MLEKOVITA zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem
W 2020 roku przychód GRUPY MLEKOVITA wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
– 2020 rok, z uwagi na pandemię, był szczególny dla całej polskiej i światowej gospodarki. Mimo to Grupa MLEKOVITA konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, osiągając znakomite wyniki. Rekordowe przychody, które w minionym roku przekroczyły 5,5 miliarda złotych, są zasługą m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby – zwłaszcza te zmieniające się wraz z dynamicznie zmieniającą się sytuacją rynkową. To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 produktów mlecznych wytwarzanych w zakładach MLEKOVITY znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 167 krajach świata – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński.
Miniony rok to dla Mlekovity czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Równie ważne było uruchomienie pierwszej w Polsce linii technologicznej do produkcji batoników twarogowych w zakładzie w Pilicy, a także linii do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku w zakładzie w Świeciu. Wielkich inwestycji nie byłoby jednak bez kolejnych sukcesów w skupie surowca – ilość skupionego w 2020 roku mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów.
Kamieniem milowym w rozwoju firmy było również uruchomienie nowego kanału sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci, MLEKOVITA uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujący nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Co ważne, MLEKOVITA jako jedyna oferuje możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju, dzięki czemu jej produkty mogą docierać do wszystkich konsumentów w Polsce. Dzięki sprzedaży online mają oni również szerszy dostęp do nowości produktowych, których w 2020 roku pod marką MLEKOVITA pojawiło się ponad 30.
Firma inwestuje również w CSR i ochronę środowiska. Grupa MLEKOVITA m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Podjęła również działania mające na celu ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwala to MLEKOVICIE redukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
– Nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom wychodzimy naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W nowym roku czekają nas z pewnością nowe wyzwania, którym trzeba będzie sprostać. Oprócz nadal panującej pandemii, to także rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii. Niestabilny kurs złotego to zaś wyzwanie głównie w zakresie eksportu – podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.