efektywnego systemu, który ma gwarantować ciągłe doskonalenie – również w aspekcie środowiskowym.

MLEKOVITA od  lat  podejmuje  szereg  działań  mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Firma prowadzi  racjonalną gospodarkę surowcami, optymalizuje zużycie wody i energii. Przeprowadza także szereg modernizacji w zakładach, by uczynić je jak najbardziej przyjaznym środowisku. Wybudowała m.in. kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu.

Świadectwem efektywności energetycznej, w tym  uzyskanych oszczędności energii w różnego rodzaju inwestycjach, są pomyślne wyniki audytów potwierdzone certyfikatami, m.in. największych firm certyfikujących na świecie, takich jak TÜV SÜD.

W  zakładach MLEKOVITY  wdrożony  jest także system selektywnej zbiórki odpadów, które następnie przekazywane są uprawnionym odbiorcom. Tylko w 2020 r. zebrano blisko 2700 ton odpadów segregowanych, w tym blisko 1300 ton makulatury.

MLEKOVITA wdraża także proekologiczne podejście do pakowania produktów. Przejawia się ono ograniczaniem ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem. Pozwala to firmie redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Efektem starań prośrodowiskowych MLEKOVITY jest też rozwój asortymentu w dynamicznie rozwijającej się na rynku kategorii produktów ekologicznych. W portfolio firmy znaleźć można już kilkanaście produktów z unijnym logo Rolnictwa Ekologicznego. Potwierdza ono, że oznaczone nim produkty pochodzą z surowca z gospodarstwa ekologicznego, które spełnia określone wymogi – m. in. nie używa środków chemicznych, sztucznych nawozów i pasz. W linii BIO Ekologiczne firma oferuje m.in. mleko świeże i UHT, masło, jogurt naturalny, kefir oraz sery.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.